Naar aanleiding van mijn vorige topic heb ik besloten alle bestanden over te zetten naar een nieuwe kleinere virtuele schijf. Hiervoor boot ik Linux in rescue-mode en wil ik de bestanden kopiëren naar de nieuwe schijf. Hierna de boot-loader installeren en alles zou moeten werken.
Commando's voor back-uppen zijn als volgt:
Helaas lijkt het erop dat de hele var-directory niet is meegekopiëerd. Dit is een directory van 5.7GB. Hele schijf is 9.4GB. De Tarball is 8.6GB.
Hoe zorg ik ervoor dat mijn belangrijke bestanden correct meegekopiëerd worden naar de nieuwe schijf? Tijdens het maken van de tarball stond er een melding "improper exit, see previous errors", maar had het gevoel dat hij wel alles verwerkt had, wellicht enkele foutmeldingen voor systeembestanden. Zal opnieuw (3e keer) proberen een back-up te maken en deze keer de logfile weg te schrijven naar een bestand om de foutmeldingen te zoeken.
Commando's voor back-uppen zijn als volgt:
cd /mnt/sysimage/ tar -cvpf /mnt/newdisk/sysimage.tar --exclude=proc --exclude=sys --exclude=dev/pts --exclude=mnt . cd /mnt/newdisk/ tar -zvpf sysimage.tar
Helaas lijkt het erop dat de hele var-directory niet is meegekopiëerd. Dit is een directory van 5.7GB. Hele schijf is 9.4GB. De Tarball is 8.6GB.
[root@plesk01 newdisk]# ls aquota.user etc lib lost+found misc opt srv sysimage.tar bin home lib64 media net sbin sys usr [root@plesk01 newdisk]# ls / (origineel) aquota.user dev lib media net root srv usr bin etc lib64 misc opt sbin sys var boot home lost+found mnt proc selinux tmp [root@plesk01 newdisk]#
Hoe zorg ik ervoor dat mijn belangrijke bestanden correct meegekopiëerd worden naar de nieuwe schijf? Tijdens het maken van de tarball stond er een melding "improper exit, see previous errors", maar had het gevoel dat hij wel alles verwerkt had, wellicht enkele foutmeldingen voor systeembestanden. Zal opnieuw (3e keer) proberen een back-up te maken en deze keer de logfile weg te schrijven naar een bestand om de foutmeldingen te zoeken.