verbindingsbrug? of een ander idee om mijn internet te delen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136637

Topicstarter
hallo!

de situatie is alsvolgt:

ik heb een pc die internet heeft via een router
ik heb een laptop die geen internet heeft want die valt niet in het bereik van die router.

Ik begreep dat je een draadloos netwerk kan doorsturen via een verbindingsbru(dus via de pc die wel internet heeft). Maar ik begrijp daar niks van.
Kan iemand mij het uitleggen?

ik heb windows 7 (en een mac laptop) en alles is draadloos.

tnx john.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136637 op 13-04-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een repeater bedoel je denk ik.

Ik neem even wat aan, maar als je nu even uitlegt welk doel je probeert te bereiken zou dat al helpen.
e.g. wil je de laptop bedraad op de pc aansluiten. of ... zeg het maar

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 13-04-2011 19:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

even googlen op windows internet sharing. Heb je wel 2 netwerkkaarten voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

Pos

Mijn huidige setup heeft denk ik iets wat jij bedoelt. En werkt alleen als mijn pc aan staat.

Mijn pc maakt draadloos verbinding via een wifi usb adapter met een draadloze router. In het adapter management staat mijn usb adapter op "netwerk delen"
Die deelt de verbinding met mijn pci ethernet aansluiting waar een 20 mtr utp kabel in zit die weer naar een andere router gaat, en daar zit de rest draadloos op verbonden.

Ze hebben alleen internet als ik mijn pc aan heb staan, anders kunnen ze elkaar alleen maar bereiken via de 2e router.

Owjah, de utp kabel gewoon in de WAN poort knallen, dhcp aan laten in de 2e router, werkt als een speer hier. Als ik niets uit spook op deze pc heeft de rest gewoon volledige bandbreedte

[ Voor 14% gewijzigd door Pos op 13-04-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136637

Topicstarter
zoals "pos" het heeft wil ik het ook.

Ik moet dus een tweede netwerk kaart hebben en een router om het op die manier te laten werken.
Dat die pc altijd aan moet is geen probleem.
alvast bedankt in ieder geval. mocht het niet lukken dan zet ik het wel hier neer. maar eerst van de week die twee dingen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

Pos

Ik neem aan dat je pc wel een ethernet aansluiting heeft toch? Waar je dus bekabeld mee zou kunnen internetten. Ik veronderstel dat je nu draadloos verbinding maakt met die router?

Zoja, dan hoef je alleen nog een andere router aan te schaffen. Zo nee, dan dus nog een wifi adapter en router.
Pagina: 1