Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Ik heb trouwens, nu ik eraan denk, ook Dane Elec met Hyundai. Werken prima hier.
Ik kreeg ze wel in een dane-elec "cd-rom" hoesje, maar je weet het nooit
Ik heb pas een 128MB PC-133 Dane Elec dimm met Samsung chips gekocht.. Er zat al 2x 64MB in. Het vreemde was dat ik telkens een foutmelding kreeg bij het opstarten van Windows (telkens een andere, meestal beschermingsfouten) als ik ze er zo in had zitten:
Dimm slot 1 -> 128 MB
Dimm slot 2 -> 64 MB
Dimm slot 3 -> 64 MB
Bij het opstarten en in de bios werd wel keurig 256 MB aangegeven...
Met alleen de 128 MB erin waren er geen problemen en met de 128 MB in slot 3 (en de 64 in slot 1 en 2) ook niet. Zo heb ik het nu dus erin zitten en het werkt perfect, maar toch is het vaag dat de plaats van die dimmetjes iets uitmaakt..
Is er trouwens veel verschil tussen bijv. Samsung, Infineon en Hyundai chips?
#
Ik heb in mijn pc twee Dane Elec 128 mb reepjes. Eentje met Toshiba en eentje met Hyundai chips. Ze trekken allebei 143 mhz cas2. De Toshiba houdt er dan mee op (beschermingsfouten enzo), en de Hyundai heb ik nog niet hoger getest.
Ik denk dus eigenlijk dat er wel verschillen tussen de chips zijn, maar hele grote verschillen, nee.
Kun je het mij vertellen?
evt via icq <- HINT!?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml

dat krijg ik als ik ctspd probeer te runnen...
heel vaag.....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Dan herkent ie het. Ik krijg die error ook, hoor.
Verwijderd
Ik heb twee maanden geleden ook 128 MB Dane-Elec met Samsung chips gekocht en in SiSoft Sandra (diagnose prog.) gaf hij "Winbond Electronics" als manufacturer (fabrikant) aan...
Ik vondt dit zelf ook een beetje vreemd omdat mijn andere geheugen module wel goed herkent werdt (Siemens). Ik heb toen Dane-Elec een mailtje gestuurd (reageren erg snel gelukkig) en iemand van de technische afdeling zij ongeveer het volgende:
Op de geheugen module zit een zgn. SPD EEPROM en daar staat de gegevens in over de fabrikant etc. Nu hebben ze bij de JEDEC (een wereldwijde organisatie van geheugen ofzo) een fout gemaakt door Dane-Elec en Winbond Electronics samen hetzelfde nummer te geven. Diagnose prog. zoals Sandra halen de info uit de EEPROM en zo komt het dat Sandra Dane-Elec geheugen aangeeft als Winbond. Inmiddels is dit probleem gemeld bij de JEDEC en zal het worden gewijzigd.
Als het goed is zou hij dus Winbond moeten aangeven of gewoon Dane-Elec (als dat EEPROM probleem al verholpen is). Dat hij "C Memory" aangeeft is inderdaad wel een beetje vreemd. Probeer anders SiSoft Sandra 2001 standard eens, is shareware en gratis te downloaden op www.download.com
Wat betreft de beschermings fouten die je systeem aangeeft tijdens het opstarten (is een bekend probleem als je nieuwe hardware plaatst). Heb ik ook gehad. Dane-Elec rade aan om Windows opnieuw te installeren, heb ik niet gedaan maar ik heb wel in mijn BIOS 'quick boot' ingesteld. Nu was het probleem verholpen.
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft...
Verwijderd
Dane-Elec heeft verschillende handelsnaamen.
Dane-Elec Manufacturing (was vroeger C-Memory, product ook bekend as Cube Memory)
Dane-Elec Corp (Dane-Elec in Amerika)
Dane-Elec Holding (moedermaatschappij van Dane-Elec B.V.)
Met vriendelijke groet,
Dustin James
Dane-Elec B.V.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Aantal posts: 1
Gem. aantal posts/dag: 1
Da's toevallig, vandaag geregistreerd en ook 1 post.
Op een of andere manier is er bij dane elec een seintje (van een collega?) binnengekomen over dit topic.
Hail to the king baby!
Ik heb 3 reepjes Dane-Elec:
1xInfineon 128MB (2-side)
1xSamsung 128MB (1-side)
1xSamsung 256MB (2-side)
De eerste reep zat er standaard in. De laatste twee reepjes waren naar keuze: ik kon kiezen tussen Infineon en Samsung, heb gekozen voor Samsung (er was een serie Infineon met problemen...).
Nu lees ik dat Dane-Elec ook Hyundai chips gebruikt. Als ik dat had geweten dan was ik zeker voor de Hyundai gegaan.
Dus samenvattend:
- hoeveel soorten chips gebruikt Dane-Elec?
- zijn er prijsverschillen bij gebruik verschillende chips?
(tussen de Infineon en de Samsung geen, kan me voorstellen dat de Hyundai duurder is)
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Heel simpel, Dane Elec is gewoon een verzamelnaam. Zij kopen schips in en verkopen dat onder de naam Dane Elec.Op vrijdag 27 juli 2001 11:59 schreef Titanicfanatic het volgende:
Aan die meneer van Dane-Elec: kunt u mij uitleggen waarom 2 "dezelfde" reepjes Dane-Elec 256MB PC133 CAS2 problemen met elkaar geven? Ik heb er gisteren dus 1 bijgeplaatst en als ik ze in bank 0 en 1 zette dan resette mijn pc steeds. In 0 en 2 gaat wel goed, maar krijg ik checksum errors bij beide dimms (6F d8 ik). Ik heb nog niet de nieuwe dimm alleen gechecked, doe ik vanavond.
Dus je hebt gewoon Samsung, infineon of wathever geheugen, en sommige merken bijten elkaar. Zo heeft Asus wel eens problemen met samsung geheugen.
Dus, dane elec is gewoon een verzamelnaam van geheugen die hun inkopen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Mis, Dane-elec is geen verzamelnaam, maar echt een geheugenfabrikant. Die toevallig niet de chipjes zelf bakt, maar die inkoopt bij a-merk chip-bakkers. Ze maken zelf het pcb, testen de boel, en zorgen voor elke verdere support.Op vrijdag 27 juli 2001 12:56 schreef Blue_White_Army het volgende:
[..]
Heel simpel, Dane Elec is gewoon een verzamelnaam. Zij kopen schips in en verkopen dat onder de naam Dane Elec.
Dus je hebt gewoon Samsung, infineon of wathever geheugen, en sommige merken bijten elkaar. Zo heeft Asus wel eens problemen met samsung geheugen.
Dus, dane elec is gewoon een verzamelnaam van geheugen die hun inkopen.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)