Had vandaag weer een rare freeze, beeld blijft hangen, geluid zit dan in een loop en na een tijdje doet hij het weer.
Ook heb ik dan soms dat de AMD driver vastgelopen is en dat hij is herstelt.
Heb onder andere ook de BIOS op default gezet, chipset driver naar nieuwste versie, Intel Rapid controller verwijderd en geupdated.
Het gaat om een MSI CX620-226nl.
Specs in kort:
Intel Core i5 430m
2x2GB DDR3 Ram
ATI HD5470 1GB GDDR3
Seagate 500GB HDD.
Ik dacht eerst, het was de harde schijf (Seagate Momentus XT hybrid), dus een andere HDD gekocht en erin gezet.
Maar vrij snel daarna weer hetzelfde (even voor duidelijkheid, heb het met een 1 op 1 kopie op de nieuwe gezet).
Dus dat was hem niet.
Heb oa ook het RAM geheugen getest, met memtest en een nachtje laten draaien +- 6u, maar ook daar geen fouten.
Heb ondertussen ook al de ATI drivers verwijderd, driversweeper daarna gedraaid en opnieuw geinstalleerd, maar ook dan heb ik last.
Ik neem een kijkje in de systemlog en ik zie daar oa het volgende staan:
Waarschuwing:
Waarom ik het vind is omdat ik het wisselbestand heb uitgeschakeld, en nog steeds lijkt het dat Windows bestanden laad in het wisselbestand, klopt dat?
Ik heb zo'n gevoel dat er nog het eea iets te maken heeft met het programma Tune-Up utillities, maar die heb ik al verwijderd sinds het de eerste keer voor kwam, en daarna had ik het dus nog steeds.
Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, eerlijk gezegd, want mocht het een hardware probleem zijn, is het lastig om aan te tonen bij MSI.
Ik wacht even jullie antwoorden af, misschien dat het eea bekend voorkomt?
Voor nu genoeg gepuzzeld
NB: Ik kan het voorlopig nog niet permiteren om Windows opnieuw te installeren ivm bedrijf programma's, ik ga ze pas +- na de meivakantie migreren naar mijn werkstation.
Edit: MySQL server heb ik verwijderd, is sowieso niet benodigd hier.
Ook heb ik dan soms dat de AMD driver vastgelopen is en dat hij is herstelt.
Heb onder andere ook de BIOS op default gezet, chipset driver naar nieuwste versie, Intel Rapid controller verwijderd en geupdated.
Het gaat om een MSI CX620-226nl.
Specs in kort:
Intel Core i5 430m
2x2GB DDR3 Ram
ATI HD5470 1GB GDDR3
Seagate 500GB HDD.
Ik dacht eerst, het was de harde schijf (Seagate Momentus XT hybrid), dus een andere HDD gekocht en erin gezet.
Maar vrij snel daarna weer hetzelfde (even voor duidelijkheid, heb het met een 1 op 1 kopie op de nieuwe gezet).
Dus dat was hem niet.
Heb oa ook het RAM geheugen getest, met memtest en een nachtje laten draaien +- 6u, maar ook daar geen fouten.
Heb ondertussen ook al de ATI drivers verwijderd, driversweeper daarna gedraaid en opnieuw geinstalleerd, maar ook dan heb ik last.
Ik neem een kijkje in de systemlog en ik zie daar oa het volgende staan:
Waarschuwing:
Waarschuwing:de EC (embedded controller) heeft gegevens geretourneerd terwijl geen gegevens zijn gevraagd. De BIOS probeert mogelijk toegang tot de EC te krijgen zonder te synchroniseren met het besturingssysteem. Deze gegevens worden genegeerd. Geen andere actie is nodig, maar u dient de fabrikant van uw computer om een bijgewerkte BIOS te vragen.
Informatie:Er is een probleem met het virtueel geheugen gevonden tijdens de controle. De volgende programma's verbruikten het meeste virtueel geheugen: iexplore.exe (4784) verbruikte 237850624 bytes, MsMpEng.exe (940) verbruikte 170549248 bytes, en sqlservr.exe (1848) verbruikte 146771968 bytes.
En nog een drie-tal fouten, namelijk:Toepassingspop-up: Windows - Geen virtueel geheugen meer : Het systeem heeft bijna geen virtueel geheugen meer. Om er zeker van te zijn dat Windows correct wordt uitgevoerd, dient u het wisselbestand voor virtueel geheugen te vergroten. Raadpleeg Help voor meer informatie.
De MySQL-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
De HomeGroup Provider-service is afhankelijk van de Function Discovery Provider Host-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden
Met betrekking tot de laatste drie lijken mij niet echt kritiek omdat het software betreft, maar de 2 waarschuwingen en de informatie juist weer wél.De ASInsHelp-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Waarom ik het vind is omdat ik het wisselbestand heb uitgeschakeld, en nog steeds lijkt het dat Windows bestanden laad in het wisselbestand, klopt dat?
Ik heb zo'n gevoel dat er nog het eea iets te maken heeft met het programma Tune-Up utillities, maar die heb ik al verwijderd sinds het de eerste keer voor kwam, en daarna had ik het dus nog steeds.
Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, eerlijk gezegd, want mocht het een hardware probleem zijn, is het lastig om aan te tonen bij MSI.
Ik wacht even jullie antwoorden af, misschien dat het eea bekend voorkomt?
Voor nu genoeg gepuzzeld
NB: Ik kan het voorlopig nog niet permiteren om Windows opnieuw te installeren ivm bedrijf programma's, ik ga ze pas +- na de meivakantie migreren naar mijn werkstation.
Edit: MySQL server heb ik verwijderd, is sowieso niet benodigd hier.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️