Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een netwerk met 6 PC's. 1 PC heeft geen problemen bij het aanmelden bij het domein en de 5 anderen wel.
Als het gebeurd dat 1 van de 5 PC's zich niet kan aanmelden bij het domein dan ga ik als volgt te werk.
1. Lokaal inloggen op de PC als admin.
2. PC via control panel -> system aanmelden bij een werkgroep.
3. PC vervolgens via control panel -> system weer aanmelden bij het domein.
4. Opnieuw opstarten en het werkt weer.

Het stomme is dat na enige keren opnieuw opgestart te hebben de PC 'zich opeens niet meer wil aanmelden'. Als ik de procedure, zoals beschreven, doorloop dan ben ik weer even van de problemen af.

Vermoedelijk zit het probleem in het feit dat op de 5 PC's een flash player is geinstalleerd en op de ene PC die het wel goed doet niet. Tervens hebben de 5 PC's allen dezelfde naam in het netwerk...dat heb ik ook veranderd. Ik weet niet zeker of dit het probleem is.

Het irritante aan het verhaal vind ik dat ik telkens 'maar moet afwachten of het weer misgaat'. Heeft iemand enig idee hoe ik kan achterhalen wat het probleem is? Nu zit ik te zoeken naar een speld in een hooiberg: 'flash player gedeinstalleerd, computernaam veranderd en dan maar wachten of het goed gaat'.... Dat schiet ook niet echt op.