[Mac Word 2011]Saved niet meer naar diverse extensies

Pagina: 1
Acties:

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een vreemd verschijnsel met mac word 2011 waar ik nu al een dag mee in het haar zit.
Ik kan niet meer saven naar .docx, .doc, .rtf, .txt, ofwel alles wat je met word wilt doen!

Hoe begon het? Gister toen ik een bestand opsloeg en verstuurde was deze elders corrupted naar het scheen.
Ik kon de versie op mijn harde schijf ook niet meer openen, dus zocht naar de laatste versie voor de save. Deze vond ik maar word sloeg vast, en deze versie werd verwijderd!

Na de .docx recovered te hebben is in ieder geval niet al mijn werk verloren, en ben ik verder met word gegaan. Hij blijkt nu alleen nog te kunnen opslaan naar .pdf en .htm zonder dat de uitvoer corrupted wordt, en printen kan ook nog.
Ook elk ander document wat ik open raakt corrupted! Dit maakt het een zeer groot probleem.

Als ik save zie ik op de plek waar ik naar save wel eerst een .tmp verschijnen kortstondig in beeld maar daarna niks, nada, niënte.... het zou handig zijn als dit op te lossen is zonder een complete reinstall van osx.

Wat heb ik geprobeerd?
- office erover heen geïnstalleerd
- een 'andere' versie van office geprobeerd
- office verwijderd (restanten) met clean my mac en opnieuw office geïnstalleerd
- disk permissions repaired
- documenten op andere pc's geopend (zolang ik ze niet opnieuw open op mijn pc gaat dat goed)
- laatste service pack geïnstalleerd
- mac een paar keer herstart
- Excel en Powerpoint werken probleemloos

Specs:
Macbook Pro late 2009 met 4gb
Mac os 10.6.7
Office 2011 studenten versie
Geen enkel andere app heeft problemen.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:02

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je een Time Machine backup? Dan kan je Word van een paar dagen geleden terugzetten. Het lijkt me dan niet alleen om het programma te gaan maar vooral om de preference files. Die kan je trouwens ook los opzoeken en wegggooien, dat zou wel eens kunnen helpen. Als je een andere user probeert of aanmaakt, heeft die hetzelfde probleem? Dan kan je uitsluiten dat het het programma zelf is en moet het in je persoonlijke map zitten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik zou in dit geval ook even mijn harddisk en geheugen checken. Je weet maar nooit..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Met smartreporter krijg ik geen problemen met de harde schijf te zien:

=== START OF READ SMART DATA SECTION ===
SMART Self-test log structure revision number 1
Num Test_Description Status Remaining LifeTime(hours) LBA_of_first_error
# 1 Short offline Completed without error 00% 11403 -

Je kunt zien dat de laptop iig erg intensief gebruikt wordt.
Heb er ook even ander geheugen in gedaan en exact dezelfde problemen.

Onder een andere user werkt het ook niet, exact hetzelfde probleem... de preference files handmatig verwijderen moet ik nog proberen, krijg zo vlug niet gevonden waar deze zouden moeten staan.

• Lethalis
  • Niet online
Ook al geprobeerd de hele machine opnieuw te installeren?

Klinkt erg drastisch, maar ik zou na alles wat jij geprobeerd heb bijna geen andere keuze meer zien. Klinkt toch alsof er ergens iets corrupt is geraakt.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat was ook mijn eerste gedachte... ware het niet dat ik programma's exact afgesteld en afgericht heb op mijn wensen voor de studie... en de komende 3 maanden kan ik me eigenlijk niet veroorloven de macbook opnieuw te installeren. Het is wel iets wat ik van plan was te gaan doen deze zomer vakantie. Om te eerlijk te zijn ik ben er een beetje huiverig voor dat nu te doen terwijl ik dit weekend nog 1 verslag af moet zien te krijgen,

Mijn andere alternatief is mijn 2008 versie terug installeren maar dan heb ik weer het probleem dat ik .docx enzo niet fijn kan openen en andere ongein... was net zo content met 2011.

Na een aantal keer installeren en ik denk de juiste pref files installeren heb ik het voor elkaar gekregen dat hij iig geen bestanden meer corrupt maakt, alleen saven kan hij nog steeds niet. Weer zie ik dan de .tmp voorbij komen en daarna kun je oneindig wachten op je .docx. Het is iig wel alvast een begin... maar ik was nog altijd niet van plan handgeschreven verslagen in te leveren.

• Lethalis
  • Niet online
Het is niet prettig misschien, maar installeer Libre Office en je kunt iig verder met de studie.

Dan kun je later altijd nog uitzoeken wat er aan de hand is met Microsoft Office.

Pagina: 1