Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Een week of 3-5 geleden heb ik mijn Nexus S in ontvangst genomen. Alles leuk en aardig, maar ik heb een paar keer met de simkaart gewisseld in mijn oude iphone.

Na een stuk of 4-5 verwisselt te hebben moest het er toch van komen: er ging iets kapot..

Toen ik goed keek in de simkaart lezer van de nexus waren 2 gouden pinnetjes losgescheurt met het uithalen van de simkaart.

Mijn vraag is: wat kan ik nu het beste doen? De telefoon werkt nog goed, is wel geroot, en ik heb uit commentaar van anderen begrepen dat ik het beste eerst kan "unrooten". Maar tot hoever valt dit allemaal onder de garantie? Ik heb de telefoon bij Belsimpel.nl gekocht.

De twee pinnetjes heb ik ook nog, maar die zijn zo klein, dat krijg ik denk ik niet gemaakt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De mechanisch schade kan onmogelijk veroorzaakt worden door een firmware update dunkt me daar mogen ze niet moeiijk over doen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Maar dat kunnen ze wel, en zullen ze ook. Sowieso betwijfel ik of zulke mechanische schade onder de garantie valt. Lijkt me een gevalletje user error --> geen garantie.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij was het zo dat sowieso binnen het eerste half jaar de verkoper moet aantonen dat het euvel door jou veroorzaakt is, en niet andersom. Maar daar weten ze binnen Shopping Forum meer van, dus ik schop je topic daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat voor SIM heb je gebruikt? Is het een 'normale' SIM of is het zo'n 2FF/3FF combi SIM?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
FooLsKi schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:44:
Wat voor SIM heb je gebruikt? Is het een 'normale' SIM of is het zo'n 2FF/3FF combi SIM?
Micro-sim met een verleng houdertje zodat het een full size wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dan zijn die pinnetjes daarachter blijven hangen... Ik hoop voor je dat Samsung/Google een beetje coulant is, anders zal je de kosten voor de reparatie mogen betalen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
FooLsKi schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:59:
Dan zijn die pinnetjes daarachter blijven hangen... Ik hoop voor je dat Samsung/Google een beetje coulant is, anders zal je de kosten voor de reparatie mogen betalen.
Als ik advocaat was en in amerika woonde had ik misschien T mobile de schuld kunnen geven.

Het is namelijk hun simkaart en simhouder! :P

Jammer genoeg is dat niet zo, en ik ga dus eerst belsimpel lastig vallen met mijn probleem.

Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een Galaxy S kun je gewoon vrij simpel naar stock firmware flashen, gok dat dit met een Nexus S ook wel kan, toestellen zijn grotendeels t zelfde. Goed zoeken ook ff op xda-developers.org, zo zullen ze nooit zien dat je geroot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:46
F1xxer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:55:
[...]

Micro-sim met een verleng houdertje zodat het een full size wordt.
Ik weet dat je bij Nokia geen garantie hierop krijgt omdat je een Microsim gebruikt hebt, maar durf niet te zeggen hoe Samsung daar tegen over staat. Eigenlijk valt het onder user error volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:38

KoudeAardbei

Moderator

Het solderen van de 2 pinnetjes is echter niet onmogelijk, mocht hij bij reparatie door de mand vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kalua schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:02:
[...]

Ik weet dat je bij Nokia geen garantie hierop krijgt omdat je een Microsim gebruikt hebt, maar durf niet te zeggen hoe Samsung daar tegen over staat. Eigenlijk valt het onder user error volgens mij..
WTF! Serieus? Ik kreeg laatst een simkaart van Hi en daar hadden ze alleen maar een microsim en een houdertje.... Betekent dit dat je volgende keer om een hele simkaart moet vragen als die erin moet?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Kalua schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:02:
[...]
En hoe komt Nokia er achter dat je een microsim hebt gebruikt? Die stuur je immers niet mee als het toestel ter reparatie wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zal wel aan de aard van de beschadiging te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07 22:18

M2M

medicijnman

Dan nog, als je niet lomp met de telefoon bent omgegaan, is het óf de schuld van de fabrikant van de telefoon ivm support voor microsimkaartjes, of de schuld van de telecomprovider die jouw de simkaart levert. Inclusief verlengstukje. Een van beide partijen zou dan beter moeten weten, tenzij er duidelijk in documentatie van een van beide onderdelen staat aangegeven dat microsim mogelijk schade doet aan je telefoon.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
In de garantiebepalingen van de meeste telefoons staat gewoonlijk wel iets, dat erop neerkomt, dat toebehoren, die niet van de betreffende fabrikant zijn, mogelijk schade kunnen toebrengen aan het toestel.
Heb zelf nooit een Samsung gehad, dus ik weet niet, of dat bij dit merk ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:46
M2M schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:46:
Dan nog, als je niet lomp met de telefoon bent omgegaan, is het óf de schuld van de fabrikant van de telefoon ivm support voor microsimkaartjes, of de schuld van de telecomprovider die jouw de simkaart levert. Inclusief verlengstukje. Een van beide partijen zou dan beter moeten weten, tenzij er duidelijk in documentatie van een van beide onderdelen staat aangegeven dat microsim mogelijk schade doet aan je telefoon.
In dit geval zal het de schuld van het netwerk/winkel zijn waar je de simkaart hebt gekregen. In de handleiding van nieuwe nokia testellen(C7, N8 en E7 bijv.) staat expliciet dat het gebruik van een microsim icm adapter mogelijk schade kan toebrengen aan het toestel.

Je krijgt dan dit soort beschadigingen, voornamelijk bij sim-readers waar je de simkaart moet inschuiven.:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755050/Defect-SIM-reader.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Kalua op 16-04-2011 10:25 ]

Pagina: 1