Toon posts:

hulp wbt een goeie apple om te webcammen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten welke apple geschikt voor mij is
Ik hoor dusdanig goeie verhalen over deze pc's dat ik ook een appeltje lust.
Nu is de vraag, ik ben een prof camgirl (nee geen sluik reclame of dom commentaar hierop graag daar kom ik niet voor) en ik zie i3, i5, i7 processors.
Maar wat is nu een goeie wbt t gene ik zoek ik zie me niet in een apple store staan en dit vragen aan de verkoper zonder hij rode oortjes krijgt :P
Hij moet met minimaal 2 webcams soms 3 zelfs en een paar sites open goed te draaien zijn zonder dat ik de apple hoor steunen en kreunen en het zwaar hoor hebben of dat mijn beeld dreigt te bevriezen.
IOk vraag hier advies omdat ik teveel miskopen heb gedaan qua een windows pc en ik een apple erg prijzig vind en het me wel waard is een goeie te kopen maar je koopt ook niet een porsche voor een secundair weggetje...begrijp je ?
Nou ...brand los wie weet meer? :)

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
Ik weet niet of je überhaupt 3 verschillende tabbladen of browser schermen open kan hebben staan en dan bij alle 3 je iSight camera kan gebruiken..

Heb je wel eens met OSX gewerkt? En weet je hoe het werkt / of het aan je eisen voldoet?

Want als je alleen een computer zoekt voor de webcam..

[ Voor 24% gewijzigd door Hoteldebotel op 15-08-2012 23:44 ]

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

Weet niet hoe je dat wilt gaat doen, ingebouwde iSight en dan 2 losse?

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01 10:44
Weet je zeker dat je PC hier de bottleneck is ? Ik bedoel, als je 3 USB webcams aansluit op je PC met brakke drivers dan gaat dat op een Apple ook niet goed werken.

Gebruik je nog speciale software of zijn het gewoon de flashapps op de websites zelf die de webcams aansturen ?

Maar om het probleem echt goed te kunnen analyseren heb ik toch echt je url nodig.. >:)

Verwijderd

Topicstarter
2 losse cams die apple compatibel zijn...anders kun je niet goed richten...
ik heb begrepen dat een apple dan een soort ingebouwde splitcam heeft, zodat je 1 webcam op meer site kan opnenen.

Ik heb er wel es mee gespeeld bij mijn broer maar ja kan slechts vragen of ik m mag lenen voor mijn hobby }:O

Ik heb geen idee wat de wall of fame is maar als het dan meer adviseurs oplevert, altijd prima :)

Verwijderd

Topicstarter
epic007 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:08:
Weet je zeker dat je PC hier de bottleneck is ? Ik bedoel, als je 3 USB webcams aansluit op je PC met brakke drivers dan gaat dat op een Apple ook niet goed werken.

Gebruik je nog speciale software of zijn het gewoon de flashapps op de websites zelf die de webcams aansturen ?

Maar om het probleem echt goed te kunnen analyseren heb ik toch echt je url nodig.. >:)
als jij zo goed kan analyseren heb jij mijn url helemaal niet nodig :9 maar goed kijken...

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Kan je iets vertellen over je huidige set-up? Waarvan maak je momenteel gebruik om te kunnen uitzenden?

.

• Hoteldebotel
Gewoon 3 USB camera'tjes gebruiken?

Kan met een windows, of met een Mac.. dat maakt verder geen tiet uit.
Dan kan je gewoon in de browser (als het zo'n flash app is) selecteren welke cam je voor welke site wilt gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoteldebotel op 14-04-2011 19:20 ]

• pierredorado
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 23:44
Wat een kinderachtige opmerkingen allemaal, Webchatgirl vraagt alleen om advies, niet om jullie pubergrapjes, stick to topic!

6D | 15-30 2.8 Tamron | 50 1.4 | 580EX II

Verwijderd

Topicstarter
ruyckske schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:11:
Kan je iets vertellen over je huidige set-up? Waarvan maak je momenteel gebruik om te kunnen uitzenden?
Je bedoel zeker wat voor pc ik nu gebruik?
Ik heb nu een zelfbouw waarin zit:
intel core i7-860 2.8 ghz
een ati radeon hd5770
draai er windows 7 op
deze pc draait opzich heel goed maar ik heb gewoon zin in een apple aangezien ze mega aantrekkelijk zijn, maar vraag me af of ik dan wel zon mega snelle processor nodig heb....

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Met je huidige setup is het makkelijk mogelijk om 3 cams tegelijk te gebruiken. Er is iig genoeg cpu-power voor beschikbaar door die i7.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
klopt maar ik vraag...aangezien het nogal veel verschil is tussen de i3, i5 en i7 apples prijzen wat ik nodig heb....of ik ook prima met een i3 zou kunnen draaien...

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:26:
klopt maar ik vraag...aangezien het nogal veel verschil is tussen de i3, i5 en i7 apples prijzen wat ik nodig heb....of ik ook prima met een i3 zou kunnen draaien...
Je kan gewoon de goedkoopste MacBook Pro kopen. Eventueel zet je daar dan Windows 7 op en gaan met die banaan!

.

• JeroentjeB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:21:

Je bedoel zeker wat voor pc ik nu gebruik?
Ik heb nu een zelfbouw waarin zit:
intel core i7-860 2.8 ghz
een ati radeon hd5770
draai er windows 7 op
deze pc draait opzich heel goed maar ik heb gewoon zin in een apple aangezien ze mega aantrekkelijk zijn, maar vraag me af of ik dan wel zon mega snelle processor nodig heb....
Als het nu gewoon goed loopt lijkt met dat je niet echt een andere nodig hebt, ik vind het veel geld om uit te geven omdat je ze"aantrekkelijk vind" en omdat je huidige systeem het best aan zou moeten kunnen.

Maar als je het toch wil zou ik kijken naar je budget wat dat toelaat aangezien apple's vaak een wat hogere prijs hebben

Verwijderd

Topicstarter
ik wil juist geen windows 7 meer....
ik wil het apple bestuur systeem !
Geen gedoe met virusjes en moeilijk gedoe

• Hoteldebotel
Je zal prima uit de voeten komen met een i3..

Maar je alleen 3 webcams moet kunnen draaien..

Nu nog 2 webcams zoeken die goed met een Mac werken.. En de centen die je bespaard door geen i5 of i7 te kopen kun je uitgeven aan een HD webcam.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoteldebotel op 14-04-2011 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoteldebotel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:29:
ok en dan nog....hebben ze die all in ones....iemand daar ervaring mee?
Ik ben niet zo van de laptoppies

Verwijderd

Hoteldebotel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:29:
Maar met een i5 of i7 kan je wel sneller webcammen.

• Hoteldebotel
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:31:
[...]

Als je een student ben kan je een X aantal procent korting krijgen. (12% of iets dergelijks)

Je hebt een iMac i3 3,06 ghz al voor 1200 euro zonder studentenkorting..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 2 HD cams van logitech....die zowel windows als apple compatibel zijn...

Ok dus toch minimaal een i5-je dus?

• Hoteldebotel
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:35:
ik heb al 2 HD cams van logitech....die zowel windows als apple compatibel zijn...

Ok dus toch minimaal een i5-je dus?
Nee.. tenzij je het geen tiet uitmaakt om 800 euro meer neer te leggen..

Je zult prima uit de voeten komen met een i3.

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08-2025

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

[...]

Maar met een i5 of i7 kan je wel sneller webcammen.
Wat een onzin..

Het heeft geen nut om personen in verwarring te brengen omdat je jouw antwoord niet onderbouwt.

Webcammen is totaal niet intensief voor een moderne computer. Een i3 is dus snel zat voor jouw doeleinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Matthew op 14-04-2011 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
wel handig al die (verschillende) adviezen door elkaar heen }:O

Nou word ik helemaal dol 8)7

• Hoteldebotel
Hoteldebotel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:36:
[...]

Nee.. tenzij je het geen tiet uitmaakt om 800 euro meer neer te leggen..

Je zult prima uit de voeten komen met een i3.

Verwijderd

Je kan in principe gewoon met de goedkoopste Macbook uit de voeten. Desnoods gebruik je Manycam om op meerdere sites tegelijk je cam open hebben staan. Kan allemaal softwarematig opgelost worden. Indien je echt het OSX systeem wilt. Koop gewoon een Macbook Pro 13 inch, niet te duur, prachtig apparaat, etc

Verwijderd

Topicstarter
ja maar o zo klein schermpje...dan moet ik een brilletje op...ik zit zelf meer aan zon all in one te denken met een groter scherm....
bijvoorbeeld de MC510N/A

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 19:48 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:43:
Je kan in principe gewoon met de goedkoopste Macbook uit de voeten. Desnoods gebruik je Manycam om op meerdere sites tegelijk je cam open hebben staan. Kan allemaal softwarematig opgelost worden. Indien je echt het OSX systeem wilt. Koop gewoon een Macbook Pro 13 inch, niet te duur, prachtig apparaat, etc
[...]

Le-zen.

webchatgirl; de goedkoopste iMac (een "all in one", 1199 EUR) voldoet prima. Ik neem aan dat je de oude pc dan verkoopt?
Behoud in dat geval de oude monitor (indien van redelijk formaat); dan heb je 1x 21,5" van de iMac en nog een externe monitor - dat is wel zo handig als je meerdere actieve 'sessies' open hebt staan.

Qua resources zal elke Apple dit wel aankunnen. Sterker nog, de i7 die je nu hebt is zwaar overkill voor het gebruik. Waar ik meer naar zou kijken is degelijke webcams (heb je al), meerdere monitors, genoeg USB poorten voor alle webcams tegelijkertijd, en tenslotte: of OS X aan je eisen voldoet.

Loop dus even een Apple store / reseller binnen; niet voor advies, maar puur om te kijken of OS X (het Apple besturingssysteem) iets voor je is.
Indien er client-side software nodig is voor de cam sites, kan het natuurlijk ook zo zijn dat dit niet beschikbaar is onder OS X. Vraag dit na bij de website exploitant.

[ Voor 24% gewijzigd door r0b op 14-04-2011 19:53 ]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Alle core i processors zijn snel genoeg voor wat jij wilt doen ermee.

De vraag is alleen wel of jij aparte software gebruikt? Ik neem aan dat je op een bestaand systeem aansluit waar mensen zich kunnen aanmelden etc? Of is het ook aan jouw kant volledig webbased?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
ik log in op een platform dit alles draait via adobe flashplayer...of hoe bedoel je Lethalis?

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:58:
ik log in op een platform dit alles draait via adobe flashplayer...of hoe bedoel je Lethalis?
Nou dit inderdaad. Het is belangrijk om te testen of alles wat jij ermee wil doen ook goed werkt op OS X.

Flash gaat in principe goed.

Alleen vraag ik mij dan wel af wat er mis is met jouw huidige PC.. want als je nu last ervan hebt dat het soms niet soepel loopt met een i7 dan moeten de programmeurs die het Flash programma gemaakt hebben een schop onder hun kont krijgen ;)

Flash software heeft bij mij al vaker snelle PC's aan het zweten gekregen. Onbegrijpelijk vind ik dat.

• Hoteldebotel
Oké.. als je het zo graag wilt horen:
Koop de 27" i7 iMac van € 1.999,00.

Maar als je slim bent koop je de iMac 21" 3.06ghz van € 1.199,00.
Dit zal perfect voor je zijn, mits je overweg kan met OSX.

"Loop dus even een Apple store / reseller binnen; niet voor advies, maar puur om te kijken of OS X (het Apple besturingssysteem) iets voor je is."
Want het zou nog eens vies tegen kunnen vallen als je er nog nooit op hebt gewerkt.

Maar wat Lethalis inderdaad zegt, waarom voldoet je Windows bak niet aan je eisen?
Is het qua besturingssysteem ruk, of kan de PC het niet aan wat je wil?

[ Voor 29% gewijzigd door Hoteldebotel op 15-08-2012 23:45 ]

• Lethalis
  • Niet online
Hoteldebotel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:03:
"Loop dus even een Apple store / reseller binnen; niet voor advies, maar puur om te kijken of OS X (het Apple besturingssysteem) iets voor je is."
Even inloggen op het systeem en kijken of het werkt _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
nou op zich is er weinig mis met mijn huidige pc...maar ben nu eenmaal verliefd op alles van apple sinds ik helemaal verknocht ben aan mijn iphone/ipod en ipad _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Lethalis schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:06:
[...]

Even inloggen op het systeem en kijken of het werkt _/-\o_
inclusief alles , zou nog wat leusk kunnen opleveren 8) :+ :P

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:24
Misschien dat je mooie korting krijgt ;)

• Hoteldebotel

als je niets zinnigs toe te voegen hebt, kan je ook gewoon niet posten. Het is niet de HK hier, dus kansloze verzoekjes mag je ook voor je houden :)

[ Voor 82% gewijzigd door Whieee op 14-04-2011 21:01 ]

Verwijderd

Hoteldebotel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:14:
[...]

Zeau zeau.. mevrouw heeft een iPad, iPhone en iPod..

Waar kan ik me inschrijven voor webcam guy?
Eerst 3x tiet zeggen en nu webcam guy willen zijn. Je kan vanavond ook gewoon uitgaan als je van bil wilt gaan.

• Hoteldebotel
Maar even alle gekheid op een stokje.

Maar als je slim bent koop je de iMac 21" 3.06ghz van € 1.199,00.
Dit zal perfect voor je zijn, mits je overweg kan met OSX.

Want het zou nog eens vies tegen kunnen vallen als je er nog nooit op hebt gewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoteldebotel op 14-04-2011 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoteldebotel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:14:
[...]

Zeau zeau.. mevrouw heeft een iPad, iPhone en iPod..

Waar kan ik me inschrijven voor webcam guy?
als jij zo graag ook wilt dan pm me maar ;) moet je helaas wel teleurstellen dat er voor mannen maar weinig markt is...ik bedoelde het niet opscheppend dat ik die apple dingetjes heb maar meer om te onderbouwen waarom ik zo graag een apple wil...en aangezien ik geen miskoop van de eeuw wil wat ik met een windows pc al vaker heb gehad wou ik nu advies van echte experts ;)

• MJ-Princeps
Of je houdt het bij je windows pc en gaat voor die 1200 euro lekker op vakantie :)

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik gewoon een ondernemer ben kan ik ook mijn pc opvoeren...

• MJ-Princeps
Dan gewoon in de winkel een leuke apple uitkiezen en klaar :)

Verwijderd

Ik zou hem online bestellen want als het dan niet bevalt kan je hem nog altijd binnen 10 dagen terug sturen, dan weet je zeker dat je geen miskoop maakt.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kan als 'transparantielaag' tussen de websites en je camera's gebruik maken van Camtwist (even googlen, het is gratis). Camtwist neemt de input van 1 (of meerdere) cams, en kan dat als vervolgens weer als 'input source' aan je applicatie aanbieden. Desgewenst kan je er ook voor kiezen je desktop (of een deel ervan) te streamen, of een videofile als 'camera input' te pakken. Ook het toevoegen van overlays (een logo bijvoorbeeld) hoort tot de mogelijkheden.

Verder moet elke hedendaagse Mac met voldoende geheugen in principe voldoen, tenzij we gaan praten over meerdere full-HD camera's. Heb je een maximum qua budget?

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
ik geef liever nu meer uit als dat ik over een half jaar denk had ik toch maar die en die gekocht..
persoonlijk zat ik aan die i5 27 inch all in one te denken die kost 2000 euro en nu bij wehkamp kost hij 1799 tijdens de kortindagen dus das wel leuk qua korting...

Er komen 2 HD cams te draaien de logitech HD c910 en de quickcam 9000

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dat moet volgens mij wel prima gaan lukken op het model dat je in gedachten hebt :)

Launching containers into space

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:01
Neem je het ook zelf op (lijkt me niet), maar in full hd kan dat best wat processorkracht kosten, dus iid liefst een i5 of sneller natuurlijk.

*knip*

HK reacties bewaar je maar voor de HK. Als je daar nog niet in mag is dat jammer voor je, maar dan heb je je hier gewoon te gedragen.

[ Voor 38% gewijzigd door Whieee op 14-04-2011 21:56 ]

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:26
Ik weet niet of het zo handig is om een apple te nemen als je non stop flash gebruikt... Als ik de cam aan heb in Skype of wat dan ook vliegt de cpu al naar 100%, ja hij doet daarnaast alles zonder te haperen, maar hij werkt wel non stop op volle kracht. Apple en flash gaat niet zo lekker samen...

Verwijderd

Nismod schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:05:
Ik weet niet of het zo handig is om een apple te nemen als je non stop flash gebruikt... Als ik de cam aan heb in Skype of wat dan ook vliegt de cpu al naar 100%, ja hij doet daarnaast alles zonder te haperen, maar hij werkt wel non stop op volle kracht. Apple en flash gaat niet zo lekker samen...
Second that. Mijn mac lust ook liever geen flash. Als je veel met flash (...) doet, dan ben je beter af met windows. Je kan natuurlijk altijd een mac kopen voor de leuk.

Verwijderd

Ik denk ook dat Flash hier het probleem is, zware Flash applicaties die niet goed in elkaar zitten is eigenlijk geen enkele PC/Mac tegenop gewassen.

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:13:
[...]

Second that. Mijn mac lust ook liever geen flash. Als je veel met flash (...) doet, dan ben je beter af met windows. Je kan natuurlijk altijd een mac kopen voor de leuk.
Het werkt in Windows ook voor geen meter dan hoor.

Ligt niet per se aan Flash, maar aan de programma's die met Flash gemaakt zijn.

Maar wederom: test het!

Webchatgirl, ken je niet iemand die een imac heeft en even bij jou wil neerzetten om te testen? Iemand met een macbook is ook een optie, dan kun je iig even testen of het werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Lethalis op 15-04-2011 08:52 ]

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:02
Ik sluit me bij Lethalis aan, gewoon een collega zoeken oid,

Of wat je ook kan doen is iemand op Tweakers die in de buurt woont vragen of je het mag uitproberen bij hem/haar thuis. Alleen.... zou ik dan wel eerst even een nieuw account aanmaken, voordat ze extra diensten verwachten van je ;):P

Sowieso om terug OT te gaan. de iSight is gewoon een kwalitatief goede cam.
Logitechs werken veelal goed met Mac en hebben degelijke macdrivers.
Een Mac met i3 kan meerdere webcams aan, maar zoals het simpele rijmpje gaat, duurder=beter (Rijmt dat?)

Wat je misschien wel nog zou kunnen afvragen, Macbook of iMac? iMac is groter scherm, maar je mist de trackpad tenzij je die er bij koopt (Multitouch is goddelijk op een mac). Macbook is veel draagbaarder, even krachtig, even duur, maar kleiner scherm.

Keuzes, keuzes.

Maar om alle antwoorden dus samen te vatten:
Kan het? Ja!
Welke moet ik nemen? Budget, budget, budget.. en dan verder kijken!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Nismod schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:05:
:^ idd flash is gewoon 3x ruk. Al heeft de laatste update voor de mac wel duidelijk verbeteringen doorgevoerd Toch heb ik no-flash plugins in safari draaien omdat h.264 gewoon 10 keer fijner werkt. Om toch nog van waarde te kunnen zijn in dit topic:

In principe zal elke mac aan je eisen voldoen. Je hebt je keuze laten vallen op de 27" imac. Een prachtmachine al zeg ik het zelf. Ik heb van de week nog een apple G3 ppc aangesloten gehad en zelfs die (12 jaar oud) draait nog fijner dan een windows bak van 2 jaar oud. dus qua afschrijving heb je er ook voordeel van. een pc kan je geloof ik in 3 (of 4 jaar ) afschrijven terwijl je er zeker 5 jaar plezier van kan hebben. daarnaast heb je al ervaring met IOS (het besturingssysteem van je iphone, ipod en ipad) en de nieuwe versie van OSX (welke als het goed is binnenkort uit komt zal meer en meer features gaan gebruiken zoals je die gewend bent op je i-os devices. zelf heb ik begin dit jaar de switch gemaakt naar mac en sindsdien heb ik serieus mijn pc niet meer aangeraakt. Ik zit dan wel in de IT dus voor mij zal de switch misschien makkelijker zijn, maar OSX is gewoon super intiutief (schrijf je dat zo? ) en je vind heel snel je weg in OSX daarnaast staan op de apple websites leuke instructie videos waarin word uitgelegd hoe het op de windows manier gaat en hoe het op de mac manier gaat. succes met het maken van je keuzes. ik weet niet of je webcams eigen voeding hebben maar wat ik wel kan aanraden is om een usb hub met voeding aan te schaffen en daar je externe webcams op aan te sluiten zo weet je in elk geval zeker dat je geen problemen krijgt met de stroomtoevoer op de interne usb hub waardoor rare problemen kunnen optreden die vaak niet zo 1,2,3 te verklaren zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Meulugar schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:50:
[...]

:^ idd flash is gewoon 3x ruk. Al heeft de laatste update voor de mac wel duidelijk verbeteringen doorgevoerd Toch heb ik no-flash plugins in safari draaien omdat h.264 gewoon 10 keer fijner werkt. Om toch nog van waarde te kunnen zijn in dit topic:

In principe zal elke mac aan je eisen voldoen. Je hebt je keuze laten vallen op de 27" imac. Een prachtmachine al zeg ik het zelf. Ik heb van de week nog een apple G3 ppc aangesloten gehad en zelfs die (12 jaar oud) draait nog fijner dan een windows bak van 2 jaar oud. dus qua afschrijving heb je er ook voordeel van. een pc kan je geloof ik in 3 (of 4 jaar ) afschrijven terwijl je er zeker 5 jaar plezier van kan hebben. daarnaast heb je al ervaring met IOS (het besturingssysteem van je iphone, ipod en ipad) en de nieuwe versie van OSX (welke als het goed is binnenkort uit komt zal meer en meer features gaan gebruiken zoals je die gewend bent op je i-os devices. zelf heb ik begin dit jaar de switch gemaakt naar mac en sindsdien heb ik serieus mijn pc niet meer aangeraakt. Ik zit dan wel in de IT dus voor mij zal de switch misschien makkelijker zijn, maar OSX is gewoon super intiutief (schrijf je dat zo? ) en je vind heel snel je weg in OSX daarnaast staan op de apple websites leuke instructie videos waarin word uitgelegd hoe het op de windows manier gaat en hoe het op de mac manier gaat. succes met het maken van je keuzes. ik weet niet of je webcams eigen voeding hebben maar wat ik wel kan aanraden is om een usb hub met voeding aan te schaffen en daar je externe webcams op aan te sluiten zo weet je in elk geval zeker dat je geen problemen krijgt met de stroomtoevoer op de interne usb hub waardoor rare problemen kunnen optreden die vaak niet zo 1,2,3 te verklaren zijn.
ok super bedankt voor je heldere uitleg...ik heb wel esgeprobeerd mijn cams op een externe hub met voedingen te laten draaien maar vaak gaf hij dan de storing dat de cams op usb2 moesten draaien....en dus wrs te weing voeding kregen....heb je speciale hubs nodig dan?

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:04:
[...]

ok super bedankt voor je heldere uitleg...ik heb wel esgeprobeerd mijn cams op een externe hub met voedingen te laten draaien maar vaak gaf hij dan de storing dat de cams op usb2 moesten draaien....en dus wrs te weing voeding kregen....heb je speciale hubs nodig dan?
nee hoor dit zal dan eerder gelegen hebben aan de software welke je gebruikt. zolang het hubje maar spanning heeft vanuit het stopcontact dan voldoet bijna iedere hub

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
Dit soort offtopic reacties zijn dus ongewenst.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 16-04-2011 18:41 ]

• Tijn89
  • Nu online
Ik zou zeggen neem je webcams enzo mee naar je broer en test het uit. Of andersom trek je broers macbook naar je cams toe. Dat lijkt mij de beste manier om te controleren of het wat is voor je. Daarbij hebben de nieuwe mac's het voordeel dat flash hardware-matig versneld wordt en dus beter draaid dan op de oudere.
Als je je mac gekocht hebt wel je setup posten in het 'Het grote "show je Apple computer" topic' he! ;) Dat wordt een leuke :p

edit:
Ennuh over de porsches in je openings post. Die zou ik dus juist wel kopen voor de dijkweggetjes enzo... ^^

[ Voor 21% gewijzigd door Tijn89 op 15-04-2011 12:14 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46

Maartenvs

For Sale

Ik zag het nog niet langskomen maar er zijn tegenwoordig toch ook webcams met hardware x246 versnelling? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je 3 (HD)cams hebt scheelt dat aanzienlijk aan CPU load. Verder is het misschien een overweging om een gewone camera te halen met bv een Firewire aansluiting. Daar Firewire de CPU ontlast scheelt dit mogelijk ook weer een beetje en de kwaliteit is vaak ook beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Maartenvs op 15-04-2011 22:48 ]

Pagina: 1