Hallo,
Ik ben bezig met een project waarbij we EJB (Enterprise Java Beans) moeten gebruiken, maar sinds ik dit gebruikt doen sommige knoppen van methodes het niet meer. Of eigenlijk bij Login.xhtml doet deze knop het niet meer, wat doe ik verkeerd?
Login.xhtml
ControllerBean.java
Ik ben bezig met een project waarbij we EJB (Enterprise Java Beans) moeten gebruiken, maar sinds ik dit gebruikt doen sommige knoppen van methodes het niet meer. Of eigenlijk bij Login.xhtml doet deze knop het niet meer, wat doe ik verkeerd?
Login.xhtml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <h:form> <h:outputLabel value="#{controllerBean.foutmelding}" id="foutmelding"></h:outputLabel><br /> <table width="50px" align="center"> <tr> <td align="left"> <h:outputLabel for="gebruiker" value="Gebruikersnaam:"/> </td> <td> <h:inputText id="gebruiker" required="true" value="#{controllerBean.gebruiker}"></h:inputText> </td> </tr> <tr> <td align="left"> <h:outputLabel for="wachtwoord" value="Wachtwoord:"/> </td> <td> <h:inputSecret id="wachtwoord" required="true" value="#{controllerBean.wachtwoord}"></h:inputSecret> </td> </tr> <tr> <td align="right" colspan="2"> <h:commandButton value="Inloggen" styleClass="button" action="#{controllerBean.doeLogin}"/> </td> </tr> </table> </h:form> |
ControllerBean.java
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| public String gebruiker; public String wachtwoord; public void setFoutmelding(String foutmelding) { this.foutmelding = foutmelding; } public void setGebruiker(String gebruiker) { this.gebruiker = gebruiker; } public void setWachtwoord(String wachtwoord) { this.wachtwoord = wachtwoord; } public String getWachtwoord() { return wachtwoord; } public String doeLogin() { if (gebruiker != null && gebruiker.length() > 0 && wachtwoord != null && wachtwoord.length() > 0) { Klant k = controller.getKlant(gebruiker); if (k == null) { foutmelding = "Gebruikersnaam is onjuist."; return "Login.xhtml"; } if (!k.getWachtwoord().equals(wachtwoord)) { foutmelding = "Wachtwoord is onjuist."; return "Login.xhtml"; } ingelogdeKlant = k; foutmelding = ""; return "Home.xhtml"; } else { // Geen gebruikersnaam of wachtwoord ingevuld. foutmelding = "Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in."; } return "Login.xhtml"; } |
[ Voor 178% gewijzigd door Gynnad op 15-04-2011 11:51 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"