Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MKV's afspelen in X64

Pagina: 1
Acties:

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:53
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een x64 van Windows 7 op mijn computer gezet.
Daarvoor heb ik altijd x86 van Windows 7 gehad.

Met x86 gebruikte ik altijd CCCP codec pack om MKV's af te spelen.

Helaas werkt dat met x64 niet goed.
Er zijn nu zoveel manieren en codes, waar door ik door de codecs, het codecbos niet meer zie...

Kan er iemand een advies geven hoe ik het beste MPC x64 met automatische ondertiteling kan installeren en instellen?
Ik heb zelf al wel wat zitten kloten, maar 't is helaas niet gelukt.

Alvast bedankt!

PS, speciaal een topic aangemaakt, want anders heb ik halve info en kan ik die andere helft niet vinden.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gewoon ffdshow codecs installeren en alles zou moeten werken.

By default zouden x264 mkv's gewoon al zonder problemen moeten spelen in Media Player Classic...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• psvpas
Wiethoofd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:18:
Gewoon ffdshow codecs installeren en alles zou moeten werken.

By default zouden x264 mkv's gewoon al zonder problemen moeten spelen in Media Player Classic...
Klopt dat het goed werkt, maar ik wil ook mijn SRT bestandjes er mee laten spelen.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 09:52
psvpas schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:20:
[...]

Klopt dat het goed werkt, maar ik wil ook mijn SRT bestandjes er mee laten spelen.
Medie Player Classic kan prima srt bestanden afspelen.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
En anders VLC media player ook wel. Die eet praktisch alles, zonder dat je nog aparte codecs hoeft te installeren. Zorg ervoor dat je SRT dezelfde naam heeft als je mediabestand en in dezelfde folder staat en hij pikt hem automatisch mee...

• psvpas
Ik ben niet zo fan van VLC...
Bij MPC laad hij niet automatisch de Srt's mee, ik weet dat ik iets moet veranderen bij ''output''. Maar wat precies...?

Hoe kan ik MPC x64 zo instellen dat ik simpelweg een file+srt bestand kan afspelen...

[ Voor 22% gewijzigd door psvpas op 14-04-2011 16:26 ]

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Wat werkt er dan precies niet goed met CCCP? Ik gebruik het echt al heel lang icm Windows 7 64bit en werkt feilloos.

• psvpas
Black_Adder schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:27:
Wat werkt er dan precies niet goed met CCCP? Ik gebruik het echt al heel lang icm Windows 7 64bit en werkt feilloos.
Ik krijg aan de rechter kant een zwarte balk waar film moet zijn, dus dat klopt niet...

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
Als onder Options --> Playback, auto-load subtitles aan staat dan moet je tijdens het spelen van een filmpje met de rechter muis op het beeld klikken en dan: Subtitles --> Enable, aanvinken.

Als dat niet werkt dan heeft de subtitle niet de zelfde naam als de film of staat de subtitle niet bij de film in de zelfde map.

[ Voor 1% gewijzigd door Zeebonk op 14-04-2011 16:30 . Reden: tiepen is moeilijk ]

• psvpas
Zeebonk schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:29:
Als onder Options --> Playback, auto-load subtitles aan staat dan moet je tijdens het spelen van een filmpje met de rechter muis op het beeld klikken en dan: Subtitles --> Enable, aanvinken.

Als dat niet werkt dan heeft de subtitle niet de zelfde naam als de film of staat de subtitle niet bij de film in de zelfde map.
Bedankt voor je reactie ten eerste,

Stap 1 lukt, aanvinken auto subs,

als ik dan mn rechtermuisknop in de film indruk, is subtitles grijs gelaten. Dus ik kan het menutje niet in...

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
psvpas schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor je reactie ten eerste,

Stap 1 lukt, aanvinken auto subs,

als ik dan mn rechtermuisknop in de film indruk, is subtitles grijs gelaten. Dus ik kan het menutje niet in...
Zou ik even opnieuw MPC starten, film opnieuw openen. Als het goed is moet het dan lukken, anders denk ik dat stap 2 van toepassing is :)

• psvpas
Zeebonk schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:37:
[...]

Zou ik even opnieuw MPC starten, film opnieuw openen. Als het goed is moet het dan lukken, anders denk ik dat stap 2 van toepassing is :)
het is gelukt sinds ik de output directshow op Haali heb gezet. Alleen de subs zijn niet scherp, daar nog tips voor? _/-\o_

EDIT1: Ook gelukt door bij Subtitels de resolutie op desktop te zetten!
EDIT2: Helamaal gelukt, tnx voor de help! mag een slotje op wat mij betreft...

[ Voor 16% gewijzigd door psvpas op 14-04-2011 16:42 ]

Pagina: 1