Powermac G5 Wireless Internet

Pagina: 1
Acties:

• lwd-kevin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:42
Beste mede tweakers,

Begin deze week kreeg ik via mijn moeder te horen dat haar bedrijf nieuwe MACs ging aanschaffen en dat er was gevraagd of medewerkers wellicht het oude model wouden hebben. En dus beschik ik nu over een mooie Powermac G5 (Model 7.3) Dual Core 2 Ghz met 3,5 GB werkgeheugen en met als besturingssysteem Mac OS X 10.5.8 Darwin 9.8.0. Helaas kreeg ik het beeldscherm er niet bij maar ik had nog een oud beeldscherm van 19" staan met DVI aansluiting die perfect werkt.

Nou beschikt dit apparaat niet over een wireless netwerk kaart. Ik wil op deze Mac de wereld van Apple gaan verkennen dus zou het prettig zijn om een internet connectie te hebben. Wat raden jullie mij aan?

• dragon4ce
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

google, eerste linkje als je op WiFi adapter powermac g5 zoekt....

http://www.appledesk.nl/wifi-usb-stick-voor-mac/

is hij zo ver genoeg voorgekauwd?:+

Omdat het kan.

• lwd-kevin
Ik vroeg gewoon om raad. Ik ben geheel onbekend met Mac en las ook iets over Airport ofzo..
Vandaar mijn vraag wat jullie (de kenners) mij ( de Mac leek) aanraden.
iig bedankt voor je "voorgekauwde hulp"

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet zo'n gare stick met gare drivers gebruiken, probeer een Apple AirPort Extreme kaartje te regelen. :)

Staan er genoeg op eBay. Volgens mij is het een Mid 2004 Power Mac G5 (wat trouwens een dual processor model is, niet een dual core), let erop dat het kaartje compatible is met deze reeks.

[ Voor 39% gewijzigd door Frietsaus op 14-04-2011 21:54 ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb nog 2 of 3 van die kaarten liggen. Alleen zonder antenne. In de Powermac G5 wordt de kaart intern ingebouwd en moet je op de achterkant een kleine antenne aansluiten. Zelfde geld voor Bluetoorh.

Als je trouwens nieuw op de mac bent zou je mac cursus van MacMiep eens door kunnen nemen: http://macmiep.nl/

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

airport expres gebruiken. zet hem op de stand dat hij kan ontvangen. utp kabel tussen de airport en de mac en je kan draadloos werken.

• lwd-kevin
Roman schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:09:
Ik heb nog 2 of 3 van die kaarten liggen. Alleen zonder antenne. In de Powermac G5 wordt de kaart intern ingebouwd en moet je op de achterkant een kleine antenne aansluiten. Zelfde geld voor Bluetoorh.

Als je trouwens nieuw op de mac bent zou je mac cursus van MacMiep eens door kunnen nemen: http://macmiep.nl/
Kijk hier heb ik wat aan. Verkoop je deze kaarten? Ik zal maandag informeren of deze antennes die volgens het internet standaard bij de G5 geleverd worden nog aanwezig zijn!

En thnx voor de cursus! Lees hem zeker door!

[ Voor 3% gewijzigd door lwd-kevin op 15-04-2011 14:53 . Reden: cursus MacMiep ]

Pagina: 1