Sony Vaio en Wifi = Drama

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 09:31
Goededag mede tweakers,

Ik heb sinds vorig jaar januari een Sony Vaio laptop waarmee ik thuis nooit gebruik kan maken van draadloos internet. Als ik verbinding maak met het draadloze netwerk thuis dan valt het hele WiFi uit en dan kan helemaal geen andere apparaat thuis nog verbinding krijgen.

Nou dacht ik dat het aan mijn laptop lag dus heb ik hem sindsdien altijd gebruikt met een UTP kabel, maar sinds gister heb ik thuis een tweede Sony Vaio die ik heb samengesteld. En hiermee heb ik precies hetzelfde probleem. Het lijkt wel alsof Sony mijn hele WiFi kapot maakt voor alle andere apparaten.

Ik heb een beetje op internet gezocht, maar heb eigenlijk niks kunnen vinden dat heeft geholpen. Heeft iemand hier ervaring mee en wil mij hiermee helpen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik gebruik trouwens een Sitecom router.

Groetjes,
Bicer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Type sony laptop en type sitecom router ? :). Drivers/windows geupdate?

[ Voor 23% gewijzigd door Ventrigo op 13-04-2011 21:51 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Vooral de netwerkkaart is interessant... De router kan ook wel. Het glazenbollenverhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
De nieuwe laptop is een Sony E-series

SONY MODEL: 'VPCEB4X5E'

De netwerkkaart is er een van Atheros dacht ik, maar daar zou ik nog naar moeten kijken. Momenteel heb ik de laptop niet bij de hand. Morgen kan ik wel even een lijstje zetten met de hardware die en de nodige productnummers, maar het verhaal zegt jullie beide niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En alleen thuis van? Zou namelijk best je router kunnen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
Tsurany schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:58:
En alleen thuis van? Zou namelijk best je router kunnen zijn.
Jaa, alleen thuis op school kan ik wel normaal gebruik maken van het draadloze internet. Ik twee weken geleden een andere router gekocht van Linksy's Cisco een platte met zo'n mooi design, maar dat helpte ook niet echt.

Is er een router dat je mij kan aanraden? Ik zat te denken aan die wat oudere cisco routers blauw/paars met zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Bicer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:55:
De nieuwe laptop is een Sony E-series

SONY MODEL: 'VPCEB4X5E'

De netwerkkaart is er een van Atheros dacht ik, maar daar zou ik nog naar moeten kijken. Momenteel heb ik de laptop niet bij de hand. Morgen kan ik wel even een lijstje zetten met de hardware die en de nodige productnummers, maar het verhaal zegt jullie beide niks?
Ventrigo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:50:
Type sony laptop en type sitecom router ? :). Drivers/windows geupdate?
offtopic:
Doe mij maar een appel. Groenteboer: Wat voor appel? Een groene.

Een merk + type is toch een unieke combinatie en kunnen we wat beter adviseren. Zoals mijn offtopic reactie kunnen we moeilijk raden of kijken in onze glazenbol ;).

Vandaag alleen al van Microsoft Windows Update 20 updates en voor jou misschien een nieuwe laptop, maar bij sony zitten ze ook niet stil met ontwikkelen ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Ventrigo op 13-04-2011 22:14 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
Sitecom WL 351 Wireless Gigabit Router 300N X3

Dit is de router ik heb nog geen updates gedaan van windows en drivers aangezien de laptop nog geen dag oud is. Ik verwacht dat een product van 650€ meteen moet gaan werken zoals het hoort. Op internet staan een aantal dingen met de hotkeys en instellinen met de services.

Even een toevoeging, ik heb thuis ook nog een derde laptop een 4 jaar oude Acer Laptop en die doet gewoon goed. Daarmee kan ik overal in het huis verbinding maken met het WiFi. Handig om te melden dacht ik zo :p

[ Voor 19% gewijzigd door Ozz op 13-04-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:47
Ha Bicer,

Ik gebruik nu al zo'n 7 jaar Sony VIAO laptops, maar ik herken je probleem totaal niet.(op een setting instelling na)
Mijn huidige laptop, VGN - NR 21S/S heeft een Intel 802.11 a/b/g/ draft N chip aan boord en presteert zelfs beter dan mn PCI Linksys WMP600N.

De Intel chip maakt met alle soorten en maten draadloze netwerken verbinding, van 3com tot Cisco en van Sitecom tot Speedtouch.

Ook nog even een tip: als je een beetje technisch bent, check dan even in apparaat beheer de settings van je Wlan adapter. Sony maakt meestal wel geavanceerde drivers met een hoop keuze mogelijkheid. Als net de settings niet goed staan is Sitecom een ware hel (eigen ervaring met een vgn-fe11m).

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
D_Jeff schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:28:
Ha Bicer,

Ik gebruik nu al zo'n 7 jaar Sony VIAO laptops, maar ik herken je probleem totaal niet.(op een setting instelling na)
Mijn huidige laptop, VGN - NR 21S/S heeft een Intel 802.11 a/b/g/ draft N chip aan boord en presteert zelfs beter dan mn PCI Linksys WMP600N.

De Intel chip maakt met alle soorten en maten draadloze netwerken verbinding, van 3com tot Cisco en van Sitecom tot Speedtouch.

Ook nog even een tip: als je een beetje technisch bent, check dan even in apparaat beheer de settings van je Wlan adapter. Sony maakt meestal wel geavanceerde drivers met een hoop keuze mogelijkheid. Als net de settings niet goed staan is Sitecom een ware hel (eigen ervaring met een vgn-fe11m).
Hey bedankt voor je reactie, ik ga morgen even aan de gang met driver updates en windows updates. Even alles grondig uitzoeken en de dingen van hier even meenemen. Ik laat morgen weten of het wat is geworden.

Bij apparaat beheer heb ik al gekeken, maar daar zitten maar 4/5 opties waar ik mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Bicer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:40:
[...]

Hey bedankt voor je reactie, ik ga morgen even aan de gang met driver updates en windows updates. Even alles grondig uitzoeken en de dingen van hier even meenemen. Ik laat morgen weten of het wat is geworden.

Bij apparaat beheer heb ik al gekeken, maar daar zitten maar 4/5 opties waar ik mee kan spelen.
Erg karig moet ik zeggen. Wel nog even van belang: Draait er een 64 bits versie van Windows / Linux op je machine? In Linux moet dit niet echt een probleem zijn, maar Windows x64 (sommige gevallen van Home Prem. uitgezonderd) is ook nog een keer de veroorzaker van veel connectie problemen.
Het pakken van een 64 bits driver van bijv Vista of XP kan heel soms helpen, maar 4 / 5x faalt het. Hou daarbij ook rekening dat dit wlan chip een DOA (Death On Arrival) geval kan zijn.

Telefoontje naar Sony Nederland kan helpen (goeie ervaringen met die gasten, mist je de juiste aan de lijn krijgt - iest wat soms even kan duren).
Hint: zorg wel dat je het 020-nummer kiest in plaats van het 0900 nummer, scheelt een hoop in de kosten :P

Succes ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Laatst online: 13:33
Wat bij mijn Vaio problemen geeft bij draadloze netwerken is het gebruik van de 5GHz-frequentie en het 40MHz-kanaal van 802.11n. Probeer eens met alleen 2.4GHz en 20MHz te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Die Sitecom router zendt niet uit op 5GHz dus daar hoeft hij niet naar te kijken, 20/40MHz kanaalbreedte zou kunnen. Welke beveiliging gebruik je? Zou in ieder geval WPA(2) met alleen AES moeten zijn. Doet niet toevallig aan MAC filtering per ongeluk?

[ Voor 75% gewijzigd door Nivk op 14-04-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Hier is de ontvangst ook bagger. Het lijkt wel of het signaal van de laptop zelf niet goed aankomt. Dit duid denk ik op te weinig zendvermogen. De signaalsterkte van mijn WiFi zit standaard tussen de 50 en de 60 dB op die momenten, dus daar hoef ik het niet te zoeken. Ook heb ik bewust een kanaal zonder storingen uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelfde soort problemen gehad met mijn Viao, en met mijn oude asus van 7 jaar oud nooit,
Bij mij was het probleem dat verbinding steeds werd verbroken wanneer de laptop niet aan de oplader lag. Dit bleek te komen door een instelling in het energie managment systeem. Daarstond aangegeven dat deze op energie zuinige stand dit ook beperkt is. Deze aangepast en nooit meer problemen misschien een oplossing?

gr rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter v D
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:58
AR9285 Wifi chip toevallig ? Ik heb ook een Sony Vaio E, waarbij het wifi verhaal een ramp was. Sinds ik de laatste drivers van Artheros zelf geinstalleerd heb heb ik nergens last meer van. Ik kan een stuk minder instellen, maar het werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ Rexie:
Ik herken het probleem met een Vaio FE11M. (Win xp MCE 2005, NL - SP3).
Ik heb de HDD vervangen omdat die extreem traag was geworden na 6,5 jaar intensief gebruik en vervolgens een 'clean install' uitgevoerd met Win 7 Pro, 32bits. Heb vervolgens de chipset driver geïnstalleerd en de standaard wifi driver van Windows 7 laten gebruiken.
Einde probleem. 8)

Pagina: 1