Toon posts:

Exact Audio Copy instellingen / settings. [traag rippen]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het rippen met Exact Audio Copy begonnen toch heb ik een aantal vragen.

Ik wil op mijn hardeschijf 100% kopieën opslaan van mijn CD's en daar lijkt EAC het perfecte programma voor te zijn.

Om tot de beste "settings" te komen heb ik nog een vraag, ik ben eignlijk al zo ver dat deze voor 99,9% goed staan en mijn rips netjes als .flac op mijn schijf komt.

Ik blijf alleen hangen op de zogenaamde "drive settings" deze staan in de securemode met accuratestream aan en de C2 correctie uit.

Wat moet ik doen met drive caches data ??? volgens de drive controle settings via EAC buffert mijn drive niet dus ik zou zeggen uitzetten, volgens diverse sites zeggen ze weer dat deze toch beter aangevinkt kan staan.

Zo komen we gelijk bij het "2e" probleem, het rippen gaat erg langzaam zonder drive cache aangevinkt haal ik niet meer dan 1,5 tot 2,1 maal de snelheid. Dit betekend bij het testen,rippen,omzetten en opslaan dat ik toch 1 a 1,5 uur nodig heb voor een CD.

Vink ik "drive buffert audio" aan kom ik niet boven de 0,9 a 1x de snelheid

De correctheid van de rip gaat ver boven de snelheid maar met 0,9x wordt het wel een erg erg lange gebeurtenis om zo'n 500 cd's om te zetten.

Nou een behoorlijk verhaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:34

N0 0B

cxb1=N#

Ik heb ook een tijdje geleden wat cds 'perfect' naar flac geript met behulp van deze guide: http://blowfish.be/eac/
Dit vond ik goed werken, ik moet zeggen ik heb me er niet verder in instellingen verdiept; werd aangeraden op een muziekforum.
Maar het was inderdaad een tijdrovende klus..
Ik hoop dat je er wat mee kan.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb indertijd (jaar of 6 terug volgens mij al, of meer zelfs) speciaal een Asus DVD-ROM speler aangerukt voor het audiorippen. Deze kon op hogere snelheid exact rippen. Afhankelijk van de CD (met bepaalde bescherming op de CD duurt het langer) kan ik op het eind van de CD een 30x of meer halen.

Het hangt dus vooral af van de speler, gek genoeg was een indertijd ook al niet nieuw DVD-ROMmetje het beste binnen een marge.

EAC is verder ideaal, erg fijn qua rippen en ook weer encoden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het hangt er ook vanaf of je CD's in de Accuraterip database staan. Zo ja, dan kun je zelfs overwegen om in burst mode te rippen. Ok het testen kun je dan overslaan. Als de Accuraterip CRC's kloppen heb je een bit for bit identical kopie.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 13-04-2011 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is een EAC rip altijd in orde als de CRC waarde en de accuratestatus ok is, dan maakt het niet zo veel uit in welke "setting" deze geript is, veilig, snel, of burst.

De accurate koppeling is redelijk maatgevend samen met de crc dus ?

Toch worden de meeste flac in onderstaande setting geript dit heb ik op een downloadsite gezien;

Read mode : Secure
Utilize accurate stream : Yes
Defeat audio cache : Yes
Make use of C2 pointers : No

Voor mijn veiligste gevoel zou ik dat het liefste ook doen maar kan ik door een of andere instelling de snelheid in combinatie met eac / drive wat omhoog brengen ?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Welke drive heb je? Ik zou eens googlen of andere mensen ook problemen hebben. Misschien vind je ook een oplossing. Zo niet, andere drive kopen :)

Controleer ook eens of deze drive daadwerkelijk cached, zo niet, dan hoef je "disable caching" ook niet aan te vinken.

Heb je al andere CD's geprobeerd? Misschien is dit een probleemgeval.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Matshita UJ890as dvd-ram in een Sony Viao laptop InteI I3 core 4gb werkgeheugen.

De snelheid blijft bij alle CD's hetzelfde.

Volgens EACbuffert mijn drive niet tijdens het rippen maar dat blijkt niet altijd juist te zijn schijnbaar, bij het branden zie ik wel een bufferbalk.

Een andere drive is misschien een oplosing maar dan zou het een externe worden lijkt me ?

[ Een volgende optie, veel tijd nemen voor het rippen, het mooie is dat je EAC zo kunt instellen dat deze de computer uitschakeld na het rip proces.

Ik zou voor het werk, tijdens het avondeten en het slapen gaan een CD kunnen rippen en dan de computer uit laten schakelen, dan staat deze verder niet heel de dag en de nacht "ongebruikt" aan. ]

Zo haal ik in iedergeval 3cd's per dag .............

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook in WAV je CD’s rippen. Zelf rip ik CD’s in WAV met Cyberlink DVD suite Deluxe. Mijn ervaring is, dat dit supersnel gaat met een ripspeed van 40 x. In 1,5 minuut heb ik een CD geript. Door de Cross-interleaved Reed-Solomon coding (CIRC) zit het met de bitperfectie ook wel snor. Het taggen van metadata gaat net zo goed als met flac.

Verwijderd

Topicstarter
Tag's was toch nooit mogelijk bij een .WAV bestand, is dit nu anders en wel mogelijk.

Daarbij is .Flac wel het formaat van de "toekomst" lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 16:59 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Naar welk bestand je wegschrijft heeft niets te maken met het proces van audio CD's uitlezen (in de volksmond 'rippen')
Het comprimeren naar flac doet een moderne cpu razendsnel, in ieder geval zo snel dat het niet vertragend werkt.
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:15:
Zelf rip ik CD’s in WAV met Cyberlink DVD suite Deluxe. Mijn ervaring is, dat dit supersnel gaat met een ripspeed van 40 x. In 1,5 minuut heb ik een CD geript. Door de Cross-interleaved Reed-Solomon coding (CIRC) zit het met de bitperfectie ook wel snor. Het taggen van metadata gaat net zo goed als met flac.
Mijn vermoeden is dat die in burstmode werkt, dat kan EAC ook, dan haal je die snelheden ook. Weet je 100% zeker dat het bitperfect is?
Heb je wel eens een CD twee keer geript naar verschillende mappen en een file compare of md5 hash gedaan?
Ik heb geen ervaring met deze Cyberlink software, maar EAC is echt één van de enige tools die daadwerkelijk in secure mode ript.

Verwijderd

Topicstarter
Tja het rippen ging lekker tot de laatste twee CD's :(

Tijdens het ripproces verdwijnt nu iedere keer het scherm waar de statusbalken in staan.

Eerst komt er boven te staan " programma reageert niet" en daarna verdwijnt het scherm, hierna komt er een lopertje en verschijnt het schermpje weer.

Dit gebeurd elke 10 - 20 seconden.

Het rip proces gaat dan weer gewoon verder, na het rippen geeft de logfile dat alles accuraat is geript inclusief crc en accurate codes.

Toch heb ik er met die verdwijnende en niet reagerende toestanden niet heel veel vertrouwen in , wat kan er aan de hand zijn ????

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 15:26 ]

Pagina: 1