PC en Microsoft Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Iedereen kent het aloude punt wel dat Macs en Linux computers ook PCs zijn wel, normaal gesproken onthoud ik me uit deze discussie, maar in het geval van de pricewatch zou het platform waar een spel op draait toch echt heel erg moeten worden veranderd naar "Microsoft Windows" in plaats van "PC", want dit creëerde net toen ik een review schreef en een spel (Trine) zocht toch echt even wat verwarring. Naja, het probleem is denk ik duidelijk en bekend genoeg en verbaasd me op zich dat zo iets mis gaat op een site als tweakers.net :P, ik heb er nooit iets tegen als het gewoon duidelijk is in willekeurige comments en kan er dan nooit tegen als mensen klagen, maar in het geval van specs moet het wel duidelijk zonder twijfel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PC is toch echt het platform, Windows is het OS waar het op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Klopt absoluut, maar Mac OS X staat er ook als platform bij, dus dan moet dat ding weg, en als je zoekt bedoel je vaak het OS, dat was ook wat de verwarring creëerde toen ik aan het zoeken was.

Edit: En trouwens, nu ik erover nadenk, platform is dat waarop je je software bouwt, en in die zin is het platform toch echt het OS, want anders zou je alles als hetzelfde platform moeten zien want het is allemaal in essentie een computer... maja, #randomthought.

[ Voor 40% gewijzigd door David Mulder op 14-04-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Los van mn vorige post merkte ik net ook op dat linux als game platform in de lijst mist. (Dacht erover om dat in een comment te noemen in mn vorige post, maar dit leek me beter gezien het uiteindelijk toch echt twee verschillende issues zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Zou Mac OS X dan niet eerder veranderd moeten worden in Mac? Dat lijkt me dan consistenter.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraan schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:39:
Zou Mac OS X dan niet eerder veranderd moeten worden in Mac? Dat lijkt me dan consistenter.
Neuh aangezien je op je Mac ook Windows kunt draaien.
En grappig gezien het merendeel van de gevorderde Mac gebruikers gewoon een Dualboot heeft draaien..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Dan de volgende vraag; hoeveel Linux-spellen zijn er waarbij je een prijs kan vergelijken?

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Pagina: 1