Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 15:43
Geachte Leden,

Na dat ik de stroom van mijn router er afgehaald had en er weer stroom opgezet heb werkt mijn router niet meer, Resetten via stroom op knopje mag niet baten, Ik gebruik zelf een kabel en mijn ouders en mijn zus gebruiken draadloos internet via een usb adapter (usb100n van linksys) de router is zelf ook van linksys en voor zien vaan een dd-wrt firmware. Wat kan ik doen? Ik krijg via de modem wel internet via kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

lier

MikroTik nerd

Ehm...wat werkt niet?

Gaan de lampjes branden?
Geeft de client aan dat er een netwerk is?
Krijg je een IP adres?

Kan me voor stellen dat het draadloos deel niet meer (goed) werkt, zou me eerst richten op bedraad.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:44

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Heb je ook de 60/60/60 reset uitgeprobeerd speciaal voor DD-WRT. ;)

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
de lampjes gaan branden, hij gaat dan het internet indecticeren ofzo, en dan staat er een geel driehoekje, ik heb geen geen internettoegang en ik kan ook niet in mijn router komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:41:
de lampjes gaan branden, hij gaat dan het internet indecticeren ofzo, en dan staat er een geel driehoekje, ik heb geen geen internettoegang en ik kan ook niet in mijn router komen.
Post om te beginnen eens een IPCONFIG /ALL van je via draad aangesloten pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Hari-Bo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:39:
Heb je ook de 60/60/60 reset uitgeprobeerd speciaal voor DD-WRT. ;)
????? Dit klinkt mij echt niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:50:
[...]
????? Dit klinkt mij echt niet bekend?
Ik zie nu net dat het de 30/30/30 reset heet
HIER meer info. :)

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
moet ik dan de rest knop in houden 30s en dan de stroom er af ofzo? ze hebben het even een bootlader ofozo maar wat is dat? is dat die adapter die erbij hoord ofzo?

[ Voor 41% gewijzigd door dnlffn op 13-04-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:04:
moet ik dan de rest knop in houden 30s en dan de stroom er af ofzo?
Dat staat netjes op de Wiki pagina uitgelegd, ik ga niet alles voorkauwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Kabel modem al eens 30 min uit gehad?
Afhankelijk van je provider kan dat nodig zijn (zeker als je tussentijds een pc aangesloten hebt gehad).

offtopic:
Goed lezen kan echt geen kwaad:

How to do a "30/30/30 reset"

To do a "hard reset for anyone not knowing OP or otherwise, hold the reset button with the power on, for 30 seconds, then while continuing to hold the reset button, unplug the linksys router, continuing to hold the red button in the back for 30 seconds, and while still holding it in, plug in the power again and keep holding the reset button for an additional 30 seconds. This will wipe the nvram out. Keep in mind with hard resets the linksys routers can be touchy I had to do it three times till it fully cleared out the nvram on mine" I think this forum poster actually meant that it will reset back to firmware/factory defaults, but as stated above, it could have unpleasant results "on some less-supported hardware".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
modem heb ik al van stroom af gehad en ook al via de reset knopje gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

IPCONFIG /ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Bij Linksys is dat de 30-30-30 methode (reset knop voor 30 sec, stroom af 30 sec, stroom op met reset knop voor 30sec). Dit heb ik geprobeerd maar dit lukt niet? (het vreemde is dat de lampjes niet uitgaan als ik de reset knop voor de eerst 30s ingedrukt houw

Ipconfig /all heb ik nog niet geprobeerd, maar dit venster blijft ook niet staan, het gaat direct weg als ik het inklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:33:
Bij Linksys is dat de 30-30-30 methode (reset knop voor 30 sec, stroom af 30 sec, stroom op met reset knop voor 30sec). Dit heb ik geprobeerd maar dit lukt niet? (het vreemde is dat de lampjes niet uitgaan als ik de reset knop voor de eerst 30s ingedrukt houw

Ipconfig /all heb ik nog niet geprobeerd, maar dit venster blijft ook niet staan, het gaat direct weg als ik het inklik
Ik dacht dat je DD-WRT draaide?

Start, uitvoeren
CMD[enter]
IPCONFIG /ALL[enter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Oke , Bedankt en hoe kan ik hier een printscreen posten? Of moet ik het in tekst neer zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Geen printscreen gebruiken (gaat mogelijk ook ten koste van informatie), maar de tekst tussen [co de]"hier de tekst"[/co de] plaatsen. Nog wel even de spaties eruit halen...

Weet je hoe je tekst kan markeren/kopiëren vanuit een command prompt?

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 13-04-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
lier schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:36:
[...]

Ik dacht dat je DD-WRT draaide?

Start, uitvoeren
CMD[enter]
IPCONFIG /ALL[enter]
klopt is draai dd-wrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:53
Laatst ook gehad met WRT320N en DD-wrt, mijn wifi deed het niet meer, dus wilde router rebooten. Deze kwam niet meer online (hij ging wel aan, maar kon er niet meer bijkomen) . Resetten en opnieuw instellen was de oplossing bij mij.

Dus probeer nog een keer de 30/30/30 reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
lier schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:44:
Geen printscreen gebruiken (gaat mogelijk ook ten koste van informatie), maar de tekst tussen [co de]"hier de tekst"\[/co de] plaatsen. Nog wel even de spaties eruit halen...

Weet je hoe je tekst kan markeren/kopiëren vanuit een command prompt?
dit weet ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
krijn1985 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:45:
Laatst ook gehad met WRT320N en DD-wrt, mijn wifi deed het niet meer, dus wilde router rebooten. Deze kwam niet meer online (hij ging wel aan, maar kon er niet meer bijkomen) . Resetten en opnieuw instellen was de oplossing bij mij.

Dus probeer nog een keer de 30/30/30 reset
ik had hem al gedaan maar de lampjes gaan ook niet uit als je de reset knop indrukt? voor het eerst van de 30/30/30 dus ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Rechter muisknop
[Markeren]kiezen
Tekst selecteren
Rechter muisknop

Plakken

O-)
daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:57:
ik had hem al gedaan maar de lampjes gaan ook niet uit als je de reset knop indrukt? voor het eerst van de 30/30/30 dus ik weet het niet
Staat nergens in de beschrijving (van DD-WRT) dat de lampjes uit moeten gaan.
Sterker nog, er staat zelfs beschreven dat de poster het drie keer moest doen om alles te resetten...

[ Voor 49% gewijzigd door lier op 13-04-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : GameStation
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8059 PCI-E Gigabit Ether
net Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 48-5B-39-3E-1B-32
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.144.234(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.dynamic.ziggo.nl:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:57:
[...]
De 30/30/30/ methode is al uitgelegd. Oftewel reset knop 30 sec indrukken terwijl de router aan het stroom zit, reset ingedrukt houden stroom eraf, 30 sec, reset blijven vasthouden stroom er weer op en nog is 30 sec blijven vasthouden. Zou moeten werken.

Let wel erop dat je router weer op 192.168.1.1 staat dan.

Edit: voor het geval je dus niet weet waar je reset knop zit: achterop de modem, dat knopje wat je met een pen of paperclip moet indrukken en waaronder Reset staat.

[ Voor 12% gewijzigd door krijn1985 op 13-04-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Het gaat op de router (modem is goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-05 21:49
Heb je al de WPS-button een aantal seconden ingedrukt? Heb zelf dit probleem ook gehad, en dat werkte bij mij weer. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
gerbenp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:29:
Heb je al de WPS-button een aantal seconden ingedrukt? Heb zelf dit probleem ook gehad, en dat werkte bij mij weer. :).
Ik heb dit net ongeveer een min gedaan maar ook zonder resultaat, de router is maar 1 jaar volgens mij en gisteren werkte hij nog maar toen ik alleen het stroom er afgehaald had deed hij het niet meer. ik zat zelf even wat te bedenken, kan ik mijn router niet gewoon op mijn pc aansluiten en dan proberen er intekomen zonder dat ik hem op de modem het aangesloten?

wat kan ik nu nog doen, hij wordt ook erg heet misschien is het wel oververhitting? Dit is ook bekend bij deze router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Hoe zit het eigelijk met garantie? heb je nog garantie al je er een andere firmware op zet van dd-wrt?
of is je garnatie dan meteen vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Ik denk dat je garantie vervallen is, maar dat weet ik ook niet zeker. Je zou het kunnen navragen (bij linksys).

Maar als zowel 30/30/30 methode dus niet blijken te werken en de WPS knop hem ook niet reset heb je inderdaad grote kans dat hij kapot is.

Trouwens waar had je de router staan? (aangezien hij warm wordt, dit valt bij mij namelijk wel mee...)

[ Voor 58% gewijzigd door krijn1985 op 13-04-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Ik heb deze op mijn modem liggen, en de router werdt ook erg heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:10:
Ik heb deze op mijn modem liggen, en de router werdt ook erg heet.
Je modem geeft natuurlijk ook hitte af. Weet hoeveel ruimte er boven om de router en modem was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04 13:36
Met DD-WRT werkt de reset knop op de 320N niet meer. Deze is "vervangen" door de WPS knop. Als je een 30/30/30 uitvoert met deze in plaats van de reset knop moet het werken.
Heb dit zelf ook gehad..duurde even voordat ik er achter was. Als alle lampjes op de router synchroon knipperen betekent dat overigens dat ie nog steeds gecrashed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Weiman schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:18:
Met DD-WRT werkt de reset knop op de 320N niet meer. Deze is "vervangen" door de WPS knop. Als je een 30/30/30 uitvoert met deze in plaats van de reset knop moet het werken.
Heb dit zelf ook gehad..duurde even voordat ik er achter was. Als alle lampjes op de router synchroon knipperen betekent dat overigens dat ie nog steeds gecrashed is.
Misschien had de WPS knop dus wel gewerkt bij mij en heb ik daarna alsnog 30/30/30 via de reset knop erachter gedaan. Ik dacht trouwens dat het wel werkte:
WARNING: Seems that Linksys wired the reset button to wrong gpio, so 30-30-30 reset doesn't work on this router (reset button works when dd-wrt runs). Also boot_wait is turned off by default (once you load dd-wrt, it is set to on).
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
daniel12345 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:41:
Hoe ging/ga je "in" je router?

Wanneer heb je die ipconfig/all gedaan? Terwijl je verbonden met die computer op een van de LAN poorten van je router was en je router aan stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Nivk schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:49:
[...]

Hoe ging/ga je "in" je router?

Wanneer heb je die ipconfig/all gedaan? Terwijl je verbonden met die computer op een van de LAN poorten van je router was en je router aan stond?
Ik heb dit gedaan toen mijn pc verbonden was met LAN en de router aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

daniel12345 We verwachten toch wel enig basiskennis hier op GoT, zonder dat alles uitgebreid voorgekauwd moet worden.
Het lijkt me handig als je even met een kennis die er verstand van heeft naar kijkt, dat zal een stuk soepeler gaan dan op deze manier.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Ik wou even zeggen dat het probleem is opgelost en dan de mensen die draadloos gebruiken en bekabeld dat ben ik dus :P weer internet hebben. Ik had de WPS Knop in gedukt tijdens de 30/30/30 hard reset. Toen k dit gedaan had kon ik weer in mijn router komen en alles weer aanpassen. Bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:39

djunicron

*click-swoosh-thud*

Lock-outs gebeuren wel eens met dd-wrt op de 320N. Vaak omdat je niet de juiste revisie hebt, maar ook na oververhitten.

Als je via WPS + 30/30/30 moest resetten (werkt veelal pas NA één keer normaal 30/30/30 of enkele minuten van de stroom af, dan heb je waarschijnlijk

of (1) het ding oververhit, heb je er meer dan 4 clients aan hangen? al dan niet (2) niet netjes een 30/30/30 -> restore defaults gedaan ná het flashen. Je krijgt dan namelijk een semi-brick, maar niet altijd meteen.

Als hij het nu weer doet, doet, ga dan ALSNOG even naar adminstration & restore defaults. Je moet dan alles inderdaad even opnieuw instellen, maar anders is er een grote kans dat dit nogmaals gebeurt.

Daarnaast, is het ten zeerste aan te raden om je router te underclocken. Linksys heeft de chip namelijk van 300 naar 354mhz overclockt, wat vooral bij zowel bekabeld als wifi gebuik tot oververhitting leid.

Wat je daarvoor moet doen is net als bij IPconfig, naar dat dos-schermpje gaan.

Type daar:
telnet <router IP> (dus standaard 192.168.1.1)
je moet dan inloggen, doe dit dus. (als je net gereset hebt, kan dit dus niet, vul eerst gebruikersnaam / wachtwoord in)
Het kan zijn dat alleen gebruikersnaam "root" goedgekeurd wordt.

In dat menu type je vervolgens (ZONDER TYPO's) in:

nvram set clkfreq=300,150,75 <enter>
nvram commit <enter>
reboot <enter>

Kijk vervolgens na de reboot even of het gelukt is in de router onder status. Je ziet daar dan je chip staan en 300mhz ipv 354. Kans op oververhitten is nu 10x zo klein, snelheidsverschil is verwaarloosbaar.
Pagina: 1