Sapphire HD6790 wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Hallo hallo,

probleem: Videokaart wordt niet herkend (gebeurt niks), wordt ook niet gezien in apparaatbeheer. Het gaat om de Sapphire HD6790

onder de motorkap:
- MSI H55M-ED55
- Intel Core i3 530
- be quiet! Pure Power L7 350W
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
- Windows 7 64bit

Omschrijving:
Heb deze kaart (nieuw) gekocht voor meer grafische kracht!
Vandaag binnen en natuurlijk meteen proberen, maar er gebeurt niks, heb de kaart in een vrije PCI-e slot geschoven, power connector aangesloten. De fan draait van de grafka maar er gebeurt voor de rest niks. Wordt ook niet gezien in apparaat beheer. Momenteel staat de beeldscherm aangesloten op de DVI uitgang van het moederbord

Wat heb ik geprobeerd:
- Het moederbord heeft een interne grafische proc. deze heb ik uitgeschakeld middels in apparaat beheer uit te schakelen opnieuw gestart, geen resultaat
- In de bios gekeken of de grafka. op de pci-e slot als eerste werd erkend, dit werd gedaan
- driver gedownload en geinstalleerd
- helaas opgevallen dat mijn voeding (slechts) 350w is terwijl de minimum 500w wordt aangegeven (maar dan zou de kaart toch wel erkend moeten worden?)
- 1 uur lang gegoogeld, niks opgeleverd behalve nog meer vragen!

hulp hulp :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
1 of 2 power connectors aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 09:02
Heb je al geprobeerd om je beeldscherm aan te sluiten op de DVI uitgang van de kaart zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bobbika schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:00:
Heb je al geprobeerd om je beeldscherm aan te sluiten op de DVI uitgang van de kaart zelf?
Dat heeft ie al geprobeerd maar wordt niet herkend in apparaatbeheer. Als je geen beeld hebt, kan je apparaatbeheer ook niet zien. Vandaar dat ie nu weer onboard zit anders heeft ie helemaal geen beeld.

Ik denk toch iets met de stroom.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 15-04-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed ook iets van stroomtekort. Er wordt een minimum van 500 watt aangegeven en er wordt een 350 watt voeding gebruikt, daar moet alles van voorzien worden, dus de voeding kan gewoon niet genoeg prik leveren aan de videokaart. Mijn vermoeden is dat daardoor de kaart niet herkent wordt en terug schakelt naar de onboard, vervang de voeding eens door een a-merk voeding van 550 watt. Grote kans dat het dan wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 16:07
Die specs wat voor voeding je nodig hebt zijn zo hoog omdat mensen allemaal 900W!!1one!! Sweex en co voedingen in hun pc stoppen. Volgens mij is be quiet! een a-merk(?) en dan zal jou systeem, zeker in idle, makkelijk genoeg hebben aan 350watt. Kan me niet voorstellen dat dat de reden is dat hij niet herkend wordt.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
bios resetten, en een VGA kabel gebruiken.

dat kan nog wel eens een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
chim0 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:58:
1 of 2 power connectors aangesloten?
Aaah dit is zo stom, ik voel me echt zo'n n00b!
inderdaad ik had namelijk de 2de connector aan moeten sluiten!!
Ik dacht dat die alleen gebruikt werd voor crossfire!
Systeem draait idle goed inderdaad, straks effe testen of hij in stress situaties de voeding ook nog leuk vind!

Heb nu zwarte randen om en rond mijn beeldscherm en het lettertype ziet er niet zo mooi uit (HDMI aangesloten) dat maar even uit vogelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Catalyst Control Center installeren en Overscan goed instellen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[bassie] schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:27:
[...]

Systeem draait idle goed inderdaad, straks effe testen of hij in stress situaties de voeding ook nog leuk vind!

Heb nu zwarte randen om en rond mijn beeldscherm en het lettertype ziet er niet zo mooi uit (HDMI aangesloten) dat maar even uit vogelen,
Crossfire heeft niets van doen met het aansluiten van 2 power connectors of niet. Deze kaarten vragen gewoon aardigw at juice. Soms heb je de mazzel dat een kaart wel aan wilt maar bijv geen Overdrive kan of als een bezetene zijn faan aan gaat laten slaan.

Met crossfire communiceren de kaarten enkel met elkaar, dat heeft niets te maken met meer power of niet :)

Maargoed, het werkt, weer wat geleerd :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
#noob mode aan# Ik dacht ik dacht!! inderdaad weer wat wijzer geworden #noob mode uit#

Zo back to buissness, overscan, cleartype en het is te pruimen, bedankt voor de tips!
Wat mij betreft een slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[bassie] schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:27:
[...]

Ach, zo zijn we allemaal begonnen.

De Crossfire verbinding zit ergens anders. Dat is dat korte ontblote stukje slot aan de bovenkant.

Mooi dat het boeltje weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
chim0 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:08:
[...]

Ach, zo zijn we allemaal begonnen.

De Crossfire verbinding zit ergens anders. Dat is dat korte ontblote stukje slot aan de bovenkant.

Mooi dat het boeltje weer werkt!
Komt ie weer, 'ik dacht' dat door deze 2de connector deze doorverbonden moest d.m.v. verloop stekker om de 2de kaart in crossfire opstelling te gebruiken, ach ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[bassie] schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:09:
[...]

Komt ie weer, 'ik dacht' dat door deze 2de connector deze doorverbonden moest d.m.v. verloop stekker om de 2de kaart in crossfire opstelling te gebruiken, ach ja!
Je zou het kunnen proberen als eerste. Misschien krijg je (letterlijk) flitsende prestaties! :+

Nee hoor, niet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

chim0 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 06:57:
[...]

Je zou het kunnen proberen als eerste. Misschien krijg je (letterlijk) flitsende prestaties! :+

Nee hoor, niet doen. ;)
Ervaring? :+

Had gisteren ook iemand die zijn 2de powerconnector maar niet wou aansluiten omdat het onnodig was, ging wel om een GTX570

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Pagina: 1