Counterstrike server draaien..

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hallo,
ik ben hierzo beetje aan het spelen met een counterstrike servertje via com21 (Casema kabel).

Tot mijn verbazing gaat dit goed de ping komt niet boven de 100 zelfs als er meer dan 5 man op zitten en dat via casema!

Alleen heb ik geen vast ip adres en dat sux dus niemand kan mijn servertje in zijn favorites zetten en daar is denk ik ook geen oplossing voor....!?!

Maar mijn vraag is eigenlijk hoe moet ik de server naam opgeven ? want bij create game kan ik neer zetten wat ik wil.. maar als ik daarna via de lijst servers kijk staat er altijd counterstrike 1.1..... en dat schiet niet op daar moet een of ander naampie komen te staan.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-02 13:43
Het beste werkt het gebruik van een dedicated server.

In je cstrike directory heb je een bestandje staan, namelijk server.cfg. Hierin kun je alle configuratie-elementen zetten die je maar wilt.

Zet er 'hostname "Mijn Counter-Strike Server"' in en je zal zien dat dat de naam van je server wordt.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik ben zelf een Casema gebruiker, en ik ben - tis bijna vloeken in de kerk - eigenlijk best wel tevreden. Weinig disconnects en een hele redelijke download. (afkloppen)

Maar niet meer dan dat ook. 28 K down is het max wat ik er uit haal, en misschien 14K upload.

CS heeft allebij nodig, en and server zelfs meer upload dan download. Per client meot je ongeveer rekenen op een 4 a 5 K transfer, hetgeen inhoudt dat je met 3 spelers van buiten af al aan je upload grens ligt.

Com21 opzich kan een stuk sneller, maar Casema heeft de snelheid op haar servers helemaal dicht geknepen. Zelf er over spelen gaat prima, zelfs met een 2e PC, maar daarna is het sluss

Bij een dedicated server moet je server.cfg aanpassen, als je op je eigen pc host moet je listenserver.cfg hebben.
daar in moet je dan de regel aanpassen waar "hostname" in voorkomt. (eventueel de // ervoor werhalen)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.