Scarlet Family (ADSL2+ en VoDSL) slechte ervaring

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds drie weken ben ik overgestapt van KPN internet, KPN vaste telefonie en UPC televisie naar het alles-in-één pakket Scarlet Family. De oplevering ging redelijk rap en het doe-het-zelf-pakket was gemakkelijk aan te sluiten. Grootste voordeel is dat mijn maandelijkse kosten voor de drie diensten met een factor 3 zijn gedaald. De internetsnelheid haalt 8Mbit van de geadverteerde 20Mbit, maar ik zit zeker een kilometer van de centrale en 8Mbit is dus zeker niet slecht.

Voor zover de positieve ervaring, de negatieve ervaring heeft helaas de overhand. Het grootste probleem is dat ik nu al 3 weken geen vaste telefonie heb. Mijn telefoon (Philips DECT) zit gewoon in de Phone1 aansluiting van de CopperJet 1616-2p modem en als een nummer intoets dan gaat ook gewoon het Phone1 LED branden. Ik hoor een harde onafgebroken kiestoon en die houdt ongeveer 15 seconden aan voordat de verbinding verbreekt.

Uitbellen gaat dus niet. Het gekke is dat ik wel –tot op zekere hoogte- gebeld kan worden. De telefoon gaat over, ik neem op en hoor de mensen aan de andere kant van de lijn. Maar zij horen mij niet.

Uiteraard hierover contact opgenomen met de Scarlet klantenservice, ze hebben op afstand een check gedaan en daaruit bleek dat alles in orde was. Ik kreeg te horen dat het zou liggen aan het doorvoeren van het nummerbehoud. Dat zou een paar dagen kunnen duren. Enfin, paar dagen waren voorbij en nog steeds hetzelfde probleem. Weer de klantenservice gebeld, en nu zou het zelfs nog 12 dagen kunnen duren voordat het is overgezet. Ondertussen is het 3 weken en 60 euro (mobiele telefoonkosten) later en nog steeds kamp ik met hetzelfde euvel. Met de klantenservice kom ik niet echt verder, van het advies: “start je modem eens opnieuw op” wordt ik onderhand wel een beetje moe. }:|

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? Alle suggesties zijn welkom. Zijn er instellingen die ik in de modem kan veranderen om het e.e.a. te testen? Dank.

*edit*
Deze morgen weer met de klantenservice gebeld en ik heb weer goede hoop. Scarlet denkt dat het aan de modem ligt en ze gaan een nieuwe opsturen.

**OPGELOST**
Het probleem zat in de modem. Scarlet heeft een nieuwe modem opgestuurd, aansluiten duurde nog geen minuut en vlak daarna ontdekte ik tot mijn vreugde dat nu alles naar behoren werkt, dus ook eindelijk telefoon. Er kan weer gebeld worden. :*)

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 14:54 . Reden: opgelost ]