Toon posts:

Uplink regelen op switch... ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik ben dus van plan om m'n netwerk ff wat te verbeteren. Ik heb nu allerlei aparte netwerk segmenten voor printer, inet sharing en file sharing etc. Niet echt ideaal dus en bovendien zijn het allemaal 10 mbit hubs.

Nu ben ik van plan om deze fijne switch te kopen: http://www.inmac.nl/Detail.tmpl$search?db=db/catalog.db&eqskudata=DEH4485&cart=30606888421088226
360,- piek, dat vond ik wel een zeer scherp prijsje.

Nou wil ik er het volgende mee gaan doen: alle PCee's en printers op de poorten aansluiten op 100 mbit half duplex. De server PC op 100 mbit full duplex (dat is toch het beste, de server full duplex geven dacht ik ?), mn kabel op de uplink poort (IP is geen probleem). Maarrr, het probleem is, ik heb een schrale 64 kbs download limit :( Daarom wil ik niet alle 5 de pcee's uit het netwerk gebruik laten maken van de uplink, want dan trekt m'n familie het arme kabeltje leeg...
Is het dus, op een of andere manier, mogelijk om *in* de 3com switch in te stellen wie de uplink port used en wie niet. En zo niet, met welke switch kan dit wel ? Of zijn er bepaalde workarounds ? Via de software regelen voel ik niet zoveel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
C'mon iemand heeft deze switch toch wel staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:48
Ik heb de switch niet, maar ik zou hem daar niet halen...
Wasde prijs inclusief BTW??

In ieder geval istie hier goedkoper...:
http://shop.informatique.nl/cgi-win/artovz.exe?g=NWAC

En als je ffe belt naar hen kunnen ze ook alles over vertellen..

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 13:48
Ik heb trouwens je vraag nog effe door genomen..

Maar alles pc's gaan via de server naar internet..?
Dan is dat toch gewoon in te stellen dat sommige pc niet en anderen wel naar internet kunnen.. Dacht ik :?
Oke ik weet dat je niet een software oplossing zogt, maar het lijkt me niet dat een switch voor jouw een oplossing gaat bieden, tenzijn het een HELE dure switch wordt..
Correct me if i am wrong.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
als je al iets kan gaan instellen in de switch van wie wel en wie niet, dan moet het al managed zijn.. lekker kostelijk dus

denk niet dat je een switchje van onder 500 piek gaat vinden die managable is (zeker niet van cisco of 3com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
effe opnieuw gelezen:

en of je met zo'n managed switch de bandbreedte op 1 poort per route kan instellen.. geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan je behoorlijk wat instellen aan die switch, dit programma krijg je erbij:
http://www.3com.com/solutions/documents/guides/100507.html

Alleen ik weet dus niet of je de uplink er ook mee kan instellen.

By the way, ik gebruik op dit moment nog m'n 2e pc als server om mn kabel te sharen met deze pcee, dus dan kan ik het idd software matig instellen. Maar binnenkort krijg ik adsl, en dan doe ik het kabeltje gewoon direct naar de uplink poort. Anders moet die 2e pcee namelijk constant aan blijven staan als server... Dus software matig instellen is er dan niet bij.

Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

hey slimmerd, je hebt wel een router nodig, als je je kabel aan die switch hangt...

en die hoeft niet op de uplink poort hoor.
op die router kun je dan instellen wie er wel/niet toegang hebben.

Als je ook nog wilt regelen wie/welke applicaties zoveel procent brandbreedte mogen hebben, moet je een bandbreedte shaper pakken. een packter shaper van packeteer bijv. kijk dan op http://www.packeteer.com
Dit is wel wwn kostbare aangelegenheid.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je nou goed had gelezen route ik mn kabel nu al dmv een router pc. Maar binnenkort krijg ik adsl en die adsl modem DHCP'ed maximaal 4 IP's, dus daar heb ik geen router voor nodig. En dus zal ik het hardwarematig moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dan kun je dus die zut niet instellen, omdat bandbreedte managment en QoS nu eenmaal niet op layer 2 plaats vind.

Als je die dingen wilt doen, heb je een router nodig.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Op zondag 18 maart 2001 16:23 schreef Vesuvius het volgende:
Als je nou goed had gelezen route ik mn kabel nu al dmv een router pc. Maar binnenkort krijg ik adsl en die adsl modem DHCP'ed maximaal 4 IP's, dus daar heb ik geen router voor nodig. En dus zal ik het hardwarematig moeten instellen.
Als je nou je ouders via de server laat internetten met 1 verbinding en een beperking op 60KB bijv. Dan storm jij ze voorbij met je eigen verbinding :)
Pagina: 1