Teamspeak Server disconnect meerdere gebruikers van 1 ip

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een te organiseren lanparty ben ik bezig om een teamspeak 3 server (3.0.0-beta30) te installeren.
Deze heb ik draaien onder ubuntu 10.10

Er gebeuren wat rare dingen... Niet iedereen kan namelijk succesvol connecten met de server.
Er zijn een aantal mensen die dat wel kunnen en een aantal mensen die dat niet kunnen. Het lijkt erop dat het komt doordat er meerdere mensen vanaf 1 ip connecten.

Is er een standaard instelling die ervoor zorgt dat er maar 1 iemand per ip kan/mag connecten?

Daarnaast is het zo dat ik hier vanaf mijn interne netwerk naar de server kan connecten. Op het moment dat ik via mijn externe ip wil connecten lukt dit niet. Ik kom dan gedurende een seconde of 5 in de teamspeak server en wordt dan vervolgens gekicked.

In de logs heb ik geen rare zaken terug kunnen vinden. Ook kan ik niet zie tijdens het connecten dat er iets fout gaat.

Ik heb zelf het vermoeden dat het ligt aan mijn modem (ik gebruik een experia box van KPN)

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Klinkt als een NAT probleem. Heb je de Teamspeek FAQ gelezen? :Some people can't connect to my server, some can. How to fix?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de FAQ heb ik gelezen, NAT lijkt goed ingesteld te zijn, aangezien de poort waar de server op draait open staat. Daarnaast kunnen er gewoon mensen van buitenaf connecten. Op het moment dat er meer mensen vanaf 1 ip connecten, kan de tweede connectie geen toegang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

dan denk ik aan een NAT probleem aan hun kant. Kunnen de gebruikers op en de een of andere manier poorten kiezen van waaraf ze verbinding maken?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel, maar is het niet zo dat als je niet als server fungeert er geen poorten hoeven open te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Welke Experia Doos? De TG789(vn) heeft problemen met poorten, en in q2 2010 is er een update gekomen.
Niet dus, bedankt kpn!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de ARV7519. Ik ben al een halve week bezig om te achterhalen wat er mis is.
Met KPN gebeld, maar die zeggen dat ze me niet mogen helpen met het open zetten van poorten, omdat dat risicovol zou zijn.

Mijns inziens is het zo dat mensen die geen verstand hebben van dit soort veiligheid niet in dit soort instellingen gaan lopen frotten.

Ik wil eigenlijk weg bij KPN maar zit nog een tijdje vast aan het abonnement.

Is er een mogelijkheid zelf een ander modem te kopen en deze werkend te krijgen voor iptv + bellen + internet?
Wat mij betreft werkt de portforwarding gewoon niet goed
Pagina: 1