Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hel veel "syn flood" meldingen in router.

Pagina: 1
Acties:

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 17:28
ik heb echt honderden van deze melding in het log bestand van m'n router staan.
syn flood TCP mijn lokale ip:56058 78.140.160.179:80 ATTACK

78.140.160.179 geeft WebaZilla B.V.

wat is dit precies? ik heb geen producten bij WebaZilla B.V.

thanks

• arjanv
heb ik het in de verkeerde groep gepost oid? tis zo rustig hier.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

Onbekend

...

Heb je er inmiddels nog meer gekregen?
En hoe zijn de requests over de tijd verdeeld? Veel in korte tijd, of met regelmatige tussenpozen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
Het is niet de bedoeling om een topic voor 24 uur een bump te geven. Voortaan even geduld hebben.

WebaZilla verhuurt servers aan klanten. Hoogstwaarschijnlijk zie je geen TLD maar een domein als:

v-x-euxx-dxxxx-xxx.webazilla.com

Waarbij je de x voor random getallen kunt vervangen. Dit betekend dat er waarschijnlijk een hacker (al denk ik eerder een scriptkiddie die hoog in zijn bol is) verwoed portscans ligt te doen op random IP's, of probeert zijn botnet netwerkje uit te breiden.

Er is maar een oplossing als je daar vies van bent: een professionele centrale firewall kopen. Deze zal zulke dingen netjes afhandelen.

Als je computer goed beveiligd is, is er denk ik vrij weinig aan de hand.

Ik heb thuis zelf zo'n firewall staan (zelfgebouwd uiteraart), en elke dag kijk ik in mijn logs. Ik zie daar dan boven de duizend IP adressen staan uit random landen waar ik nog nooit van heb gehoord, wiens pakketjes zijn tegen gehouden. Bij een huis-tuin-en-keukenrouter zie je dit echter niet. Het is eeen normaal verschijnsel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sef24 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:01:
Het is niet de bedoeling om een topic voor 24 uur een bump te geven. Voortaan even geduld hebben.
Ik denk dat die drie kwartier 'm wel vergeven is. Voortaan iets beter opletten.

--

TS: dat is gewoon internetruis. Negeren, niets aan de hand. Iedereen heeft daar last van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

CyBeR schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:04:
[...]
Ik denk dat die drie kwartier 'm wel vergeven is. Voortaan iets beter opletten.
--
TS: dat is gewoon internetruis. Negeren, niets aan de hand. Iedereen heeft daar last van.
Ik heb het hier ook, het zijn gewoon poort scanners die alles afzoeken wat niet goed beveiligd staat.
Als je pc een beetje goed beveiligd is dan geen zorgen maken.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja welkom op het internet zou ik zeggen :) Zoals meerdere mensen hierboven al zeggen dit is niet meer dan wat "internetruis". Hier op mijn centrale firewall log ik dit soort ongein niet eens meer, anders worden mijn log files veel te groot en compleet onbruikbaar.

• arjanv
ok top!

Allen bedankt voor uw antwoorden.
Pagina: 1