Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2003 -> 2010] Oude server weg, maar niet weg?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
Bij een klant die een SBS 2003 had hebben we een Windows Server Standard 2008 R2 neergezet met daarop Exchange Standard 2010 SP1. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van de volgende 'handleiding': http://milindn.files.word...2003-to-exchange-2010.pdf

Alles is goed gegaan, mailboxen zijn over, men krijgt mail, men kan mail sturen, medewerkers krijgen geen foutmeldingen, toppie.

Totdat je de EMC opent, daar staat bij "Organizational Health" dat er 2 servers zijn, en als je de Best Practice Analyzer draait geeft deze aan dat hij de 2003-server niet kan benaderen. Dat kan kloppen, daar is namelijk Exchange verwijderd (dmv de setup) en deze server staat uit.

Alles wat ik op Google kan vinden over het verwijderen van Exchange 2003 roept "verwijder Exchange dmv de setup" en geeft vervolgens aan dat je de rest (send connector, RUS) handmatig moet doen.

Exchange 2010 heeft voor zichzelf (afaik zonder het mij te vragen) een 'Exchange Administrative Group (FYD...)' aangemaakt, maar na het deïnstalleren van 2003 heb ik nog steeds een 'first administrative group', 'first routing group' en de 2003-server *ergens* in de config.
Routing Group Connectors zijn er niet meer.

Hoe krijg ik 2003 weg? Niet dat ik (of de medewerkers) er last van heb(ben), maar goed is het ook niet :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AdsiEdit :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device