Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nero dvd brand dillema

Pagina: 1
Acties:

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:59
Hallo,

Ik wil graag een videobestand branden op een dvd (single-layer, 4,7 gb van TDK, DVD+R)
Nou zie ik in dat 'veiligheidsbalkje' onderaan bij het brandscherm dat alles onder de 4,5 GB groen is, dus veilig, en alles daarboven, die 200 mb boven de 4,5 GB dus, geel is.

Nou is mijn vraag of het helemaal veilig is om de schijfruimte boven de 4,5 GB ook nog te beschrijven.
Is het veiliger om alles onder de 4,5 GB te houden zodat ook de iets goedkopere dvd spelers de gebrande dvd kunnen afspelen en de dvd een langere levensduur krijgt (TDK maakt sowieso al goede blanco dvd's dus om deze nou te verneuken is een beetje zonde)

Alvast bedankt,

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb in het verleden eens net iets meer dan de 4,37 GB die op een disk past geprobeerd te 'overburnen' en dat ging absoluut niet goed. Eerste bestanden allemaal prima leesbaar, behalve de laaste. Die had fouten en was maar gedeeltelijk te lezen. Als je er dus een video bestand op plaatst (was bij mij ook, anime serie) kan je fouten verwachten als je over het limiet van 4,37 gaat. Ik ging niet eens zo heel veel verder, iets van 4,41 oid en dat was al genoeg om de mist in te gaan.
Wat je ziet aan kleuren is groen voor single layer, geel voor dual layer en dan rood voor 'past niet'. Je kan als het goed is ook onderaan de balk weergave aanpassen van DVD9 naar DVD5, als dat niet al gedaan is door de lege disc die je in je drive hebt. Je krijgt ook een error als je zoiets zou willen branden.

Je zit met een paar opties:
- Comprimeer het bestand om in de 4,37 GB limiet te blijven (hercoderen, inpakken met zip/rar/nameit);
- Dual Layer aanschaffen en daarop zetten;
- Bestand splitsen en op 2 discs zetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:59
Hero Of Time schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:30:
Ik heb in het verleden eens net iets meer dan de 4,37 GB die op een disk past geprobeerd te 'overburnen' en dat ging absoluut niet goed. Eerste bestanden allemaal prima leesbaar, behalve de laaste. Die had fouten en was maar gedeeltelijk te lezen. Als je er dus een video bestand op plaatst (was bij mij ook, anime serie) kan je fouten verwachten als je over het limiet van 4,37 gaat. Ik ging niet eens zo heel veel verder, iets van 4,41 oid en dat was al genoeg om de mist in te gaan.
Wat je ziet aan kleuren is groen voor single layer, geel voor dual layer en dan rood voor 'past niet'. Je kan als het goed is ook onderaan de balk weergave aanpassen van DVD9 naar DVD5, als dat niet al gedaan is door de lege disc die je in je drive hebt. Je krijgt ook een error als je zoiets zou willen branden.

Je zit met een paar opties:
- Comprimeer het bestand om in de 4,37 GB limiet te blijven (hercoderen, inpakken met zip/rar/nameit);
- Dual Layer aanschaffen en daarop zetten;
- Bestand splitsen en op 2 discs zetten.
Bedankt voor je reactie.
Nee ik het het bestand omgezet met convert x to dvd. Daar stonden 3 opties voor de grote: DVD-5 (4300 MB) DVD 9 (ik dacht iets van 8600 MB) maar je kon het ook nog handmatig invullen. Ik had daar dus 4700 MB neergezet. Ik dacht want hoe groter hoe beter de kwaliteit.

Maar nu blijkt het bestand (4700 MB) dus niet op de dvd te passen. Toch maar die 4300 MB optie toepassen. De kwaliteit scheelt vrij weinig dus.

iig bedankt voor je hulp

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat bewijst weer waarom de optie DVD5 4300 MB aangeeft, en geen 4500 of 4700 MB ;). Wat je namelijk hebt is 4,7 miljard bytes, wat met de deling van 1000 op 4,7 GB komt, maar met de deling van 1024, waar we mee horen te werken in dit geval, 4,37 GB de uitkomst is.

Commandline FTW | Tweakt met mate