Computer lijkt te werken, maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Hoi allemaal,
Misschien wil iemand even met me meedenken. Ik heb het volgende probleem. Dit zijn de gegevens van de computer

Asus K8N moederbord (socket 754, AGP)
AMD Atthlon64 3000+ cpu
512MB geheugen (ik heb hier 3GB liggen, maar voor de test die er maar even uitgehaald)
nvidia videokaartje (AGP)

Dit moederbord (met orgineel een andere videokaart) gaf van de ene op de andere dag geen beeld meer (systeem stond bij mijn ouders). Alle fans draaien netjes. Als ik de powerknop 4 seconden ingedrukt houdt gaat ie weer netjes uit. Een hoop werkt dus wel, maar geen beeld. Ik dacht dat het misschien de videokaart zou zijn. Andere videokaart erin levert helaas niets op. Iemand een idee waar ik dit zou kunnen zoeken? Gewoon moederbord maar afschrijven of is er nog iets wat ik kan proberen? Ik heb helaas geen PCI videokaart om te kijken of het AGP slot misschien gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Je kunt ook een andere voeding proberen... als die niet genoeg prik meer geeft kan dat ook de oorzaak zijn (voedinegn worden op een gegeven moment ook zwakker, om dat de condensatoren "opraken")

Edit: heb je geen bolle condensatoren op je moederbord of videokaart?

[ Voor 81% gewijzigd door MineTurtle op 15-04-2011 11:07 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat de fans draaien wil nog niets zeggen, als het ding verder niet boot dan gaat het nog niet werken.
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, enkel door hardware te vervangen kun je er achter komen waar het nu precies fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:06
Kan je ook even kijken of de kabel van je monitor er wel goed in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
De enige niet vervangen onderdelen zijn moederbord, processor en geheugen. Ik vrees dat het moederbord dus wel de meest likely cause is, maar cpu kan natuurlijk ook nog. Helaas is het niet zo makkelijk om dat soort onderdelen te vervangen. Het is natuurlijk toch wat ouder spul, dus het mag ook niet teveel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

S754 spul was jaren geleden al schaars, waarschijnlijk is het nu helemaal niet meer fatsoenlijk te vinden. Als het echt bij mobo of geheugen ligt (je hebt meerdere DIMMen, dus dat is uit te sluiten), dan denk ik dat je het beste een upgrade kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Probeer eens wat ander geheugen ;) Is ook een van de mogelijke oorzaken bij geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Heb je wel een piepje als je opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zit de monitor vast aan 2 display kabels (bijv HDMI en VGA). Ik heb een keer gezien dat Windows 7 zich daar in kan verslikken. Het scherm bleef zwart, maar als je bijv. je login/wachtwoord intikte hoorde je het systeem wel verder gaan. De oplossing was 1 kabel eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Ik zou toch even een andere videokaart proberen, maar dan een PCI kaartje... Ik had vanochtend een dell bij me werk binnengekregen die geen beeld gaf. AGP slot bleek kapot te zijn. had gelukkig wel onboard video... Je kunt eens bij de lokale pcboer gaan kijken misschien dat die nog een simpel testkaartje hebben liggen, wat je kunt lenen. heb ik ook wel eens gedaan.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Pagina: 1