Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een collega van me heeft een HTC Desire aangeschaft.
Nu is mijn vraag, hoe stel ik Outlook in, zodat ik mail kan versturen en ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Osama

EDIT:

Nu werkt mail ontvangen wel, maar het versturen in nog een probleem. dus als jullie mij deze keer bij dit probleem zou willen helpen. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

Osama

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 21:44
Bedoel je exchange mail instellen ? zodat hij e-mail binnen krijgt op zun telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is geen Outlook op Android. Instellen van email is gewoon via de client, kies protocol en stel de servers in.

Wat hebben jullie zelf al geprobeerd? Waar heb je op gezocht? Je zult hier niet aan het handje worden vastgehouden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shebang
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:14
Bedoel je Exchange? Er zijn een aantal oplossingen te vinden in de Android market die zeggen te werken met Exchange. Mijn werkgever heeft Exchange server 2007, en daar heb ik het echter niet werkend mee gekregen.

Ik hebTouchdown en een andere mail client geprobeerd (naam even ontschoten). Een google op de woorden "android exchange" zal ongetwijfeld relevante hits geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shebang schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:48:
Bedoel je Exchange? Er zijn een aantal oplossingen te vinden in de Android market die zeggen te werken met Exchange. Mijn werkgever heeft Exchange server 2007, en daar heb ik het echter niet werkend mee gekregen.

Ik hebTouchdown en een andere mail client geprobeerd (naam even ontschoten). Een google op de woorden "android exchange" zal ongetwijfeld relevante hits geven.
Je hebt op de Android-OS gewoon een mailapplicatie die er standaard opstaat. Kwestie van eventjes je mailgegevens invullen (mits exchange) en synchroniseren. Vrij makkelijk.

@TS: Ga op je telefoon naar Instellingen --> acccounts en synchroniseren --> exchange activesync --> accountinstellingen --> server configureren (vul hier de gegevens in).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:49:
[...]
Je hebt op de Android-OS gewoon een mailapplicatie die er standaard opstaat. Kwestie van eventjes je mailgegevens invullen (mits exchange) en synchroniseren. Vrij makkelijk.

@TS: Ga op je telefoon naar Instellingen --> acccounts en synchroniseren --> exchange activesync --> accountinstellingen --> server configureren (vul hier de gegevens in).
Die client (ActiveSync protocol) werkt ook zonder problemen samen met Hotmail en Kerio Mailserver.
En vast ook met een berg andere mailservers.

Anders is IMAP gebruiken misschien een goed idee.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:41:
Een collega van me heeft een HTC Desire aangeschaft.
En hij zou graag willen weten hoe je dat moet instellen.

Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik erg waarderen.
Welkom op dit forum! :)

Lees Het algemeen beleid aub even door en vul je startpost aan met alle missende informatie. Je geeft nu zo weinig informatie, dat we alleen maar kunnen gissen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het wijnig informatie,

ik geef even een wat uigebreidere uitleg.

Mijn Collega heeft speciaal dit toestel gekocht vanwege het "zo goed omgaan met" outlook

nu hebben we wel een outlook account ingesteld en mail ontvangen werkt perfect. alleen mail verzenden?

er staat namelijk elke keer mail kan niet worden verzonden. nu denken we dat het te maken heeft met het smtp server. hij heeft een telfort data bundel, dan zou de smtp ingesteld moeten zijn op smtp.telfortmail.nl of smtp.telfort.nl maar geen van beide werkt.

zouden jullie mij misschien wat meer helpen en sorry voor het gebrek aan nederlands voor de openingspost, het was snel getypt en ik dacht meer zo van, er staat wat tekst, ik begrijp het. dus dan ga ik weer, haha. sorry daarvoor nogmaals.

Met vriendelijke groet

Osama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:28:
nu hebben we wel een outlook account ingesteld en mail ontvangen werkt perfect. alleen mail verzenden?
Zoasl al werd gezegd, er bestaat niet zoiets als èèn outlook account. Waar gaat het precies om, een verbinding naar een mailserver via pop3, imap, activesync, mapi (exchange)? Aangezien je het over smtp hebt vermoed ik dat je mail ophaalt via pop3, maar dat lijkt me verre van ideaal op een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Deze telefoons gaan uitstekend om met Exchange, en als je Exchange zegt, zeg je vaak "outlook". Outlook is echter meer dan alleen exchange, outlook is ook een mail client in de klassieke zin. Naast met het Exchange protocol kan het ook omgaan met POP3/SMTP, IMAP en Gmail.

En dan nu aan jou de vraag: welk protocol gebruikt je outlook, waarmee probeer je te verbinden? Een bedrijfsnetwerk? Stap naar je IT-mensen toe; "bring your own device" is in veel bedrijven doodnormaal en ze helpen je dolgraag.

Is het iets anders? Vermeld dat! Zeg bijvoorbeeld: het is Ziggo e-mail.

Ik zal je een ding zeggen: spijtig genoeg werkt ontvangen met Ziggo mail perfect via POP3. Versturen alleen niet, want hun SMTP server (zeg maar: de verzend server) laat geen verbinding buiten hun netwerk toe en dan maar een andere SMTP server instellen werkt nou ook niet helemaal ideaal.

Je zou natuurlijk een g-mail account kunnen aanmaken en die de ziggo-mail laten afhandelen, mits je natuurlijk kunt leven met dat mail die je verzend over de GMail met het oude account de melding heeft in afzender: "gmail account verzend namens oude account", en dat is dan niet omdat GMail lullig is, maar meer omdat je geen identiteit mag faken volgens specificaties: je kunt geen mail van een @home/@ziggomail adres versturen vanaf een andere provider, dat mag niet, dat heet kapen! Dus dan maar in de vorm van "secretaresse".

Wees wat specifieker over wat voor protocol (want je klinkt nu echt alsof je Pop3 gebruikt, een protocol wat in feite helemaal niet geschikt is voor mobiel gebruik), en voer zelf wat moeite uit, want ik garandeer je: je bent niet de eerste met dit probleem.
Pagina: 1