• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
Mijn pc is laatst geupgrade (i7 2600K, Asus P8H61, GTX570, 2x4gb corsair ofzo), heb nog twee problemen:

-PC wil niet sleepen. Kies ik sleep, scherm gaat uit, en 1 second later springt het weer aan.

-Mijn Wacom tablet (ik werk hier professioneel mee, is me erg belangrijk) werkt niet meer als het scherm in standby is gegaan (dus gewoon power save, zwart, geen sleep ofzo aangezien dat niet gaat).
Ik moet volledig rebooten voordat de tablet weer normaal werkt.

Wacom & Geforce drivers heb ik zonet naar de allerlaatste versie geupdate, dus dat kan het niet zijn. Wel is mijn Windows al even aan het zeuren dat ik opnieuw moet activeren door de mobo switch, kan ik pas vrijdag doen als ik inet heb. Zal hier toch niet aan liggen?
Heb ook wat bios opties overlopen, zie niks relevant. Moet ik mss een nieuw bios flashen ofzo?
Heb bijna al spijt dat ik Asus ipv Gigabyte heb gekozen...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Xoliul schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:56:
Heb bijna al spijt dat ik Asus ipv Gigabyte heb gekozen...
Omdat er één klein puntje niet meteen werkt? ;)

Je zou de logfunctie van de MCE standby tool kunnen gebruiken om te achterhalen waarom het systeem uit standby komt. Met diezelfde tool kun je trouwens ook instellen welke onderdelen je systeem uit standby mogen halen, iets wat ook nog wel eens van pas kan komen met dit soort problemen.

Wat betreft de Wacom, heb je in het apparaatbeheer bij de Universal Service Bus-controllers gekeken of er ergens aangevinkt staat dat het apparaat uitgeschakeld mag worden om energie te besparen?

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 13-04-2011 18:19 ]

Desktop | Server | Laptop

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

kijk ook even in de bios wat de opties zijn voor usb devices, zoals legacy usb en mouse. als ik die uitzet doet me muis (die echt niet legacy is) het ook niet meer na standby

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
Hey Rupie,

tja, ik verwacht dat een moederbord eigenlijk gewoon werkt. Moet wel zeggen dat dat BIOS met mouse support wel nice is tov de oudere P35.

Maar dik bedankt voor die tip van MCE standby toool, die heeft alles gefixed! Sleep mode op Standby gezet, en wat USB fix checkboxjes aangevinkt, en beide problemen zijn opgelost!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
nieuwe hardware = verse windows installatie. je zult windows opnieuw moeten installeren, en daarna alle nieuwste drivers moeten downloaden van de website. de sleep functie kun je zelf instellen in windows. het ligt niet aan Asus het ligt eerder aan de gebruiker.

gametag: estruqiarixs