Upgraden naar versie zonder Access met behoud van adresboek*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
Hoi ik heb nu office 2003 incl acces waarmee ik in Word een adresboek heb.

Als ik wil vernieuwen naar een Office versie 2007 of 2010 heb ik Acces dan nog nodig voor een adresboek in Word of kan ik dit omzetten zodat ik geen Acces hoef aan te schaffen en dus een goedkopere Office versie kan kopen (Ik heb trouwens een 3 licentie versie nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Dat ligt er maar net aan. Dat adresboek is opgezet via de optie 'afdruk samenvoegen' of iets dergelijks? In dat geval zou je wellicht kunnen overwegen om het te converteren naar excel ofzo. Maar om daar iets zinnigs over te zeggen zal je toch echt wat meer info over moeten geven over je adresboek denk ik.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
Wat wil je weten? Ja dat is inderdaad toen aangemaakt via afdruk samenvoegen.
En inderdaad ik hoop dat het mogelijk is om dit acces bestand om te zetten naar een Excel bestand en dat ik dit bestand weer kan gaan omzetten/gebruiken als adres bestand dat in Word zit ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
In dat geval zou dat geen probleem moeten zijn lijkt mij. Dan is het een kwestie van het exporteren van je access database naar een csv bijvoorbeeld, een handleiding over hoe het werk in 2007 vind je hier, maar voor 2003 zal het vast ook wel te vinden zijn via google.
Daarna is het een kwestie van het wordbestand aan het nieuwe gegevensbestand (je excelsheet) koppelen en de nieuwe veldjes op de goede plek zetten.

Je bent dan natuurlijk nog wel afhankelijk van de manier waarop de database neergezet is in access. Als het verschillende aan elkaar gekoppelde tabellen zijn kan het nog wel eens lastig worden, als het een enkele tabel is met voor elke contactpersoon een apart record zou het geen probleem op moeten leveren.

Desktop | Server | Laptop