Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er in de regels staat dat ik niet mag vragen wat voor GSM ik moet nemen, maar googlen leverde niets specifieks op, en ikzelf heb totaal geen ervaring met GSM's of GSM-adaptors.

Ik wil een applicatie ontwikkelen die sms'en moet kunnen versturen en ontvangen. Ik ga daarvoor linux gebruiken. Maar, de software kant kan ik wel. Maar nu wil ik graag weten: welk apparaat moet ik daarvoor kopen?
Na wat googlen weet ik dat er 2 mogelijkheden zijn: een zogenaamde "gsm-adaptor", waar je dan een sim-kaart in kunt stoppen, of een GSM die je met je pc verbindt.
Beide opties vind ik goed, maar het moet een goedkope oplossing zijn. Mijn computer heeft geen bluetooth ingebouwd, en zoizo wil ik liever met kabel.

Heeft iemand suggesties welk apparaat ik moet kopen? Tweedehands is ook prima.

Alvast bedankt!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Er zijn heel veel telefoons die je met een kabel met de PC kan verbinden. Bij de meeste programma's heb je aanvullende software nodig om de telefoon dan ook daadwerkelijk te kunnen benaderen via de PC, bijvoorbeeld Nokia PC Suite of Nokia OVI Suite. Deze programma's draaien veelal onder de gangbare Windows-versies. Zo'n combinatie heb je dus nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Maar ik bedoelde meer een specifieke telefoon, aangezien volgens mij geen enkele telefoon-vergelijksite een optie heeft voor "met computer verbindbaar". Ik wil het implementeren in een programma, dus een GUI is niet handig, maar de meeste telefoons worden wel door Gnokii/gammu ondersteund.