3-pin fan Quadsplitter UV-leds 2 weerstandjes gesmolten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41
Vandaag kreeg ik een pakketje binnen wegens RMA van een UV-CCFL kit aangezien één van de CCFL's onvoldoende functioneerde en slechts op ongeveer een kwart van de capaciteit brandde. In het pakketje zaten nog enkele andere goodies ter "goedmaking" van de RMA. Eén van de goodies die hierbij zat was een A.C. Ryan 3pin Fan Quadsplitter cable met blauwe sleeving en blauwe UV-leds.

Deze splitter kwam goed van pas aangezien ik twee intake fans heb die beiden op dezelfde snelheid draaien en ik dus prima op deze quadsplitter kon aansluiten, althans dat dacht ik.

De splitter werd aangesloten op mijn fancontroller, de CM Aerogate III, en op de splitter werden de twee intake fans aangesloten. Deze intake fans draaien al ruim een week zonder problemen en ook de fancontroller draaide zonder problemen. De fancontroller zou per channel 18W moeten kunnen leveren, de twee fans inclusief de LEDs van de splitter zouden hier ruim onder moeten zitten.

Nu komt het bizarre. Nadat ik de PC weer had aangesloten gaf de fancontroller na ongeveer twee minuten een alarm. In eerste instantie dacht ik dat de kabeltjes niet goed waren aangesloten dus ik zet de PC uit om de bekabeling nogmaals door te kijken. Nu viel mij echter op dat twee van de weerstandjes die bij de UVleds zijn geplaatst waren doorgesmolten 8)7

Eén van de gesmolten weerstandjes bevond zich bij de male 3-pin (die dus op de fancontroller was aangesloten) en één van de weerstandjes bevond zich bij een female 3-pin die niet was aangesloten op een ventilator.

Hoe is het mogelijk dat deze weerstandjes zijn gesmolten? De quadsplitter lag dan wel tegen een ander kabeltje aan maar dit was een kabeltje welke netjes is gesleeved met vrij dikke sleeving, dit zou het probleem naar mijn mening dan ook niet moeten zijn? De quad-splitter is netjes gesleeved en ook de heatshrink om zowel de sleeving als de weerstandjes zag er goed uit. Zag, aangezien deze nu gesmolten is en er niet langer goed uit ziet...

Kortom, wat is er fout gegaan of is dit een productiefout van A.C. Ryan geweest? :? Ik ben allang blij dat m'n PC en fancontroller nog prima werken en de fans die ik nu opnieuw los heb aangesloten op de fancontroller werken ook nog prima.

p.s. Indien gewenst kan ik morgen foto's maken maar echt veel is er niet te zien.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.