Toon posts:

Laptop + 6110 = Geen Inet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met een nokia 6110 en een laptop in te bellen. De IR tussen GSM en laptop is goed maar hoe kan ik de GSM als 'modem' zien?

Heb ik daar een speciaal programma voor nodig ofzo? Ik heb wel in de search gekeken maar ik kon niets vinden!

Ik moet dus denk ik nog een soort driver hebben. Weet iemand die te vinden?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De Nokia 6110 bevat geen ingebouwd modem en kan dus niet, zonder hulpmiddelen, worden gebruikt om mee te internetten.

Zoek ff via de search, want een onderwerp als dit is al meerdere malen voorbij gekomen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor hulpmiddel heb ik daar nog bij nodig dan?

Verwijderd

Topicstarter
En ik kan met de search echt nix nuttigs vinden hoor!

• pven
  • Niet online
Ik vrees dat ik in de war ben/was met een ander forum (check mijn signature voor uitleg). Volgens mij kan je bij de MediaMarkt ofzo een soort modem-emulator-kabeltje voor de 6110 kopen, maar dan kan je volgens mij beter meteen een 6210 kopen, die heeft wel een ingebouwd modem.

Verwijderd

f op zoek gaan naar 2e hands 6150..daar zit ook een intern modem in :)
ben je stukken goedkoper uit...

• pven
  • Niet online
Op Saturday 17 March 2001 18:31 schreef salT het volgende:
f op zoek gaan naar 2e hands 6150..daar zit ook een intern modem in :)
ben je stukken goedkoper uit...
Is onzin, ook in een 6150 zit geen modem. Ik was ook eerst in de veronderstelling dat ik via mijn Palm en 6150 kon internetten, maar dat kan dus niet zonder modem-emulator.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er dan niet mee kan internetten kan ik er wel mee faxen?

En is er geen emulator voor te vinden ofzo die het via de software kan doen; de proc is er snel zat voor (celly 650)?

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:42

BS

Een kabeltje kopen voor de telefoon kan bijvoorbeeld bij comtronics.

Dan heb je nog software nodig.

e-mail maar voor software

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Als je de IR wil gebruiken moet je een
8210
8850
7110
6210
6250
hebben...of siemens S35i

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Ik internet al jaren met een 6110 en een laptop.:)

Wat je nodig hebt:
een datakabel
en nokia data suite.

Nokia data suite installeert drivers voor je 6110, zodat je hem als een modem kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom moet dat perse met een kabel dan?

Kan het niet via IR?

• pven
  • Niet online
Op zondag 18 maart 2001 18:39 schreef Snap het volgende:
Waarom moet dat perse met een kabel dan?

Kan het niet via IR?
Het kan niet via IR, omdat die 6110 geen ingebouwd modem heeft. Via IR schijnt dat niet te emuleren te zijn.

• BS

BS

Mijn 6150 heeft ook IR maar heb het nooit aan de praat gekregen dus dan maar via een kabel.

Dit werkt perfect.

Voor 7110 heb ik oo kabel gekocht en kan nu ook perfect mee internetten en mailen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:37
Hier volgt de gebruiksaanwijzing:
Men neme:
1: Nokia 6110 met Datakabel en Nokia Datasuite 3.0. Daar voegen wij een DATA ABBONEMENT AANTOE van KPN of Libertel. Deze heb je wel nodig. Een hoop van jullie suggeren dat dat flauwekul is, maar het is hetzelfde als met een analoog modem proberen in te bellen, terwijl je geen telefoonaansluiting hebt.
2: Men sluiten de boel aan, installeren Nokia Datasuite 3.0. installeren de modemdrivers voor de 6110, stellen de boel in (ofwel nokia modem selecteren) en inbellen maar.
3: Zien dat het werkt. Ik heb het zelf al jaren zo aan de praat.
Ballebek AkA Grizztus :z

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• pven
  • Niet online
Op maandag 19 maart 2001 11:09 schreef Ballebek het volgende:
1: Nokia 6110 met Datakabel en Nokia Datasuite 3.0. Daar voegen wij een DATA ABBONEMENT AANTOE van KPN of Libertel. Deze heb je wel nodig. Een hoop van jullie suggeren dat dat flauwekul is, maar het is hetzelfde als met een analoog modem proberen in te bellen, terwijl je geen telefoonaansluiting hebt.
Bij Telfort hoef je dat niet speciaal aan te vragen. Ben/Dutchtone weet ik niet.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:37
Bij Telfort hoef je dat niet speciaal aan te vragen. Ben/Dutchtone weet ik niet.
Het gaat hier over een 6110. Die werkt alleen maar met KPN of Libertel. Tenzij onze grote vriend Telfort heeft en in het hoge noorden met Libertel probeert. Ik ga hier dus vanuit. BTW: Bij Ben en Dutchtone moet je ook een Datanummer aanvragen. Heb zelf D*.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• qless
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Je hebt GEEN data nummer nodig om te kunnen internetten via de gsm.
(heb zelf d* en dat werkt prima)

Alleen Ben (onbereikbaar) heeft een apart abo nodig voor datatransport...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• BS

BS

ikke heeft BEN (wel berijkbaar) en kan inbellen bij isp zonder extra nummers aan te vragen.

• BansheeBoy
  • Laatst online: 29-06 11:01
Op maandag 19 maart 2001 11:09 schreef Ballebek het volgende:
Hier volgt de gebruiksaanwijzing:
Men neme:
2: Men sluiten de boel aan, installeren Nokia Datasuite 3.0. installeren de modemdrivers voor de 6110, stellen de boel in (ofwel nokia modem selecteren) en inbellen maar.
3: Zien dat het werkt. Ik heb het zelf al jaren zo aan de praat.
Ballebek AkA Grizztus :z
Ik heb een sl45 met teflort, en ik kan perfect internetten via infrarood en emailen, ik heb een gewoon "consumenten"-abonnement: Telfort Clarity 360. Dus bij Telfort is in ieder geval geen data-abonnement nodig. En met de sl45 heb je ook geen kabel nodig, het gaat super met infrarood.

Hoi.

BansheeBoy S(L45)e;)

:{ ²

• pven
  • Niet online
Op maandag 19 maart 2001 15:38 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Het gaat hier over een 6110. Die werkt alleen maar met KPN of Libertel. Tenzij onze grote vriend Telfort heeft en in het hoge noorden met Libertel probeert. Ik ga hier dus vanuit. BTW: Bij Ben en Dutchtone moet je ook een Datanummer aanvragen. Heb zelf D*.
Ok, you are right. Ik had zover nog niet nagedacht. :)

Pagina: 1