Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik ga een nieuw moederbord kopen, omdat mijn andere waarschijnlijk overleden is :(
maar mijn huidige moederbord is 24,4 bij 24,4cm en het is dus MicroATX.
ik heb dit moederbord gevonden:
http://azerty.nl/8-1126-3...68t-m-le-v2-moederbo.html
maar de afmetingen van dat moederbord is 24,4 bij 20,8cm.
mijn vraag is nu:
Maakt dit heel veel uit?
want ik zie geen moederborden die 24,4 bij 24,4cm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je huidige moederbord heeft de maximum lengte van de mATX standaard, maar kleiner is geen probleem. Zolang het ook een mATX bord is, gaan de gaten voor montage overeen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
mATX is een standaard, dat wil dus zeggen dat het altijd gaat passen, tenzij je kast zich niet aan de standaard houdt. Is het een OEM kast of los aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Volgens mij een OEM kast. (OEM is toch niet samegesteld, maar gewoon kant en klaar?)
heb hem 2de hands gekocht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OEM = Original Equipment Manufacturer, dus de standaard PCtjes van HP, Acer, Packard Bell, Compaq, Medion en dat soort merken.
Die kunnen nog wel eens afwijken, en geen standaard formfactor gebruiken, hoewel dat tegenwoordig wel heel vaak minder voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
deze heb ik:
http://www.google.nl/imag...F-8&source=og&sa=N&tab=wi
maar ik kan toch niet een moederbord van 24,4 bij 18cm nemen?
das dan toch weer te klein?
ik kan toch wel een moederbord van 24,4 bij 20,8 nemen?
deze dus:
http://azerty.nl/0-1126-339066/asus-m4n68t-m-le-v2-.html

[ Voor 49% gewijzigd door K1pc0rn op 14-04-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
De ATX standaard en aanverwanten (waaronder mATX) bepalen een maximum hoogte en breedte van het bord zelf. Daarnaast bepaalt de standaard ook waar de bevestigingen moeten komen, dus waar de gaten voor de schroeven horen te zitten.

Het maakt niet uit wat voor moederbord je hebt, zolang het aan de mATX standaard voldoet zal het altijd in je kast passen.

Let er wel op dat bijvoorbeeld je processor koeler niet op een plek komt waar een ander ding zoals de voeding in de weg kan zitten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Het moederbord gaat prima in die kast passen.
Acer gebruikt standaard form factors, dus geen probleem.
Je zult waarschijnlijk wel het probleem krijgen met aansluitingen.
Dus zorg ervoor dat het moederbord voldoende USB aansluitingen heeft op het bord zelf, en dat het frontpanel niet links onderin maar rechts zit, van de processor, want de aansluiting van Acer zijn erg kort, en ik spreek uit ervaring :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Wat is het frontpanel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
bij frontpanel moet je denken aan de aanknop, resetknop en die kleine lampjes. Daarnaast moet je ook denken aan een USB poortje en een koptelefoonaansluiting die aan de voorkant van de kast zitten, daar zitten ook kabels aan die naar je moederbord lopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Rupie op 14-04-2011 19:45 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 13-09 08:09
Het typenummer van je huidige PC laat zien dat je waarschijnlijk een Intel processor in je Aspire hebt zitten.
Het mobo dat je linkt is een AMD. dat gaat niet samen. ;-)

Misschien is het slim dat je precies vertelt wat je nu voor systeem hebt, en wat precies de bedoeling is. Hoe weet je trouwens dat je mobo defect is? Het lijkt er namelijk op dat je wat minder ervaren bent met PC's (en diagnoses stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Hoezo zou 24,4 bij 18cm the klein zijn als deze gewoon voldoet aan de mATX standaard? Kun je me dat vertellen? Een boor die aan een bepaalde standaard voldoet qua afmetingen past toch ook gewoon in iedere boormachine?

Je staart je blind op de afmetingen, terwijl het veel nuttiger zou zijn om te kijken welke socket het nu is en of je DDR2 of DDR3 heb bijvoorbeeld. Met die info kunnen we hier hopen meer dan of je bord wel of niet een cm te kort komt in de lengte. Nog even afgezien van het feit dat zoals hierboven reeds opgemerkt, er mogelijk iets anders naar de haaien is als het moederbord. Als je geen POST krijgt bijvoorbeeld, kan het best zijn dat de videokaart naar z'n grootje is ipv het moederbord, en dan noem ik een van de vele mogelijkheden.

Niet bedoeld om je echt af te katten, maar als er zo iemand gaat roepen ja koop dat bord dan, en dan blijkt dat je een AMD bord koop met DDR3, terwijl je een Intel moet hebben met DDR2, wat dan? Ik zie het topic al helemaal voor me. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
oohh, sorry voor het mistverstand, want ik ga ook een AMD processor kopen.
dit ga ik kopen:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B339066%5D=1

als ik mijn PC aan zet dan gaat alleen de CPU fan een beetje draaien, hij wordt dan super heet, en verder doet ie niks. heb het ook zonder videokaart gedaan en met de on-board videokaart, en dat werkte ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door K1pc0rn op 15-04-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Aah dat is een hele set. Da's andere koek.
Is een prima upgrade hoor, al zou ik persoonlijk waarschijnlijk 2x 4GB nemen. Heb dezelfde cpu(net iets trager) en die doet het prima.
Let er wel op bij het schroeven en doen dat je absoluut niet statisch ben.

Als trouwens de fan een klein beetje gaat draaien, kan het best zijn dat je gewoon het stof eruit moet kloppen of de fan moet vervangen. Dan is je pc gewoon aan een beetje onderhoud toe. Ik steek m'n handen er overigens niet voor in het vuur dat de cpu nu al naar de eeuwige jachtvelden is doordat ie aan heeft gestaan zonder normale koeling. Ik weet verder niet hoe of wat dat allemaal zit.
Als die pc om te beginnen al aan een upgrade nodig is, maakt het ook niet eens meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Ik ga deze week toch weer een ander moederbord proberen, en als die niet werkt dan koop ik die ugrade wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag.
Ik ben van plan om een andere case te kopen de Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0
en nou is mijn vraag zijn de afmetingen van de sloten zoals moederbord en videokaart altijd het zelfde? :?
want ik ben bang dat het niet gaat passen. :?

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:41:
Ik heb een vraag.
Ik ben van plan om een andere case te kopen de Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0
en nou is mijn vraag zijn de afmetingen van de sloten zoals moederbord en videokaart altijd het zelfde? :?

alvast bedankt ;)
Het is niet de bedoeling om een topic te kapen :) Maar je moet kijken welke formfactor de behuizing is (bijvoorbeeld ATX en M-ATX) en daar een moederbord voor aanschaffen met diezelfde formfactor, dan past het prima.

@TS: ik kan je huidige hardware niet zien en ook de azerty lijstje is niet meer te openen. Houd er rekening mee dat je huidige Acer-voeding mogelijk niet toereikend is als je een flink upgrade uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:41:
Ik heb een vraag.

alvast bedankt ;)
De CM690 is een heel standaard kast, ik heb hem nu staan en alle hardware past gewoon zoals die moet passen. Ik kreeg er zelfs nog een 7970 lightning ingepropt :P

In de ATX standaard worden de maten precies gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee bedankt.
hier kan ik wel wat mee.

bedankt ;)
Pagina: 1