Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

phpMyAdmin verwijst naar intern IP-adres

Pagina: 1
Acties:

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Hoi,

Ik zit hier met het volgende probleem.

Ik draai een debian webserver met NGINX, php en MySQL. Nu maak ik hiervoor gebruik van phpMyAdmin. Deze heb ik geïnstalleerd uit een tar, dus niet als package.

Wanneer ik vanaf een externe locatie (ander netwerk) naar 'mijndomein.nl/phpMyAdmin' surf, krijg ik netjes het login-scherm van phpMyAdmin. Echter, wanneer ik probeer in te loggen wordt ik doorverwezen naar het interne IP-adres van de webserver, welke dus niet gevonden kan worden omdat ik op een ander netwerk zit.

Als ik eenmaal op login geklikt heb en ik ben doorverwezen naar het interne IP-adres krijg ik uiteraard een 404. Wanneer ik nu weer naar 'mijndomein.nl/phpMyAdmin' surf, krijg ik wel netjes alle databases en tables te zien, en ben ik dus gewoon ingelogd.

Ik heb al geprobeerd om het phpMyAdmin package te installeren, maar dit mocht ook niet baten, gaf geen verschil. Ik vermoed dus dat dit ergens geconfigureerd moet worden. Kunnen jullie mij hiermee helpen.

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Config.inc.php:

$cfg['Servers'][$i]['host'] = '127.0.0.1';

Weet niet waar je deze op moet zetten maar volgens mij moet je hier iets mee doen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 10:36 ]

• Sthomkop
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 10:51
Van deze pagina [ http://files.zend.com/hel...r_mysql_server__linux.htm ] citeer ik het volgende:

Open the phpMyAdmin Web Interface by following the link: https://localhost:10082/phpMyAdmin/scripts/setup.php .
If you are using a different port or connecting from a remote server, replace the port number <10082> with the appropriate port number or replace <localhost> with the IP address of the remote computer.

Heb je daar iets aan? Ik heb het zelf nooit geprobeerd, dus ik kan helaas niet garanderen dat het werkt, maar het lijkt betrouwbare info :)

Edit: dat is wel voor een nieuwe installatie, maar als je even het linkje volgt zie je dat eronder ook info voor een bestaande installatie staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Sthomkop op 14-04-2011 10:39 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> WSS
bdalenoord schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:34:
Ik vermoed dus dat dit ergens geconfigureerd moet worden.
En ipv. dat je de documentatie in duikt open je een topic :? Wat heb je zelf al geprobeerd? (zie onze Quickstart).

[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 14-04-2011 10:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• hiekikowan
@Rob - thx voor de move... Ik heb allerlei documentatie raadgepleegd maar kon dit nergens vinden...

Onderstaand een stuk uit mijn config.inc.php... ik heb er samen met een vriend naar gekeken maar we kunnen er niet uit komen.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
/* Server: server name [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['verbose'] = 'server name';
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost';
$cfg['Servers'][$i]['port'] = '';
$cfg['Servers'][$i]['socket'] = '';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysqli';
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http';
$cfg['Servers'][$i]['user'] = '';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = '';

[ Voor 73% gewijzigd door hiekikowan op 14-04-2011 10:53 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bdalenoord schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:47:
@Rob - thx voor de move... Ik heb allerlei documentatie raadgepleegd maar kon dit nergens vinden...
En al eens gewoon de config geopend en gezocht op het IP waar je naar geredirect wordt? Of naar configuratie waardes die gerelateerd lijken? Ik roep maar iets geks...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• hiekikowan
Hij verwijst naar localhost... als ik dit echter verander naar mijn domeinnaam of naar 127.0.0.1 zoals hierboven vermeld werd veranderd dit niets in de situatie...

edit:

Ik ga er overigens wel van uit dat ik de poorten e.d. goed heb staan want phpMyAdmin werkt lokaal wel goed... of zit hier misschien een fout in mijn redenering?

[ Voor 36% gewijzigd door hiekikowan op 14-04-2011 10:52 ]

• Sthomkop
Nog een quote dan maar:

To have phpmyadmin work properly from a remote host, you also need to ensure that in the phpmyadmin config file that you use your outside IP address (not 127.0.0.1 or 'localhost') look for this line:
$cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'URL or IP address here/phpmyadmin/';

the file is config.inc.php

Hoop dat het helpt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sthomkop op 14-04-2011 10:54 ]

• hiekikowan
Dat heeft ook niet echt geholpen... dit komt mogelijk trouwens door de wat moeilijke server-setup die we draaien, die is als volgt.

de server waarop phpMyAdmin draait is een VPS. Deze draait op een Debian-host naast twee andere Debian-VPS-webservers. Hierdoor zijn er redelijk veel interne IP's beschikbaar.

De host maakt gebruik van HTTP Reverse Proxy...

Zou het door de bovenstaande situatie kunnen komen...

• Sthomkop
Hmm. Misschien wel...
Maar je domein heeft toch een vast IP? Werkt het ook niet als je dat invult in het configuratiebestand? Dus het IP dat door de buitenwereld wordt aangeroepen. Lijkt me logisch dat interne IP-adressen niet werken op zich.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51
bdalenoord schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:51:
Hij verwijst naar localhost... als ik dit echter verander naar mijn domeinnaam of naar 127.0.0.1 zoals hierboven vermeld werd veranderd dit niets in de situatie...

edit:

Ik ga er overigens wel van uit dat ik de poorten e.d. goed heb staan want phpMyAdmin werkt lokaal wel goed... of zit hier misschien een fout in mijn redenering?
Staat ook niet dat je de domeinnaam moet invullen maar het IP adres van je domein.

• hiekikowan
Het domein heeft gewoon een vast IP, maar als ik dit op geef in config dan werkt het nog niet... Interne IP's worden netjes door de Host afgehandeld, maar dat gebeurd op basis van de domeinnamen... als ik naar de externe IP verwijs kom ik netjes op een foutmelding van de host server terecht...

@MuddyMagical
Dat helpt ook niet... omdat ik dan op de host-server uitkom

[ Voor 14% gewijzigd door hiekikowan op 14-04-2011 11:11 ]

• Sthomkop
Ik ben maar aan het rond-googlen hoor :)

Van [ http://mandrivausers.org/...nal-access-to-phpmyadmin/ ]
OK, I solved it. I had to change "ServerName" in apache's httpd2.conf to the IP address of the machine. Now it works!

• hiekikowan
Ik maak geen gebruik van Apache... en ik kan in eerste instantie phpMyAdmin wel bereiken, het gaat pas fout nadat ik op inloggen klik... dus ik vermoed dat de fout toch echt bij phpMyAdmin ligt... Toch bedank... :D

• Sthomkop
Ja dat was ook het probleem bij die vent, maar goed ik heb verder ook geen ervaring met het openstellen van phpMyAdmin, ik zet het juist altijd dicht :P

Tja. Graag gedaan :)

• hiekikowan
Bij die vent maakte hij gebruik van Apache...

• hiekikowan
Ik heb het aan de gang gekregen... ik was de verkeerde config aan het bewerken 8)7 :$ :$ :$

Nu met PmaAbsoluteUri wel aan de gang...

bedankt voor de hulp

[ Voor 35% gewijzigd door hiekikowan op 14-04-2011 11:47 ]

• Sthomkop
Haha, gelukkig. Graag gedaan nogmaals, blij voor je dat het werkt nu ;)
Pagina: 1