Asus P8P67 i.c.m. 2x ATi 4870 CF + ATI 5450 in derde PCI-e ?

Pagina: 1
Acties:

• madmenno
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
Ik heb een nieuw systeem samengesteld op basis van de socket 1155 Asus P8P67 EVO en Intel i7 2600k.
Dit moederbord heeft 3 PCI-e sloten. 2x PCI-e x8 en 1x PCI-e x4.

De bedoeling is dat ik mijn huidige 2 stuks ATi 4870's in Crossfire in de bovenste twee PCI-e sloten beide op x8 laat lopen. Ik gebruik echter 3x 24" Samsung schermen en mis door het gebruik van Crossfire dus een DVI aansluiting.

Het idee was nu om een Asus ATI Radeon EAH5450 512MB DDR2 Silent/DI Edition (PCI-e) (of vergelijkbaar simpel ATi kaartje) in het onderste x4 slot te steken voor het derde scherm. Fysiek past het (al gaat het maar net i.c.m. met Scythe Musashi koelers)

Nu is dus de vraag of dit ook daadwerkelijk gaat werken in de praktijk?

Ik heb uiteraard op internet rondgekeken naar ervaringen met een dergelijke opstelling, maar aangezien dit moederbord relatief nieuw is niets specifieks hierover kunnen vinden.

Gaat ATi CCC dit eten als ik de 4870's in crossfire probeer te zetten?

Heeft iemand enige ervaring met een dergelijke opstelling?

Alvast bedankt! :)

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-02 12:18
Waarom zou het niet lukken dan?
Zolang je voeding de 3 kaarten trekt, voorzie ik geen problemen.

• madmenno
Geen idee waarom dit niet zou lukken. Het was meer een vraag van mijn kant om te kijken of ik niet iets over het hoofd zie wat dit onmogelijk maakt!

Ik bouw een Antec HCP-850 in, dus qua voeding zit het wel goed :P

Ik lees zo hier en daar op het internet dat dit derde slot bijvoorbeeld geschikt is voor een PCI-e SSD of geluidskaart, maar heb nog nergens gelezen dat iemand een derde videokaart inbouwde.

Maar goed, ik ga maar eens een 5450 bestellen dan :)

• madmenno
Zo, het is bijna zover. Bijna alle onderdelen zijn binnen en de bouw gaat beginnen :)

Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg ik het in ATi CCC voor elkaar dat de beide 4870's in Crossfire draaien en de 5450 'los' is?
Is het simpelweg een kwestie van de Crossfirebrug op de 4870's steken en Crossfire enablen in CCC?
Gaat de 5450 dit leuk vinden of wil die per ongeluk mee in CF?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor jullie inzichten :)

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Waarom verkoop je de 2 4870's niet? Die leveren rond de 50 euro per stuk op. Als je daar de prijs van een 5450 bijtelt, kan je een 2e hands 5870 kopen die perfect 3 schermen ondersteunt. Met de opstelling zoals je voorstelt, ga je ook geen eyefinity kunnen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door manzonderdas op 26-04-2011 23:17 ]