Toon posts:

PATA RAID 0 (1 of 2 IDE kabels?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen! Ik heb hier een simpele IDE raid controllert, zie http://link.marktplaats.nl/439638504 deze dus. De vraag is eigenlijk ik heb nu 2x 40GB Master / Slave in Raid0 gezet. maar ik vraag mij af of het zin heeft om de 2 schijven beiden op master te zetten en allebei een eigen ATA kabel te geven.??

Krijg ik dan een prestatie boost of maakt dat helemaal niet uit, omdat....?

Verwijderd

Scheelt zeker iets, maar 40GB schijven zijn enorm veel trager dan de schijven van nu. Dat heeft met de capaciteit van de platters te maken. Grofweg kun je stellen dat een veel grotere hardeschijf ook veel sneller is, dankzij de hogere datadichtheid.

Met andere woorden, prima dat je er een beetje mee klooit enzo, maar verwacht niet dat je hiermee beter performance krijgt dan een nieuwe moderne hardeschijf, laat staan een kleine SSD. Wil je echter ervaring op doen met RAID dan zie ik geen bezwaar.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En daarbij hangt het ding aan de PCIbus, ik weet niet wat je daar nog meer aan hebt hangen, maar dat kan het zaakje ook nog behoorlijk bottlenecken. Bij voorkeur hang je zo min mogelijk aan de PCIbus, of zet je die kaart op een aparte PCIbus indien aanwezig.