Toon posts:

[Testcase] The Extermination (kortfilm)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb met wat vrienden een film gemaakt in ons klein dorpje Mollem. Nu, aangezien het onze eerste eigen gemaakte kortfilm is, hadden we graag wat feedback gekregen. We zijn van plan om nog volgende films te maken, maar in deze film zijn al vele foutje ingeslopen die we zelf hebben ontdekt.

Ik hoop dat jullie het een leuke film vinden en commentaar en opmerkingen zijn zeker toegestaan, aangezien we willen leren uit onze fouten.

Sommigen vinden dat het een PG-13 is en ik zal her ook bijzetten voor het geval dat.

Hier is de link:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NtNAmta6V_I]
Opgelet: PG-13

Wij danken jullie!

[ Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 15-04-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Indien in het verkeerde forum, gelieve het dan te verplaatsen.

Dank u wel!,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Ik vind hem zeer goed gemaakt :)

Eigenlijk niet echt veel aan toe tevoegen

[ Voor 41% gewijzigd door rubjo99 op 15-04-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 20:38
Ik heb het filmpje embedded gemaakt, dat maakt het wat toegankelijker om te bekijken :)
Ook een kleine titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb echt met plezier zitten kijken, vind 't erg goed gelukt ook:)

Is dit zomaar 'n idee of was het een opdracht voor opleiding of iets dergelijks?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was gewoon voor de fun.
We wilden gewoon een filmpje maken en dan kwamen Mattia en Ruben met een idee af. Echt leuk.

Bovendien studeerde de neef aan het Rits in Brussel en kent hij wat af van grafische effecten en editing. Wij hadden het plezier om de beelden te schieten en hij had materiaal om te oefenen.

Zeer leuke comments en bedankt voor de titelchange en de embedded video.

Indien jullie ervan genoten hebben, zou het fijn zijn mocht je de video sharen, aangezien we opbouwende kritiek zoeken. Zelf hebben we al een hele pagina met foutjes die wel zelf hebben ontdekt, maar we zoeken opmerkingen naar de vorm, beeld, geluid en verhaal.

Voor ons is alles duidelijk, maar ik weet niet of dit ook zo duidelijk lijkt te zijn voor het publiek.

Als er nog vragen of opmerkingen zijn mogen jullie deze gerust stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Toen ik het zag dacht ik: "ik ga toch geen filmpje kijken van 9 minuten van een stel snotapen!!"
In de verwachting dat ik het na 1 minuut voor gezien zou houden ben ik er toch aan begonnen. Vreemd genoeg wist het mij direct te boeien :D
Echt heel goed gedaan als je het mij vraagt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een stel snotapen!!! :D

We hadden zelf nooit gedacht aan 9 minuten, maar eerder aan 2-3 minuten. Al snel bleek dat die 2-3 minuten nooit genoeg zou zijn. Het is leuk om te horen/zien dat we de aandacht hebben kunnen vasthouden, want dat was onze grootste zorg. Is het filmpje wel waardig en boeiend genoeg om er de volle 9 minuten aan te spenderen?

Soms denk ik dat die 9 minuten idd de mensen wat afschrikt. Denken jullie dan dat het beter is om kortere filmpjes te maken? Of vinden jullie dit wel ok?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgezien van 't feit dat ik jullie filmpje enorm gaaf vind, zijn jullie bekend met 't feit dat de nep-wapens (neem ik ff voor 't gemak aan ;)) alsnog verboden zijn in Nederland? (Eventjes aangenomen dat jullie in NL wonen en dat 't in NL gefilmd is enzo..) Ah, Mollem ligt in België volgens Google Maps, 'k heb niets gezegd, nothing to see here, move along now :P

PS: Ik zou niet terughoudend zijn met de lengte. 9 Minuten lijkt mij een prima tijd voor een short. :)

Oh en dat stukje in de speeltuin (wanabe-Matrix ofzo? :?) vond ik enigszins overdreven en kon je d'r w.m.b. beter uitlaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 15-04-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, wannabe matrix. Al was het eerste plan gewoon dat de 'goeie' keiveel moeite deden om een kloon te raken, maar dat de klonen gewoon doodleuk bleven staan. Uiteindelijk is inderdaad een soort matrix uit de bus gekomen, maar dat was niet de bedoeling. Hoe zouden jullie het aangepakt hebben? Zodat de 'goeie' keiveel moeite doen bij die schiet scene maar dat de klonen doodleuk blijven staan?

@wapens
Het zijn inderdaad nep-wapens (diengene die je vind op de kermis) en ik dacht dat deze toegelaten waren mits +16 fzo?

In de toekomst al we een job en inkomen hebben kunnen we het veroorloven om te werken met Airsoft-wapens, maar voor de arme student zijn deze te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:01:
Inderdaad, wannabe matrix. Al was het eerste plan gewoon dat de 'goeie' keiveel moeite deden om een kloon te raken, maar dat de klonen gewoon doodleuk bleven staan. Uiteindelijk is inderdaad een soort matrix uit de bus gekomen, maar dat was niet de bedoeling. Hoe zouden jullie het aangepakt hebben? Zodat de 'goeie' keiveel moeite doen bij die schiet scene maar dat de klonen doodleuk blijven staan?
Goeie vraag :+ :P Ik zou 't zo snel ook niet weten, ben dan ook niet zo creatief als jullie :$ :P
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:01:
@wapens
Het zijn inderdaad nep-wapens (diengene die je vind op de kermis) en ik dacht dat deze toegelaten waren mits +16 fzo?

In de toekomst al we een job en inkomen hebben kunnen we het veroorloven om te werken met Airsoft-wapens, maar voor de arme student zijn deze te duur.
Nah, in Nederland zijn die dingen verboden, airsoft-zooi geloof ik ook, BB-guns ook, alles wat op een echt wapen lijkt = verboten! :) De wetgeving in België zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We konden er zelf ook niet uitgeraken, maar we wilden sowieso het beeld van de klonen die daar gewoon dom staan te staan, terwijl de twee 'goeie' alle moeite van de wereld doen. Ach ja :)

Volgens wikipedia:
Airsoft wordt zo nu en dan ook als training gebruikt voor militairen en Special Forces. De replica's zijn moeilijk van echt te onderscheiden. Omdat ze zo realistisch zijn, is bezit in Nederland in strijd met de Wet wapens en munitie en dat maakt airsoft illegaal in Nederland. In Tsjechië, Luxemburg en Engeland mag het spel wel worden gespeeld, al gelden soms beperkingen. In de overige Europese landen is airsoft legaal. Airsoft is een sport die over de hele wereld gespeeld wordt.
Al is dit niet echt een betrouwbare bron, ik dacht dat het toegelaten was, maar ik ga nog eens verderzoeken.

EDIT: Ik heb zelf geen info gevonden dat het zou verboden zijn in België, wel vele sites waar je kan lezen dat het verboden is in Nederland :)

Andere vragen, opmerkingen, tips,... zijn zeer welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 21:59
Erg mooi gemaakt!.
Wat betreft de lengte van het filmpje. Korte filmpjes van zeg 2 a 3 minuten hebben een veel lagere kijkdrempel. Voor langere filmpjes moet je meer aandacht besteden aan het er voor zorgen dat mensen gaan kijken. In jouw geval is dat niet zo'n probleem, aangezien het zo goed is dat mensen die het gezien hebben meteen een positieve reactie plaatsen die andere mensen motiveert om toch maar even te gaan kijken.

Feedback / dingen die mij opvielen:
  • De kleuren op 8:11 min. zien er anders uit dan op 8:12 min. Dit gebeurt een aantal keren en vond ik wat minder prettig kijken.
  • Aan het begin van de achtervolging loopt een van de achterste klonen mank. Dit wordt een aantal keren in beeld gebracht, alleen is volgens mij nooit getoond waarom deze mank loopt. Vooral omdat er op dat moment nog geen vechtscène is geweest roept dat wat vragen op.
  • Het was vaak lastig te zien wie de 'kloon' was en wie de goede (tijdens het vechten, daarvoor was het erg goed in beeld gebracht). Aan de andere kant was het einde nu wel erg sterk....
  • Mijn aandacht wisten jullie erg goed vast te houden waardoor het zeker geen te lang filmpje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:16
Zeer mooi gemaakt.

Ik vind alleen de color grading niet helemaal mooi. De sweaters en jacks zijn af en toe een andere kleur in het zelfde shot.

Als stelregel in de film en televisie wereld als het anders kan liever geen zwart of wit gebruiken. Dit ivm de nabewerking in de kleur correctie.

Daarnaast is het af en toe te schokkerig beeld om lekker te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@de kleuren
Inderdaad, achteraf gezien leek het ons ook beter om geen zwart te gebruiken, maar bv in gewoon het plots veranderen van kleur lag aan de camera. (of dat wij er niet goed mee kunnen werken :D )
We hebben gemerkt bv in't bos, als de camera veel groen ziet, dat hij ook alles groener gaat maken, terwijl als je dan in het bos naar de lucht ziet en heel andere kleur krijgt. Dat is iets wat we onder de knie moeten krijgen (of via een andere camera)

@het niet kunnen onderscheiden van klonen
We wilden zelf niet echt té duidelijk maken, wie nu kloon was en wie niet, aangezien je dan het einde anders zou moeten inkleden. Toch was dat ook een veel voorkomende reactie, dus denk ik dat we toch net iets duidelijker mochten zijn...

Nog tips en opmerkingen zijn zeker welkom.
Doorsturen naar anderen mag ook en feedback in youtube zelf mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vraag vergeten te beantwoorden

@manke kloon
In't begin zieje dat de laatste klonen tegen elkaar onlopen, daardoor lopen ze wat mank. Of is dit niet duidelijk genoeg in beeld gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:01
Ik vind het geweldig! Ik mis nog iets van verhaallijn, maar als dit een eerste film is, is hij zeker geslaagd!

De volgende punten had ik ook:
--Niels-- schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:27:

Feedback / dingen die mij opvielen:
  • De kleuren op 8:11 min. zien er anders uit dan op 8:12 min. Dit gebeurt een aantal keren en vond ik wat minder prettig kijken.
  • Aan het begin van de achtervolging loopt een van de achterste klonen mank. Dit wordt een aantal keren in beeld gebracht, alleen is volgens mij nooit getoond waarom deze mank loopt. Vooral omdat er op dat moment nog geen vechtscène is geweest roept dat wat vragen op.
  • Het was vaak lastig te zien wie de 'kloon' was en wie de goede (tijdens het vechten, daarvoor was het erg goed in beeld gebracht). Aan de andere kant was het einde nu wel erg sterk....
  • Mijn aandacht wisten jullie erg goed vast te houden waardoor het zeker geen te lang filmpje was.
Daarnaast vond ik het op sommige punten iets te "high-keyerig", net iets te wit. Of je moet iets meer groeten en fruit eten ;)

Ik zag dat de camera autocorrectie op kleuren toepast, ook punt 1 hierboven. Ik vermoed dat dat niet uit kan, maar je zou er naar kunnen kijken.

Dan:

Het was een leuk filmpje, waarbij je inderdaad de aandacht vast kan houden! _/-\o_
De muziek vond ik goed gedaan! _/-\o_

Wat al eerder gemeld was was het matrix-verhaal. Zelf zou ik /of/ de matrix eruit laten, /of/ het echt overdreven doen. Hetzelfde voor "blood-and-gore": of meteen overdreven (camera volblaffen enzo), of net iets minder...

Al bij al: GOED GEDAAN!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij zijn jouw extra aandachtspunten ook genoteerd ;) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DiedX schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:27: Hetzelfde voor "blood-and-gore": of meteen overdreven (camera volblaffen enzo), of net iets minder...
Ik moet zeggen dat ik juist de gore wel OK vond :) Ik vond het iig zeker niet teveel ofzo. Eigenlijk wel juist goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Osiris schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:09:
[...]

Ik moet zeggen dat ik juist de gore wel OK vond :) Ik vond het iig zeker niet teveel ofzo. Eigenlijk wel juist goed :D
Ik vond het ook niet erg, maar wat mij betreft mag het zelfs overdrevener. Al zou je dan wel goed op moeten letten dat het verhaal overeind blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je?
Nog meer overdrijven met bloed of met geweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Leuk gedaan :D
Alleen soms lastig te volgen wie nou echt en wie de kloon is.
En een beetje maf met die shootout dat de 2 echte dikke moves maken en dat die 2 kloons niet geraakt worden. En dan een keer de schouders ophalen en weer gaan rennen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:51
Ligt het aan mij of is zo ongeveer alles scheef gefilmd? De keukenscene 1:27 ong zie je dat vrij goed als je naar de keukenkastjes kijkt. Maar dat is niet de enigste plek waar me dat opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Afgezien van een paar wat professionelere videografen (o.a. GerardHenninger) is dit wat mij betreft een van de eerste, zoniet de eerste, goed kijkbare amateur-film die in dit forum is geplaatst. Leuk om naar te kijken. In 99% van de gevallen heb ik hetzelfde als Ossi: ik ga er vanuit dat ik het na 30 seconden wegklik, maar dit bleef best boeien. Ik heb maar één ding waar ik een beetje kennis van heb, en dat is het volgende:

Pistoolschoten rond 4:30 (en verder); hiervan kloppen de kleuren (vooral helderheid) niet met de omgeving; het enige wat er gedaan lijkt te zijn is de muzzle flash erin gecomposite met een alpha kanaal en verder niks. Kijk eens naar de tutorials van Sam&Niko van Corridor Digital. Tot nu toe is dat de beste muzzle flash tutorial die ik heb gevonden (vooral omdat het lekker snel wordt uitgelegd): YouTube: The Extermination (Shortfilm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:41

Harrie

NederVlaming

Zeker leuk gemaakt! Ik ben onder de indruk, zeker omdat je zegt dat het jullie eerste film is.
Geen probleem om mij 9min te laten kijken iig :)
Dat van dat mank lopen van de klonen snapte ik ook niet helemaal, zoals hierboven ook al iemand zei. Daar moet ik dan dat stukje toch gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:23:
Hoe bedoel je?
Nog meer overdrijven met bloed of met geweren?
Beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@scheef beeld
Stoort dit?
Het beeld in de keuken is toch vrij recht? en de kasten zijn schuin wegens diepte?

@
Afgezien van een paar wat professionelere videografen (o.a. GerardHenninger) is dit wat mij betreft een van de eerste, zoniet de eerste, goed kijkbare amateur-film die in dit forum is geplaatst.
Amai, wat een compliment, Danke Sehr, ik ga deze citaat opnemen bij de feedback! Mijn vrienden zullen blij zijn met dit compliment!

@
Pistoolschoten rond 4:30 (en verder); hiervan kloppen de kleuren (vooral helderheid) niet met de omgeving; het enige wat er gedaan lijkt te zijn is de muzzle flash erin gecomposite met een alpha kanaal en verder niks. Kijk eens naar de tutorials van Sam&Niko van Corridor Digital. Tot nu toe is dat de beste muzzle flash tutorial die ik heb gevonden (vooral omdat het lekker snel wordt uitgelegd)
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van special effects, aangezien mijn pc net, maar ook net After Effect kan draaien, om gewoon wat zaken te monteren. Allez credits voor special effects gaan naar Simon. Desalnietemin, zal ik het ook in onze feedback zetten, zodat Simon de tutorial eens op zijn gemak kan bekijken. (zelf ken ik die mannen vanop youtube, want die maken leuke films en leuke tutorials, spijtig dat ik geen zware pc heb)

@Manke kloon
De twee laatste klonen botsen tegen elkaar bij het achternazitten van de twee goeie. Daarom lopen deze mank. Misschien had dit inderdaad wat duidelijker gemogen.

@Diedx
Ruik ik daar sarcasme? >:)

Nee serieus, sommigen vonden het nu al teveel bloed (vooral de mes-scene was erover)
Pagina: 1