64+ HD streams bekijken (gebruikerservaringen)

Pagina: 1
Acties:

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Ik heb een uitdaging op mijn werk:

Als leverancier van CCTV apparatuur hebben wij ook wat leuke software pakketten om beelden terug te kijken.
Deze hebben steeds meer te maken met H.264 codering.

Op een simpel werkstation (Intel Core i7-2600, 8GB geheugen en een ATI 4350 kaartje kunnen we het volgende bereiken:

3 schermen op 1280x1024 met elk 32 streams.
We hebben dan een CPU load van 95-97 procent en het ATI control center geeft aan 80+% usage op de GPU.

We willen echter naar 4 schermen.
4 schermen aansluiten is niet zo'n probleem, echter nog een keer 32 streams erbij schakelen is wel het probleem. Gezien CPU en GPU vrijwel volledig belast zijn krijgen we haperende beelden.

Nu krijg ik alleen niet uitgeplozen wat er nu voor een upgrade vatbaar is.
Moeten we misschien naar een dual CPU opstelling, of is er een simpelere manier om een beest van een GPU in dit systeem te zetten.

De gebruikte software gebruikt de H.264 hardware versnelling in de GPU (80% load) maar heeft echter ook nog dus 100% van de CPU nodig.

Wie heeft er ervaringen met zoveel H.264 streams?

Dus mijn vragen in het kort:
- Is het simpelweg CPU power upgraden?
- Is het simpelweg GPU power upgraden? (verlaagd daardoor CPU gebruik?)
- Gaat het een upgrade van het totale systeem worden

Tevens ben ik benieuwd naar ervaringen van Tweakers omtrent H.264 decoding met deze aantallen streams

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Denk dat je met EyeFinity ver komt >

http://www.amd.com/US/PRO...LOGY/Pages/eyefinity.aspx

Twee (of drie?) goede videokaarten met h.264 encoding mogelijkheden en dan zou je een eind moeten komen.

[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2011 14:16 ]

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Lijkt me dat je zult moeten gaan kijken naar een dual CPU oplossing of minimaal een upgrade naar hexa-core

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Kun je er niet makkelijker een tweede systeem bijzetten?

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
De echte vraag is natuurlijk: hoeveel streams kan de DXVA interface tegelijk verwerken en hoeveel streams kan de VDU van ATI tegelijk verwerken (Hardware beperking). Het zou heel goed kunnen dat er maximaal 4 streams tegelijk door de GPU/VDU verwerkt kunnen worden waardoor de rest van de decoder threads automatisch terugvallen op software decoding. In dat geval zit er niets anders op dan meer CPU cores in te zetten.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
418O2 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:15:
Denk dat je met EyeFinity ver komt >

http://www.amd.com/US/PRO...LOGY/Pages/eyefinity.aspx

Twee (of drie?) goede videokaarten met h.264 encoding mogelijkheden en dan zou je een eind moeten komen.
Huh? Hoe is EyeFinity een oplossing? TS geeft aan dat het aansluiten van de schermen geen probleem is.

[ontopic]
Ik denk dat er nog wel wat rek zit in de CPU inderdaad. Een snelle Quad core oplossing in combinatie met een SLI opstelling van een videokaart die H.264 zelf kan verwerken moet wel voldoende zijn. Het ligt er ook nog even aan wat de toekomstplannen zijn voor dit systeem. Je gaat namelijk een keer tegen de max. aanlopen.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Een master-slave systeem maken? Het master systeem neemt input aan van big-brother en daar kun je 3 schermen op aansluiten. Wil je meer schermen, dan kunnen er een slave systemen aangekoppeld worden met max 3 schermen per slave. Met een master kun je slave-systemen aansturen.

• rdfeij
MuddyMagical schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:19:
[...]

Huh? Hoe is EyeFinity een oplossing? TS geeft aan dat het aansluiten van de schermen geen probleem is.

[ontopic]
Ik denk dat er nog wel wat rek zit in de CPU inderdaad. Een snelle Quad core oplossing in combinatie met een SLI opstelling van een videokaart die H.264 zelf kan verwerken moet wel voldoende zijn. Het ligt er ook nog even aan wat de toekomstplannen zijn voor dit systeem. Je gaat namelijk een keer tegen de max. aanlopen.
Even ter verduidelijking, de Core i7-2600 is een quadcore met hyperthreading ;)
Aan een SLI/Crossfire opstelling hebben wel wel gedacht, maar dat betekend een compleet nieuw systeem aanschaffen, daar moeten we nog even over nadenken.
Nielson schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:18:
Kun je er niet makkelijker een tweede systeem bijzetten?
Nee, alles moet vanaf 1 systeem te bedienen zijn. De genoemde master/slave oplossing kan nog een idee zijn, maar dat moet uitgezocht worden.

[ Voor 16% gewijzigd door rdfeij op 15-04-2011 14:30 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
rdfeij schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:27:
[...]

Even ter verduidelijking, de Core i7-2600 is een quadcore met hyperthreading ;)
Aan een SLI/Crossfire opstelling hebben wel wel gedacht, maar dat betekend een compleet nieuw systeem aanschaffen, daar moeten we nog even over nadenken.
schaam schaam.. O-)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02 03:49

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Core i7 2600K nemen (en overklokken dan ;) )
betere videokaart (2? 3?)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik denk dat je in dit geval meer hebt aan 2 dikke videokaarten dan aan een andere processor. Die videokaarten doen het werk als het goed is. Als de processort 100% belast is, kun je eventueel kijken naar andere software?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• rdfeij
Dat is dus mijn vraag, ik ben eigenlijk op zoek naar bevestiging dat dit (kan) gaan helpen.
Oftewel heeft hier al iemand ervaringen mee dat je met meerdere videokaarten (al dan niet in sli / CF) meerdere H.264 streams aankunt. Of blijft het beperkt bij het aantal dat 1 GPU aan kan als ze in SLI/CF staan.

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-01 18:19
Je zegt dat dit voor een bedrijf is toch? Is het dan niet verstandig om een Xeon (pricewatch: Intel Xeon W3680 Boxed ?) te nemen, dit is misschien een duurdere oplossing maar je hebt veel meer processorkracht. Verder zou ik een nieuwere videokaart (pricewatch: MSI R6970 Lightning ?) nemen, dit omdat deze een betere H.264 ondersteuning hebben.

Kiek em goan!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Ik weet dat de 4xxx serie maximaal 2 HD streams tegelijk kon decoderen, ik weet niet of dit geupgrade is bij de nieuwe architecturen.
Pagina: 1