Ik woon sinds kort in Singapore en heb hier onlangs (helaas maar 30Mbit) kabel internet in huis gekregen. Nu zie ik dat de kabel modem die erbij zit, een D-Link DCM 604 Integrated Wireless Voice Modem, maar tot 32Mbit gaat, en een "Wireless G" connection heeft.
De specs:
- Supports all standard DOCSIS cable modem features
T- wo lines of telephone service (RJ-11 jacks)
- Four 10/100Base-T Ethernet (RJ-45) high speed data ports
- USB 1.1 port
- 802.11g module as AP in miniPCI interface
Ik gebruik ook een QNAP NAS waar veel HD media op staat. Dit wil ik streamen naar bijvoorbeeld mijn TV. Het viel me gelijk op dat zelfs wanneer ik alleen maar Kabels gebruik, de snelheid van de NAS naar de TV (of naar mijn laptop direct) niet hoog genoeg is. Dit zal waarschijnlijk door de te trage kabel modem router komen?
Is dit op te lossen door een nieuwe snelle router te kopen, en dan de kabel modem via een kabel te verbinden naar deze router, en alle andere apparaten te verbinden met deze nieuwe router? Of zal dit niet werken?
Wat is een goede goedkope router die dit zou moeten trekken? In totaal heb ik 1 NAS, 2 laptops en 1 Gigaset Voip telefoon in het netwerk zitten.
Bedankt voor de tips!
De specs:
- Supports all standard DOCSIS cable modem features
T- wo lines of telephone service (RJ-11 jacks)
- Four 10/100Base-T Ethernet (RJ-45) high speed data ports
- USB 1.1 port
- 802.11g module as AP in miniPCI interface
Ik gebruik ook een QNAP NAS waar veel HD media op staat. Dit wil ik streamen naar bijvoorbeeld mijn TV. Het viel me gelijk op dat zelfs wanneer ik alleen maar Kabels gebruik, de snelheid van de NAS naar de TV (of naar mijn laptop direct) niet hoog genoeg is. Dit zal waarschijnlijk door de te trage kabel modem router komen?
Is dit op te lossen door een nieuwe snelle router te kopen, en dan de kabel modem via een kabel te verbinden naar deze router, en alle andere apparaten te verbinden met deze nieuwe router? Of zal dit niet werken?
Wat is een goede goedkope router die dit zou moeten trekken? In totaal heb ik 1 NAS, 2 laptops en 1 Gigaset Voip telefoon in het netwerk zitten.
Bedankt voor de tips!