Ik heb een uitdaging op mijn werk:
Als leverancier van CCTV apparatuur hebben wij ook wat leuke software pakketten om beelden terug te kijken.
Deze hebben steeds meer te maken met H.264 codering.
Op een simpel werkstation (Intel Core i7-2600, 8GB geheugen en een ATI 4350 kaartje kunnen we het volgende bereiken:
3 schermen op 1280x1024 met elk 32 streams.
We hebben dan een CPU load van 95-97 procent en het ATI control center geeft aan 80+% usage op de GPU.
We willen echter naar 4 schermen.
4 schermen aansluiten is niet zo'n probleem, echter nog een keer 32 streams erbij schakelen is wel het probleem. Gezien CPU en GPU vrijwel volledig belast zijn krijgen we haperende beelden.
Nu krijg ik alleen niet uitgeplozen wat er nu voor een upgrade vatbaar is.
Moeten we misschien naar een dual CPU opstelling, of is er een simpelere manier om een beest van een GPU in dit systeem te zetten.
De gebruikte software gebruikt de H.264 hardware versnelling in de GPU (80% load) maar heeft echter ook nog dus 100% van de CPU nodig.
Wie heeft er ervaringen met zoveel H.264 streams?
Dus mijn vragen in het kort:
- Is het simpelweg CPU power upgraden?
- Is het simpelweg GPU power upgraden? (verlaagd daardoor CPU gebruik?)
- Gaat het een upgrade van het totale systeem worden
Tevens ben ik benieuwd naar ervaringen van Tweakers omtrent H.264 decoding met deze aantallen streams
Als leverancier van CCTV apparatuur hebben wij ook wat leuke software pakketten om beelden terug te kijken.
Deze hebben steeds meer te maken met H.264 codering.
Op een simpel werkstation (Intel Core i7-2600, 8GB geheugen en een ATI 4350 kaartje kunnen we het volgende bereiken:
3 schermen op 1280x1024 met elk 32 streams.
We hebben dan een CPU load van 95-97 procent en het ATI control center geeft aan 80+% usage op de GPU.
We willen echter naar 4 schermen.
4 schermen aansluiten is niet zo'n probleem, echter nog een keer 32 streams erbij schakelen is wel het probleem. Gezien CPU en GPU vrijwel volledig belast zijn krijgen we haperende beelden.
Nu krijg ik alleen niet uitgeplozen wat er nu voor een upgrade vatbaar is.
Moeten we misschien naar een dual CPU opstelling, of is er een simpelere manier om een beest van een GPU in dit systeem te zetten.
De gebruikte software gebruikt de H.264 hardware versnelling in de GPU (80% load) maar heeft echter ook nog dus 100% van de CPU nodig.
Wie heeft er ervaringen met zoveel H.264 streams?
Dus mijn vragen in het kort:
- Is het simpelweg CPU power upgraden?
- Is het simpelweg GPU power upgraden? (verlaagd daardoor CPU gebruik?)
- Gaat het een upgrade van het totale systeem worden
Tevens ben ik benieuwd naar ervaringen van Tweakers omtrent H.264 decoding met deze aantallen streams