Email via webmail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:10
Hallo,

Voor mijn werk heb ik een emailaccount (imap) geinstalleerd in outlook op mijn laptop. via outlook beheer ik mijn eigen exchange-email adres (van de universiteit) en nu dus ook de imap-account van mijn werk.

Nu komt het echter af en toe voor dat ik mijn email van het werk wil lezen op een plaats waar ik mijn laptop niet heb. Is het mogelijk om deze imap account te benaderen via een webmail? Is dit door het bedrijf eenvoudig te realiseren?

met vriendelijke groet,

jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt eraan welk systeem het bedrijf gebruikt, maar vaak hebben die al een webmail locatie waar je je mail kunt lezen. En kunt versturen uiteraard

Btw, iedere uni heeft dit sowieso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
ja.. van de uni heb ik sowieso al webmail... maar van mijn werk dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, je kunt bij je Systeembeheerder aankloppen? Het is zowel in Linux en Windows eenvoudig aan te maken (te installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
begrijp ik daaruit dat ik niet met een of ander web based programma de gegevens van de server kan plukken (wat ik eigenlijk hoopte(a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan voor jezelf roundcube hosten, de bleeding-edge versie maakt het mogelijk met IMAP servers te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Als de imap server van buitenaf te benaderen is kan dat via elk mailprogramma zo ongeveer. Maar jij bedoelt echt een online cliënt waarin je een willekeurig imap adres kunt checken eigenlijk? Gmail kan dat wel via pop3 volgens mij, niet via imap. En dat is natuurlijk los van de vraag of je je bedrijfsmail in Gmail zou willen hebben ;)

Maar volgens mij zijn er wel oplossingen voor zoals http://www.myemail.com/. Ik zou dat alleen niet zomaar doen zonder inspraak van een systeembeheerder...

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1