Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB/Excel] 2 cellen in 1 cel zetten

Pagina: 1
Acties:

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32
Het zal wel een heel standaard fout zijn maar ik heb erg weinig ervaring met VB.

Ik wil in de huidige cel de inhoud van de huidige cel een spatie en de inhoud van de cel rechts daarvan.

Visual Basic .NET:
1
ActiveCell.FormulaR1C1 = ActiveCell.FormulaR1C1 & " " & ActiveCell.Offset(0, 1).FormulaR1C1

Ik ben aan het stoeien geweest met ActiveCell.Value, de functie in twee stappen uitvoeren, een + teken gebruiken ipv een & teken.

Ik kan nog wel een uurtje gaan stoeien maar er zijn hier vast mensen die hier dagelijks mee werken.

👑

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Als je dit nou gewoon eens probeert? Hoeft geen uur te duren, zelfs geen minuut.

spoiler:
Excel zal je waarschuwen dat je een lus maakt in je formule en het daarom niet toestaat.
Zelf values ophalen ipv via formules werken, of een tweede optie is in een tijdelijke cel plaatsen en via plakken speciaal enkel de value terug in je originele cel plaatsen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

je geeft zelf al de oplossing, in de aangehaalde code FormulaR1C1 vervangen door value en het functioneert.

maar als dit een eenmalige handmatige operatie kan/mag zijn, is het concateneren in een hulpkolom en daarna plakken speciaal>waardes ook een oplossing

• ajakkes
Ik had hem natuurlijk wel geprobeerd. Excel geeft een onduidelijke foutmelding.

Fout 1004 tijdens uitvoering:
Door de toepassing of door object gedefinieerde fout.

Maar dat zegt mij helemaal niks.

Dus wat jij zegt is: De huidige waarden in een variabele stoppen en deze variabelen daarna samenvoegen in de cel?

Edit:
In de geselecteerde cel staat '=M1
Blijkbaar is dat waarom Excel het niet leuk vind om uit te voeren. Na samenvoegen van '=a en b wordt het =a b en is de appostrof weer verdwenen.

[ Voor 25% gewijzigd door ajakkes op 14-04-2011 10:31 ]

👑

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ajakkes
Excuus, zal er aan denken.

Het probleem ligt hem dus in de '= aan het begin van de cel.
Ik heb er nu voor cellen die daarmee beginnen dit van gemaakt.
Visual Basic:
1
ActiveCell.Value = "'" & cell1 & " " & cell2

Ik plaats er dus opnieuw een ' voor. Dit is niet de netste oplossing maar werkt voor de cellen die ik nu moet doen. En de overige cellen verander is het macro wel weer.

👑

Pagina: 1