Toon posts:

Verbinding Homeplug delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Morgen krijg ik de Devolo Dlan 500 Mbps AV Plus binnen.
Nu vraag ik mezelf af of het mogelijk is om vanaf de router een kabel richting het stopcontact te plaatsen en bij het andere stopcontact waar ik het netwerk weer uitlaat komen nog een router te plaatsen.
zodat ik via 1 stopcontact meerdere netwerk apparaten aan kan sluiten.
Het belangrijkste is dat mijn laptop zo met het netwerk word verbonden en vind het redelijk duur om meerdere homeplugs te halen voor apparaten zoals mijn Xbox, PS3 en Mediacenter.

Mocht dit mogelijk zijn is er dan verlies van kwaliteit van het netwerk of blijft dat precies hetzelfde?

Met vriendelijke groet,
Timothy van Zundert

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

allure

Titaan fase 2/3

De vraag is welke ip-adressen die devolo`s gebruiken? Als dit dezelfde range is als je DHCP-server uitgeeft dan zal het geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allure,

Ik krijg morgen de devolo's pas binnen dus weet nog niet echt welke ip-adressen ze pakken.
Het lijkt me namelijk wel dat ze dezelfde range pakken als mijn DHCP-server uitgeeft.

Mocht ik er een router tussen kunnen hangen dat ik het signaal weer kan splitten.
Wat voor instellingen zou ik dan in de 2e router moeten plaatsen.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb geen idee hoe dit apparaat precies werkt, maar ik denk dat wat jij wil kan. Een router is niks anders dan een klein computer met 2 netwerkaansluitingen.
Ik denk dat je zelfs geen tweede router nodig hebt, maar met een (goedkopere) switch toe kan.

router -utp-> devolo -lichtnet-> devolo -utp-> switch -utp-> computers

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het bij een switch uit wat voor een je neemt Qua prijs.
Of zijn de goedkopere switches minder snel in doorvoeren?

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Dit kan, bij mijn ouders werkt het als volgt: Modemrouter -> Devolo -> Switch

Dat zijn wel wat oudere Devolo's (tot 100mbit volgens mij).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Thomzh,

Merk je bij jou ouders dat het internet minder snel is omdat hij daar de switch gedeeld word dan dat je hem direct vanuit de devolo in een pc steekt.

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Nee, de switch (een goedkope Sitecom) heeft meer dan genoeg bandbreedte om het internetverkeer te kunnen handlen. De bottleneck is simpelweg hun ADSL-lijntje.

Over de bandbreedte van de Devolo's kan ik niets zinnigs zeggen omdat jij van plan bent een veel nieuwere versie (meer nieuwer is meer beter zullen we maar zeggen) te kopen.

Wat ik wel opmerkte was dat het nogal verschilde hoe de ontvangst van de Devolo's was, dit verschilde per stopcontact. Zelfs op dezelfde groep. Het is een relatief nieuwbouwhuis uit de jaren '80. Daarom zou ik je aanraden, zorg dat je het kan ruilen, mocht het bij jou niet (voldoende) werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het morgen gewoon proberen met een goedkope switch en kijken wat de doorvoer snelheden met en en zonder zijn.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Verwijderd

Het kan wel.
Ik heb hier 2x een sitecom en 2x een belkin in gebruikt.
1 in de meterkast vanaf mijn internet, 1 bij mijn homeserver op zolder en 1 bij mijn pc.
Deze zijn 100mbit, ik heb nog geen gbit adapters kunnen vinden (erg klote, aangezien ik de snelheid van 40mbit nu niet haal:@)

Je kunt gewoon doen wat jij wilt, die adapters krijgen geen ip of iets maar zijn gewoon doorgevers.
Bedenk wel dat al je apparaten dan over 1 kabeltje naar het internet gaan!
Aangezien je maar 1 adapter hebt waar internet op binnen komt zul je daar altijd een beperking hebben.
In jou geval heb je dus 100mbit welke je deelt met meerdere apparaten.

500mbit is toch een niet bestaande snelheid?
met kabel haal je toch maar 100 dan?
Pagina: 1