Toon posts:

router probleem! D-Link DIR-655

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een jaar al het model D-Link 655.
Heb er een aardig bedrag voor uitgegeven en heb zo'n half jaar lang geen problemen ermee gehad.
Nu heb ik al maanden dat hij elke 5/10/15/20 min uitvalt en na zo'n 3 min weer terugkomt. Nu ligt het niet aan mijn modem want heb ook een abbo met telefoon en tv, dat werkt allemaal nog steeds als mijn inet wegvalt.
Nu heb ik een groot vermoeden dat het mijn router is... mijn firmware is 1.31 want dat is de laatste update die hij aangeeft als ik update doe via de router....

iemand die mij hiermee kan helpen? heb totaal geen verstand van routers!

Groetjes,

Ralph :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Valt je router weg of je draadloze verbinding? Als het het laatste is, wijzig dan je kanaal 's naar een kanaal dat niet tot nauwelijks gebruikt wordt in je omgeving. Om dat te bewerkstelligen kun je met behulp van inSSIDer een eind komen.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:18
Omdat je TV en telefoon het blijven doen ligt het niet aan de modem? Geeft jou modem je TV en telefoon door? Zo ja misschien even handig om uit te leggen hoe het eruit ziet bv:

modem (met tv, telefoon en internet) ----> Router (D-link 655) ----> Computer 1 etc etc

En gebeurd dit zowel via draad als met wireless?

Verwijderd

Topicstarter
UPC Kabel(Versterker)----------------->Modem -----------------> Router (D-Link 655) --> Computer
========TV Kabel===========Telefoon

Zowel wireless als de cad kabel geen internet!

Internet doet het wel als ik hem direct in de modem steek.... dus weet eigenlijk 100% zeker dat het aan de router ligt...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
????????????

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Lees hier even alles door.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivk op 19-04-2011 00:32 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Hoe staan de nic instellingen? Soms een 100 Mb switch staan op een van de Gb porten van de router? Want daar kan mijn 655 niet tegen, dan lijkt ie vast te lopen en soms herstart ie, soms doet ie het na een tijdje weer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Mijn DIR 655 valt ook om de minuut of zo weg: dat wil zeggen, alleen het 'hoofd'account. Het guestaccount valt helemaal niet weg en evenmin de bedrage verbinding.
Geeft dit extra informatie om het probleem te vinden?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:31:
Mijn DIR 655 valt ook om de minuut of zo weg: dat wil zeggen, alleen het 'hoofd'account. Het guestaccount valt helemaal niet weg en evenmin de bedrage verbinding.
Geeft dit extra informatie om het probleem te vinden?
Voor wie? Voor jezelf? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Verwijderd

Een belangrijk verschil tussen mijn 'hoofd'account en mijn guestaccount is dat ik mijn 'hoofd'account not visible had staan.
Nu ik dit op visible heb gezet valt het account niet meer weg!
Is dit voor anderen met hetzelfde probleem ook zo?

Verwijderd

Je hebt gelijk Exorcist, ik was wel erg summier. Ik had alle oplossingen die op internet gesuggereerd werden al geprobeerd, dat had ik best mogen vermelden. En zoals uit mijn voorgaande post blijkt had ik één ding nog niet geprobeerd ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 10:48 ]

Pagina: 1