Momenteel loop er een project tussen onze instelling (overheid - museum) en Samsung. Het is de bedoeling een app te maken die binnen het museum gebruikt kan worden om de bezoeker een extra dimensie aan het bezoek te bezorgen.
Binnen dit project zitten we met een groot probleem. Diefstal. Elke persoon die het toestel uitleent, kan er bij manier van spreken gewoon mee buiten wandelen. Om dit op te lossen denk ik aan een aantal zaken:
Softwarematig is veel mogelijk op het apparaat. Maar als er op de launchday al een aantal devices gestolen zijn, maakt dit een enorme slechte indruk.
Zijn er zaken die ik over het hoofd aan het zien ben?
Binnen dit project zitten we met een groot probleem. Diefstal. Elke persoon die het toestel uitleent, kan er bij manier van spreken gewoon mee buiten wandelen. Om dit op te lossen denk ik aan een aantal zaken:
- Gebruik maken van de wifi capaciteit. Er staat een wifi router aan de uitgang. Op het moment dat de tablet deze detecteert maakt hij lawaai en licht. Het probleem hierbij is dat de samsung tab zelf geen groot volume heeft.
- Gebruik maken van RFID chip ingebouwd in een externe case. Hier zitten we met het probleem dat ik voorlopige geen waardige cases vindt die afgesloten kunnen worden met een soort slot.
- Vragen van de identiteitskaart. Dit is juridisch niet ok. Ook zal een echte dief zijn kaart namaken. Enkel de "goede huisvader of moeder" zal hier benadeeld door zijn.

Zijn er zaken die ik over het hoofd aan het zien ben?