Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding tikt/kraakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik mijn pc is goed schoongemaakt en daarbij de voeding opengemaakt en alle stof en verontreinigingen weggezogen met de stofzuiger en met wattenstaafjes etc.
Nu als de voeding meer/minder vermogen moet leveren begint hij te kraken/tikken en soms ook op onregelmatige momenten. De voeding lijkt nog perfect te werken maar het gekraak is behoorlijk irritant. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

mvg

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk de lagers van de fan gesloopt met de stofzuiger. Nieuwe fan erin zetten?

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:11:
Je hebt waarschijnlijk de lagers van de fan gesloopt met de stofzuiger. Nieuwe fan erin zetten?
Ik weet niet zeker of dit wel het probleem is, want het gekraak stopt soms als de pc niets aan het doen is. Zal er later op de middag een nieuwe van in steken en kijken of het probleem is opgelost

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Wat voor voeding heb je? Wat Wagenveld zegt klinkt wel logisch.
Sommige voedingen hebben een ventilator die draait op basis van de temperatuur van de koeling.
Als de PC niets aan het doen is is de energievraag lager en de warmte die de voeding afgeeft ook. Dan stopt ook de ventilator met koelen.

Heb je met wattenstaafjes in je voeding zitten porren?
Misschien heb je wel een draad losgewrikt die de ventilator raakt.

There is no place like 127.0.0.1

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21
Sowiezo je voeding nooit, maar dan ook nooit openschroeven, of je moet echt goed weten waar je mee bezig bent. Met een stofzuiger in een voeding gaan lopen porren is ook een dikke vette 'niet doen'

Voeding schoonmaken doe je door met een dunne schroeven draaier de fan tegen te houden er dan van een afstandje met perslucht door heen blazen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ff voor de duidelijkheid ik heb de fan niet snel laten ronddraaien maar tegengehouden. De stofzuiger heb ik enkel gebruikt voor oppervlakkige reiniging, de schoepen van de fan heb ik schoongemaakt met wattenstaafjes en op de print gwn wat van die elektrocleaner gespoten. Probleem is opgelost door de fan de vervangen dus blijkbaar toch iets mis gedaan ;)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien wat van die reiniger dan in t lagertje gekomen. Dan kun je wellicht die fan nog wel gebruiken met een beetje WD40 ;)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21
Sowiezo nooit een voeding openschroeven om hem schoon te maken. Mijn 3 jaar oude Realpower M620 heb ik nog nooit schoon hoeven maken 8)7 Stoffilters ftw

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:37:
Sowiezo nooit een voeding openschroeven om hem schoon te maken. Mijn 3 jaar oude Realpower M620 heb ik nog nooit schoon hoeven maken 8)7 Stoffilters ftw
Nja ik had de voeding al voordat ik een case had met stoffilters in dusja... In ieder geval de boel werkt weer zoals het hoort ;D
Pagina: 1