Computer gaat soms in 'slaapstand' tijdens opstarten windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ik deed deze namiddag een clean install op een computer (hp mediacenter) waar windows vista op stond. Harde schijf geformatteerd en er windows 7 Ultimate op gezet.

Tijdens de installatie viel mijn scherm even weg net voor hij de grafische prestaties berekende(scherm net voor 'windows wordt klaargemaakt voor eerste gebruik). Ik had er verder geen aandacht voor, update die windows en zette er SP1 ook (startte dus enkele keren probleemloos op).

Plots kreeg ik na het windows logo het 'probleem' weer terug. Monitor zegt 'no signal' en na een paar seconden hervat hij terug. De volgende keren bootte hij opnieuw probleemloos en de volgende keer duurde de 'pauze' waarin ik geen scherm kreeg tussen het logo en welkomstscherm wel een halve minuut.

Iemand raad? :s

Heb in mijn 'carrière' al vaak windowsinstallaties gedaan, maar dit heb'k nog nooit gezien. Ik raak dus uiteindelijk altijd wel in Windows en dan werkt hij ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 10:40
Heb je video drivers gecontroleerd??

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ghost-X schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:40:
Heb je video drivers gecontroleerd??
Niks stond geflagged in apparaatbeheerd, dus daar heb'k niks aan veranderd. Heb er wel een andere monitor aan gehangen, met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:48
Je hebt het pas in Windows? Niet bij een ubuntu live-cd?
En alleen bij opstarten, alsof de monitor tot 30 sec nodig heeft om contact te krijgen?
heb je meer tv/monitorkabels aan je mediacenter hangen? toch even verwijderen
andere kabel gebruiken.
Zoiets als sfc /scannow uitgevoerd om integriteit van je systeembestanden te checken?

Proces explorer van Sysinternals kan misschien een bokkende driver/handler zichtbaar maken?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Wel laatste drivers van bv. videokaart geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Is je Windows installatie Legaal, geinstalleerd vanaf een schone DVD?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1