Toon posts:

Home Cinema Set aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Heb mijn oog laten vallen op een home cinema set, namelijk de Sony DAV-DZ330. Nu heb ik thuis een
Samsung TV, en daarop aangelosten een DVD Recorder, een HD ontvanger/recorder van Ziggo en een
Playon!HD. Nu heb ik geen idee of het wel mogelijk is het geluid van deze drie aangelosten apparaten
over de Home Cinema set te laten lopen?

Hopelijk heeft iemand hier een idee van,
Alvast bedankt!
Sander

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Wat heb je zelf al gedaan om achter een antwoord te komen? Want via de site van Sony kan je met alle gemak de handleiding van de Sony DAV-DZ330 downloaden om te zien welke in- en uitgangen het apparaat allemaal heeft. Verder zeggen dingen als "een DVD Recorder" en "een Samsung TV" ook niet veel. Ook wel handig om te weten welke merken/typen dat zijn aangezien niet elke DVD en TV dezelfde in- en uitgangen heeft. En ook het type van de TV is handig te weten aangezien sommige TV's DTS en Dolby Digital uit kunnen voeren via de S/PDIF Out en dan ben je veel sneller klaar. Geluid over de home cinema kan altijd wel, hoe makkelijk het allemaal aan te sluiten is hangt dus van meer dingen af.

Even snel voor je gekeken en de Sony DAV-DZ330 heeft slechts één ingang voor audio. Makkelijkste is dus gewoon de S/PDIF out van de TV te gebruiken, want alle apparaten aansluiten op de Sony DAV-DZ330 gaat dus niet zo maar lukken of je moet met switches gaan werken.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 14-04-2011 18:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik het zelf ook wat op Google zitten zoeken, maar lees verschillende dingen over HDMI/optische uitgangen en begrijp er niet heel veel van. Het is Samsung PS50C530 en ik heb net de handleiding bekeken van het SONY systeem, maar hier wordt niet aangegeven hoe je een ander apparaat aansluit. Enkel de TV en een setupbox??

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Waarom op Google zoeken als je gewoon de handleiding van de Sony kan downloaden waar precies in staat hoe je alles aan moet sluiten? Althans, de manual die ik had repte daar toch echt wel over. En naar mijn weten staat er in elke handleiding tegenwoordig wel hoe je het apparaat aan kan sluiten op diverse andere apparaten. Dus in de handleiding van de TV staat ook hoe je deze op een home cinema set aan moet sluiten.

Maar as said: veel opties heb je niet: die Sony heeft maar één optische ingang, dus je kan maar één apparaat aansluiten. Of je moet met een switch gaan werken zodat je van meerdere apparaten naar één kan gaan, maar dan moet wel elk apparaat een optische uitgang hebben. De PS50C530 heeft een optische uitgang waar Dolby Digital en DTS 2.0 over uit worden gestuurd. Je kan dus kiezen om alleen de PS50C530 met de Sony te verbinden. Dus alle apparatuur naar de TV en dan alleen één optische kabel naar de Sony. Of met een switch en dan alle apparatuur rechtstreeks zodat je ook DTS 5.1 door kan voeren. Want met één kabel via de TV is wel de makkelijkste optie, maar zeker niet de beste. Maar dan moeten de DVD-recorder, PlayOn! en de Ziggo wel een optische uitgang hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.