Op het moment ben ik een servertje opnieuw aan het inrichten en ben druk het mail deel aan het opzetten. Ik heb zo ongeveer gedaan wat deze howto omschrijft.
Courier-IMAP draait prima, ik kan mail fetchen. Mail verzenden via Exim gaat ook prima vanaf de server zelf en Exim ontvangt ook vrolijk mail voor de virtuele users die zijn aangemaakt. Ik kan deze mails ook fetchen via Courier IMAP, maar zie dan het bericht met enkel de subject en de body van de mail. Er staat geen verzenddatum of from header, iets wat je toch mag verwachten bij een standaard mailtje.
Het is inderdaad wat ik heb verzonden, maar waarom worden er nergens headers toegevoegd, zoals From en wat data etc? Ik zie vast en zeker een heel basaal punt over het hoofd. Alleen kan ik niemand anders vinden met een soortgelijk probleem en verteld de log me ook bar weinig.
Onze huidige Postfix server voegt de missende header wel zelf toe en daar heb ik volgens mij nooit iets voor hoeven te doen... Alle aanwijzingen zijn welkom.
Courier-IMAP draait prima, ik kan mail fetchen. Mail verzenden via Exim gaat ook prima vanaf de server zelf en Exim ontvangt ook vrolijk mail voor de virtuele users die zijn aangemaakt. Ik kan deze mails ook fetchen via Courier IMAP, maar zie dan het bericht met enkel de subject en de body van de mail. Er staat geen verzenddatum of from header, iets wat je toch mag verwachten bij een standaard mailtje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Return-path: <test@testmailing.com> Envelope-to: maccain13@domein.nl Received: from [81.171.121.81] (port=60254 helo=testmailing) by druif.wrep.nl with smtp (Exim 4.72) (envelope-from <test@testmailing.com>) id 1QASno-0001ei-Rx for maccain13@domein.nl; Thu, 14 Apr 2011 22:06:17 +0200 Subject:Dit is een pracht onderwerp! Een een stukje tekst in de mail hierzo... |
Het is inderdaad wat ik heb verzonden, maar waarom worden er nergens headers toegevoegd, zoals From en wat data etc? Ik zie vast en zeker een heel basaal punt over het hoofd. Alleen kan ik niemand anders vinden met een soortgelijk probleem en verteld de log me ook bar weinig.
code:
1
2
3
| 2011-04-14 22:06:17 [6368] 1QASno-0001ei-Rx <= test@testmailing.com H=(testmailing) [81.xxx.xx.81]:60254 I=[178.xx.22.xxx]:25 P=smtp S=244 from <test@testmailing.com> for maccain13@domein.nl 2011-04-14 22:06:17 [6391] 1QASno-0001ei-Rx => /home/mail/domein.nl/users/maccain13/ <maccain13@domein.nl> F=<test@testmailing.com> P=<test@testmailing.com> R=virtual_user T=address_directory S=309 QT=9s DT=0s 2011-04-14 22:06:17 [6391] 1QASno-0001ei-Rx Completed QT=9s |
Onze huidige Postfix server voegt de missende header wel zelf toe en daar heb ik volgens mij nooit iets voor hoeven te doen... Alle aanwijzingen zijn welkom.