Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GPU voor Seti, CPU voor Rosetta

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:09

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik zit met het volgende dilemma en krijg dit niet goed opgelost:

Ik wil mijn CPU alleen Rosetta laten draaien en mijn GPU Seti. Dit kan je niet 100% zo instellen, dus heb ik het anders gedaan en de gedeelde bronnen voor Rosetta op 10.000 gezet en voor Seti op 1. Logischerwijs zou je denken dat de CPU dan voor het overgrote deel Rosetta te doen krijgt.
Maar om de haverklap stopt hij de Rosetta activiteit om vervolgens een aantal Seti WU s met "hoge prioriteit te doen". En als dit nou slechts af en toe het geval zou zijn: prima... Maar hij blijft bezig :-(
De makkelijkste oplossing is natuurlijk gewoon heel Seti er af te mikken, maar het is zonde om de capaciteit niet te benutten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Stef42
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:51
Kan je niet gewoon bij SETI instellen dat je enkel de GPU wilt gebruiken? Volgens mij kan je op de site inloggen en het daar aanpassen. Ik weet dat het bij andere projecten ook mogelijk is.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
quote:
Stef42 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:59:
Kan je niet gewoon bij SETI instellen dat je enkel de GPU wilt gebruiken? Volgens mij kan je op de site inloggen en het daar aanpassen. Ik weet dat het bij andere projecten ook mogelijk is.
Je kan wel instellen om de GPU te gebruiken, maar niet instellen om de CPU NIET te gebruiken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-05 17:51

Witlof

Super Brabo

Leuk om je weer eens te zien :w

Kan je deze niet op 0 zetten in de instellingen?
quote:
Bij meerdere processoren, gebruik maximaal

Bij meerdere processoren, gebruik maximaal
Instelbaar vanaf versie 6.1+

Gebruik maximaal
Om eventueel CPU warmte te beperken

Witlof wijzigde deze reactie 15-04-2011 11:33 (28%)

Division Brabant @ IRC
Division Brabant @ Facebook
Division Brabant @ Twitter

• DigiK-oz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:50
Als je die gedeelde bronnen voor SETI op 0 zet? Sinds 6.10 (dacht ik) betekent dit dat het een "backup project" is, en alleen werk ophaalt als er voor de andere geen werk beschikbaar is.

PV : 1500wp SSW 35°, 2500wp NNE 23° PVoutput

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
quote:
DigiK-oz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:11:
Als je die gedeelde bronnen voor SETI op 0 zet? Sinds 6.10 (dacht ik) betekent dit dat het een "backup project" is, en alleen werk ophaalt als er voor de andere geen werk beschikbaar is.
Ik heb het net eens op 0 gezet en weer ingesteld dat seti werk mag ontvangen en hij haalt direct 4 WU s binnen voor de CPU :-(

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
quote:
TFHfony schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:20:
[...]

Je kan wel instellen om de GPU te gebruiken, maar niet instellen om de CPU NIET te gebruiken.
Hmmm... Die instelling is er dus wel, maar werkt hier niet. Ik vraag me af of mijn installatie wel lekker is.
Ik ga de huidige WU s af laten maken en de boel eens opnieuw installeren :)

• secoh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-04 20:56
Is de GPU niet vooral Astropulse en de CPU wat anders?
Kun je niet de applicaties voor de CPU uit de config.xml halen?

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• DigiK-oz
quote:
TFHfony schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:36:
[...]

Ik heb het net eens op 0 gezet en weer ingesteld dat seti werk mag ontvangen en hij haalt direct 4 WU s binnen voor de CPU :-(
Tja, die setting wordt pas opgehaald bij de eerste keer dat er weer kontakt is met de server. Dus gaat hij eerst werk ophalen, en krijgt tegelijkertijd de nieuwe setting mee. Ik zou verwachten dat deze 4 WU's de laatste zijun die hij voor SETI ophaalt, tenzij Rosetta geen werk beschikbaar heeft (mits je BOINC-versie een beetje up to date is).

Zoiets kun je in dit geval voorkomen door SETI nog even op "geen nieuw werk" te laten staan en op de update-knop in BOINC te klikken. Daarna pas weer nieuw werk toestaan voor SETI.

DigiK-oz wijzigde deze reactie 15-04-2011 15:42 (3%)

• jeroenathome
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-05 21:09

jeroenathome

Een regel tekst

In de BOINC client is toch ook een optie om de instellingen direct op te halen van de site. Je kan dan direct kijken of het werkt. Deze optie kan je vinden in het menu Geavanceerd en daarna kiezen voor Configuratie inlezen.

Hopelijk vind je een oplossing en laat je het ons weten. Wanneer bij F@H de ondersteuning van de 4800 serie van ATI stopt ga ik op zoek naar een ander project waar de GPU ingezet kan worden.

Vroeger kreeg ik honger van 7083170, nu draait het beeld

• DigiK-oz
Die optie leest toch alleen de lokale preferences file? De "gedeelde bronnen" optie kan je lokaal niet instellen dacht ik, dat kan alleen op de projectsite. En dan is er dus communicatie nodig voordat deze settings worden overgenomen.

ATI support is nog steeds vrij schaars, in ieder geval bij de BOINC projecten. Collatz is er één van, Milkyway ook maar die vereist 64-bits GPU, en een aantal andere projecten werken aan ATI-support, waaronder GPUGRID.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik heb de gedeelde bronnen voor thuis op 0 gezet en ook de CPU uitgeschakeld. Hierna gewoon de boel maar eens opnieuw geïnstalleerd en het lijkt nu inderdaad te doen wat hij moet doen.
Mooi :) Rosetta@Home vind ik namelijk een nuttiger project, dus daar wil ik eigenlijk gewoon voor crunchen. Rosetta ondersteund alleen geen GPU, dus... die heb ik maar voor de vorm crunchen op Seti ;) Zonde om die cycles verloren te laten gaan, al is het slechts een GeForce 9400 GT...

Anyway, de boel lijkt te lopen: iedereen bedankt voor de input.

• secoh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-04 20:56
[del] oops- nevermind, is al gezegd.

secoh wijzigde deze reactie 16-04-2011 06:51 (94%)

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True