Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edinho
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb een vreemd probleem. De Blackberry Bold 9000 van mijn zoon blijft zichzelf opstarten (loop) tijdens het opladen met een externe oplader. Zodra de telefoon is opgestart valt hij na 2-3 seconden uit en begint weer met de opstartcyclus. De accu wordt dus ook niet meer opgeladen.
Hang ik de telefoon aan de PC dan reset de telefoon zich hooguit 2x en dan niet meer maar de accu wordt ook niet opgeladen. We hebben al veel geprobeerd (up- en downgraden, vendor.xml verwijderd, accu eruit, SIM eruit ....)

Ik heb het idee dat er iets mis is met de mini USB van de telefoon. Is dat mogelijk? Als ik de telefoon nl. zonder de accu, met de oplader aan het stroom hang dan blijft de telefoon dood. Hij zou dan toch gewoon stroom moeten hebben?

Iemand een idee?

B.v.d.
Edinho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Dat laatste werkt bij de meeste telefoons niet heb ik gemerkt. Mogelijk omdat op die manier bij bijvoorbeeld een slechte lader die teveel stroom geeft of wast dan ook eerder alleen de accu naar de klote gaat dan de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edinho
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
OPGELOST! :*)

Het bleek dat het euvel werd veroorzaakt door een defecte oplader! Met een nieuwe oplader totaal geen probleem meer.

- Toch wel raar dat de telefoon niet via de PC oplaad :?

Helaas, het kwam ook niet door de oplader.
Met een nieuwe oplader gebeurde hetzelfde. Gelijk een reset en telkens re-booten :'(
- Toch maar even naar een shop brengen denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Edinho op 16-04-2011 13:09 ]