Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mkv naar avi problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 08:28
Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

als dit hier niet hoort sorry maar dit leek mij de beste plek.
Indien toch verkeerd staat verbeter mij graag zodat ik het op de goede plek kan posten.

Ik heb mkv gedownload en die probeer ik om te zetten naar avi bestanden zodat ik ze kan importeren in adobe cs3.

Vroeger heb ik dit al is gedaan maar opeens werkt het niet meer.
Wat ik gebruik.

-k lite codec pack
-mkv cleaver
-mkvtoolnix
-adobe cs3 (ook geprobeert met cs5)
ook heb ik all to avi geprobeert maar kost veel meer tijd vergeleken met mkv cleaver.

Wat ik al geprobeerd heb.
-k-lite codec pack ge update (adobe gaf-error beschadigde format )
-k-lite codec pack verwijderd + ccleaner
-k-lite codec pack ultimate geïnstalleerd + 64x edition ( hij importeert ! maar hij conformed/convert het niet dus je kan het materiaal niet gebruiken)
-alle codec's verwijderd(adobe gaf-error beschadigde format )
-Adobe premiere pro opnieuw geïnstalleerd adobe tool gebruikt om alles te verwijderen + ccleaner
-op andere pc geprobeerd zonder codec pack/ met.
systeem 1 : Windows 7 home premium 64 bit
systeem 2: Windows vista 32 bit.

Tussen elke stap heb ik verschillende bestanden geconverteerd om te kijken of de stap gewerkt heeft...

Heeft iemand nog een idee om dit probleem op telossen ?
Ik zit helaas zonder ideeën en kan verder ook niks op internet vinden.

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 17:24
HandBrake is an open-source, GPL-licensed, multiplatform, multithreaded video transcoder, available for MacOS X, Linux and Windows.
http://handbrake.fr/details.php
Dat werkte voor mij toch altijd.

• Teutates
Sk0Ne schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:13:
HandBrake is an open-source, GPL-licensed, multiplatform, multithreaded video transcoder, available for MacOS X, Linux and Windows.
http://handbrake.fr/details.php
Dat werkte voor mij toch altijd.
Heb het geprobeerd maar zelfde probleem. (dus dan moet het toch ergens in mijn codec's zitten)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Probeer SUPER. Die heeft niet altijd codecs nodig om te converteren tussen verschillende formaten.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:45

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Teutates schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:08:
Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

als dit hier niet hoort sorry maar dit leek mij de beste plek.
Indien toch verkeerd staat verbeter mij graag zodat ik het op de goede plek kan posten.

Ik heb mkv gedownload en die probeer ik om te zetten naar avi bestanden zodat ik ze kan importeren in adobe cs3.

Vroeger heb ik dit al is gedaan maar opeens werkt het niet meer.

snipz.
Maar voor de duidelijkheid, wat is het exacte probleem nu??

Krijg je de mkv totaal niet omgezet, of wat anders.

Als in de omzet software knalt er een foutmelding uit. Kopieer/plak delen van de foutmelding in Google en kijk wat er bekend is, of bezoek t forum (mits aanwezig) mbt de gebruikte software.

Je krijgt je mkv wel omgezet, maar de output is niet te open. Probeer vlc (videolan.org) welke veel videoformaten af kan spelen en leunt daarbij niet op externe codecs. Als vlc wel werkt dan ontbreekt er een codec om af de spelen. Aangezien het om een .avi bestand gaat lijkt me dit onwaarschijnlijk aangezien windows .avi standaard ondersteund. Als het enkel Adobe is die mekkert, dan zou ik het eerder zoeken in een format fout, Adobe premiere is nogal precies mbt input format (versie afhankelijk, de recentelijke schijnt beter te zijn). Als je de mkv in een non-compliant .avi omzet dan kun je problemen krijgen, even bij Adobe zoeken wat de software wel aan kan. Zet de mkv desnoods in mpeg2 om.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 23:36
Bij K-Lite codec pack hoger dan K-Lite Codec Pack Full heb ik meer problemen gezien met codecs dan ze toevoegen probeer eens (op z'n hoogst) full te installeren. Ik bedoel dit natuurlijk nadat je de codec packs die je op het moment hebt gedeïnstalleerd hebt.

Rad video tools kan je gebruiken om .mkv naar .avi te converteren tevens kan je bij het converteren aangeven wat voor compressie er gebruikt moet worden (oude DivX/XVID bv.). Houd wel rekening met dat voor compressie het niet leuk word gevonden als je bijvoorbeeld CoreAVC gebruikt (wel als je h.264 uitzet in opties van CoreAVC).

@Kain: Zelf installeer ik eigenlijk altijd K-Lite Full + K-Lite x64 en het geeft mij nooit problemen. Ik ben het eens dat MPCHC het zelf kan maar dan moet je wel de opties aanpassen steeds voordat het werkt en deze opties werken dan niet voor andere players waar een codec pack dan over het algemeen een uitkomst is.

[ Voor 42% gewijzigd door Starke op 15-04-2011 10:32 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Codec packs geven alleen maar problemen.

Wie gewoon media bekijkt met MPC-HC heeft helemaal geen codec packs nodig,
Behalve de Haali splitter.

Ben ik blij dat ik dat gekut met codec packs niet meer heb. Er is altijd wel iets wat niet werkt.
Meerdere codec packs door elkaar heen installeren is nog dommer. Dan kun je heel je systeem verneuken.

• Teutates
Pantagruel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:11:
[...]
Maar voor de duidelijkheid, wat is het exacte probleem nu??

Krijg je de mkv totaal niet omgezet, of wat anders.

Als in de omzet software knalt er een foutmelding uit. Kopieer/plak delen van de foutmelding in Google en kijk wat er bekend is, of bezoek t forum (mits aanwezig) mbt de gebruikte software.

Je krijgt je mkv wel omgezet, maar de output is niet te open. Probeer vlc (videolan.org) welke veel videoformaten af kan spelen en leunt daarbij niet op externe codecs. Als vlc wel werkt dan ontbreekt er een codec om af de spelen. Aangezien het om een .avi bestand gaat lijkt me dit onwaarschijnlijk aangezien windows .avi standaard ondersteund. Als het enkel Adobe is die mekkert, dan zou ik het eerder zoeken in een format fout, Adobe premiere is nogal precies mbt input format (versie afhankelijk, de recentelijke schijnt beter te zijn). Als je de mkv in een non-compliant .avi omzet dan kun je problemen krijgen, even bij Adobe zoeken wat de software wel aan kan. Zet de mkv desnoods in mpeg2 om.
Alles is te openen in vlc en mediaplayer clasic
Het probleem zit in adobe premiere die het bestand wel importeert, maar niet converteerd dat bekend dat hij wel in de lijst komt testaan maar adobe verwerkt het niet.
Dat zorgt er voor dat je materiaal geen beeld heeft.

Zal even kijken hoe of wat bij adobe.. :P nieuwere versie gaat niet aangezien mijn laptop daarvoor niet goed genoeg is.. ( cs5 installeert maar zodra je gaat bewerken... )
Starke schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:17:
Bij K-Lite codec pack hoger dan K-Lite Codec Pack Full heb ik meer problemen gezien met codecs dan ze toevoegen probeer eens (op z'n hoogst) full te installeren.

Rad video tools kan je gebruiken om .mkv naar .avi te converteren tevens kan je bij het converteren aangeven wat voor compressie er gebruikt moet worden (oude DivX/XVID bv.).
zal eventjes kijken of een andere k-lite codec pack uitmaakt bedankt voor de tip :)
rad video tools ah oke nog iets om uit tezoeken.
Kain_niaK schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:20:
Codec packs geven alleen maar problemen.

Wie gewoon media bekijkt met MPC-HC heeft helemaal geen codec packs nodig,
Behalve de Haali splitter.

Ben ik blij dat ik dat gekut met codec packs niet meer heb. Er is altijd wel iets wat niet werkt.
Meerdere codec packs door elkaar heen installeren is nog dommer. Dan kun je heel je systeem verneuken.
Dat is allemaal leuk en aardig het gaat niet om media tebekijken :P het gaat om te verwerken en dan heb je zeker wel een codec pack nodig.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ook voor het verwerken heb je geen codec pack nodig.
Je hebt codecs nodig, akkoord. Maar die kun je gewoon los installeren.
Elke keer als je een bepaalde codec nodig hebt zoek je de laatste versie en download je die.
Maar die packs geven zoveel problemen. Lees het maar na op het forum hier.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:45

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Teutates schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:36:
[...]

Alles is te openen in vlc en mediaplayer clasic
Het probleem zit in adobe premiere die het bestand wel importeert, maar niet converteerd dat bekend dat hij wel in de lijst komt testaan maar adobe verwerkt het niet.
Dat zorgt er voor dat je materiaal geen beeld heeft.

Zal even kijken hoe of wat bij adobe.. :P nieuwere versie gaat niet aangezien mijn laptop daarvoor niet goed genoeg is.. ( cs5 installeert maar zodra je gaat bewerken... )

[...]

zal eventjes kijken of een andere k-lite codec pack uitmaakt bedankt voor de tip :)
rad video tools ah oke nog iets om uit tezoeken.

[...]

Dat is allemaal leuk en aardig het gaat niet om media tebekijken :P het gaat om te verwerken en dan heb je zeker wel een codec pack nodig.
Kijk tenminste een stapje verder mbt waar t klemt.

Even Gspot downloaden en de file info van de .avi uitvogelen of in VLC (ctrl+i, codec info tab) en kijken of deze voldoet aan de eisen vlgs Adobe voor premiere CS4.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Teutates
media player classic
Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 232 MiB
Duration : 23mn 26s
Overall bit rate : 1 381 Kbps

Video
ID : 0
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 2 frames
Codec ID : h264
Duration : 23mn 26s
Bit rate : 1 375 Kbps
Width : 640 pixels
Height : 480 pixels
Display aspect ratio : 4:3
Frame rate : 29.970 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.149
Stream size : 231 MiB (100%)
Writing library : x264 core 46 svn-504
Encoding settings : cabac=1 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=5 / brdo=0 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / chroma_qp_offset=0 / slices=1 / nr=0 / decimate=1 / bframes=2 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=2 / wpredb=1 / bime=0 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=1375 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30
vlc
type: video
Codec:h264 mpeg 4 avc (part 10) (h264)
resolutie:640x480
Beeldsnelheid: 29.969000
Adobe website
[q]Supported video and animation file formats
ASF (Netshow, Windows only)
AVI (DV-AVI, Microsoft AVI Type 1 and Type 2)
DLX (Sony VDU File Format Importer, Windows only)
FLM (Filmstrip, Windows only)
GIF (Animated GIF)
MOV (QuickTime)
MP4 (XDCAM EX)
MPEG, MPE, MPG, M2V (MPEG-1, MPEG-2)
MXF (Media eXchange Format; Panasonic DV, DVCPRO, DVCPRO 50, DVCPRO HD, Sony XDCAM HD. )
VOB (Video OBject: DVD files without encryption)
WMV (Windows Media Video, Windows only)
[q/]

@stark ik heb nu een file die hij aan het converten is :P maar hij doet er redelijk lang over maar zal zo kijken of dit het juiste effect heeft gehad..

EDIT:mkv omgezet was een file van 4gb groot geworden !... en importeren had hetzelfde probleem. :(

Dus mkvtoolnixx heeft dus de extensie veranderd maar niet de codec aangezien de standaard file .mkv in h264 codec is ... wat mijn problemen verklaard aangezien adobe die niet/goed importeert...
Pagina: 1