Excel maand selecteren en dagen invullen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
Ik heb een uren staat welke ik maandelijks moet invullen, dit word in Excel gedaan.

Hoe kan ik hem zo aanpassen dat ik een veld heb waar ik de maand selecteer en dat dan onderliggende velden waar alle dagen worden vermeld aangepast worden ?

Ik heb een kolom waarin de dagen van de week staan vermeld, daarachter wil ik dan de datum hebben

vb.

April 2011
vrijdag 01-04
zaterdag 02-04
zondag 03-04
maandag 04-04
etc.

Al ik nu in een veld de maand verander van April naar Mei, dan wil ik dat de datum welke achter de dagen van de week staan veranderen.

Mei 2011
zondag 01-05
maandag 02-05
dinsdag 03-05
etc.

Iemand een idee hoe ik dit kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:00
maak gebruik van de datumopmaak in Excel?
Voor de maandtitel alleen de maand en jaar laten zien, voor de dag alleen de dag en voor de datum alleen de datum. Vervolgens elke regel lager is de bovenstaande regel plus 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voorzetje: [google=excel days in month] => http://www.cpearson.com/excel/datetimews.htm
Kan natuurlijk ook met een hulptabelletje (zo deed ik het ooit vorige eeuw met Excel97).

Wat is je huidige opzet / wat lukt er precies niet / waar loop je vast? Het is natuurlijk niet de bedoeling om alleen een vraag te stellen, geef ajb ook even aan waar je strandt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)